Praca Doradcy w branży finansowej jest niezwykle złożona i wymaga umiejętności w takich obszarach jak marketing, wiedza produktowa, procedury i systemy bankowe, a przede wszystkim wymaga wysoko rozwiniętych zdolności interpersonalnych. Sama komunikatywność nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w tym zawodzie. Dobry Doradca Finansowy poza oczarowaniem Klienta musi wierzyć w produkt, który sprzedaje, a więc wybrać odpowiednie rozwiązanie spełniające oczekiwania Klienta.

Cechy dobrego sprzedawcy

Nie da się jednoznacznie określić profilu idealnego sprzedawcy, jednak jak mówi Beata Kaczmarek, Dyrektor Sprzedaży w departamencie franczyzy FinUp sp. z o.o.: Dobry sprzedawca to taki, który jest wiarygodny. Na każde spotkanie musi być dobrze przygotowany. Powinien umieć zbadać potrzeby swojego klienta i na tej podstawie doradzić mu rozwiązanie dopasowane do jego potrzeb i możliwości. Dzięki temu Klient dokonując wyboru, podejmuje świadomą decyzję. W ten sposób osiągamy zadowolenie Klienta, a jak wiadomo zadowolony Klient niejednokrotnie do nas powróci i dodatkowo poleci nas swoim znajomym.

Problemy współczesnych doradców finansowych

Obserwując pracę doradców pracujących w branży finansowej zauważyć można, że zajmują się dokumentami, wypełnianiem wniosków, kontaktami z bankami.Ich praca przepełniona jest mnóstwem zadań odległych od samego pozyskiwania Klientów, dbania o obecne relacje z nimi oraz samej sprzedaży. Zadania te nawarstwiają się w momencie, gdy postanawiamy otworzyć własną firmę. Brakuje nam wsparcia analityków, osób zajmujących się dokumentami, a także wiedzy produktowej. Nikt przecież nie jest w stanie śledzić na bieżąco wszystkich ofert bankowych podczas dnia pełnego spotkań z Klientami.

Własna firma, ale... z FinUp (spółką z Grupy SG)

Czy doradca może sam poradzić sobie z masą informacji produktowych, ze szczegółową analizą parametrów dostępnych produktów, z budowaniem marki i czy może nadążać za zmianami w procesach? Odpowiedź na te pytania wcale nie musi być negatywna. Wystarczy wybór odpowiedniego rozwiązania franczyzowego z profesjonalnym wsparciem od franczyzodawcy, aby poradzić sobie ze wszystkim i zyskać czas potrzebny na zdobywanie nowych Klientów i sprzedaż.

Od pierwszego dnia nawiązania współpracy z Centrum Finansowym FinUp doradca otrzymuje dostęp do zasobów oferowanych przez Grupę SG takich jak:

  • Biuro Obsługi Sprzedaży, które wspiera przy procesowaniu wniosków do urzędów, zajmuje się uzyskaniem akredytacji w bankach, a także odpowiada na pytania związane z procesami i ofertą bankową oraz pozabankową.
  • Centrum Analityczne, czyli wsparcie specjalistów, którzy pomagają podczas procesu sprzedaży produktów finansowych poprzez analizę możliwości Klienta, wprowadzanie i procesowanie wniosków. Dzięki temu doradca finansowy nie musi znać specyfiki wszystkich programów bankowych, a jego Klienci otrzymują oferty dopasowane do swoich możliwość.
  • Bazę Wiedzy, platformę internetową z uporządkowanymi informacjami na temat wszystkich dostępnych ofert.
  • Dedykowanego RDSa, którym jest osoba posiadającą wiedzę i doświadczenie zarówno w prowadzeniu biznesu, jak i sprzedaży produktów finansowych.
  • Program Sales+, w którym sprzedaż produktów finansowych premiowana jest punktami. Doradca ma możliwość wymiany punktów na wybraną przez siebie nagrodę.

Godnym uwagi jest także program „Samochody” skierowany do doradców finansowych współpracujących z FinUp. W ramach programu każdy może otrzymać samochód i wymieniać go na nowy co 12 miesięcy. Taki podejście umożliwia wyjście poza schematy i oferowanie aut wybieranych przez doradców.

Zyskaj czas dzięki platformie Sales Agent

Dopasowanie produktu do oczekiwań Klienta w trakcie spotkania jest jednym z najtrudniejszych zadań stojących przed Doradcą Finansowym. Bez wsparcia analityka często wydaje się to niemal nierealne, należy przecież przenalizować sytuację finansową Klienta, przejrzeć oferty bankowe i dopasować produkt, który spełni jego oczekiwania. Rozwiązaniem tego problemu jest Platforma Sales Agent. Sales Agent dokonuje wstępnej analizy i przygotowuje rekomendację produktów dopasowanychdo Klienta. Wygoda i prostota korzystania z systemu sprawia, że cała procedura analizy i doboru produktu skraca się do minimum.

Prowadzenie własnej działalności sprzedaży produktów finansowych jest przedsięwzięciem, które może przynieść wiele satysfakcji. Dzięki współpracy franczyzowej z integratorem rynku finansowego FinUp zyskujesz więcej niż tylko dobre stawki prowizyjne.

 

 

Beata Kaczmarek

Dyrektor Sprzedaży FinUp Sp. z o.o.

Od 20 lat związana ze sprzedażą produktów finansowych. Posiada bogate doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu strukturami sprzedażowymi. Pełniła między innymi funkcję Dyrektora Sprzedaży w Getin Noble Banku, zarządzając również regionalną strukturą placówek franczyzowych. Obecnie, jako Dyrektor Sprzedaży, rozwija departament franczyzy w FinUp sp. z o. o.

Beata Kaczmarek
Dyrektor Sprzedaży FinUp Sp. z o.o.
Od 20 lat związana ze sprzedażą produktów finansowych. Posiada bogate doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu strukturami sprzedażowymi. Pełniła między innymi funkcję Dyrektora Sprzedaży w Getin Noble Banku, zarządzając również regionalną strukturą placówek franczyzowych. Obecnie, jako Dyrektor Sprzedaży, rozwija departament franczyzy w FinUp sp. z o. o.

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

.