Plan transformacji biznesowej Banku BPH, ogłoszony z końcem 2015r., zakładający między innymi przekształcenie znaczącej części sieci oddziałów własnych w placówki partnerskie to nowe podejście do zarządzania siecią dystrybucji. Dlaczego obraliście właśnie taką drogę?

Realizacja naszych założeń, w tym przekształcenie oddziałów w placówki partnerskie, ma wpłynąć m.in. na obniżenie kosztów działania banku. Jednocześnie, pozwoli nam to zachować sieć dystrybucji, a naszym klientom umożliwi korzystanie z obsługi w oddziałach. To ważne, ponieważ dla znaczącej liczby klientów bezpośredni kontakt z doradcą jest wciąż bardzo istotny. Jestem przekonany, że to właściwa strategia i zasadne działanie. Myślę, że naszym śladem mogą pójść również inne banki w Polsce.


Zakładam, że znaczący wpływ na Waszą decyzję miały doświadczenia, które macie w zarządzaniu siecią partnerską. Jak na wieść o Waszym planie zareagowali obecni Partnerzy?

Oczywiście z entuzjazmem. Mówiąc o naszych partnerach, odnosimy się przecież do przedsiębiorców, którzy tworzyli historię rynku pośrednictwa w Polsce. W modelu franczyzowym są z nami od 10 lat, a w formacie agencyjnym jeszcze dłużej. Nie mogli zareagować inaczej, skoro oddajemy w ich ręce gotowe biznesy. Zdarzyły się sytuacje, gdy chętnych do przejęcia danego oddziału było kilkunastu… Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w pierwszej
kolejności propozycję przejęcia danego oddziału zawsze kierujemy do pracowników banku. Uważamy, że takie podejście jest fair, a do tego- nikt nie zna tak dobrze biznesu jak menedżer bądź doradca, który funkcjonuje na danym rynku od lat.


W kwietniu rynek obiegła wiadomość, iż nowym właścicielem Banku BPH zostanie Alior Bank. Jakie ma to przełożenie na Wasze plany?

Ta informacja nie ma obecnie wpływu na nasze działania. Strategia, którą obraliśmy jest kontynuowana, nasze plany realizujemy zgodnie z założeniami. Uważamy, że to właściwy kierunek. Co więcej, Alior Bank ma również doświadczenie w zarządzaniu siecią franczyz.


Na jakim etapie procesu jesteście? Czy przekształciliście już pierwsze oddziały?

Od strony procesowej cały projekt mamy już opracowany. Budowaliśmy to rozwiązanie tak, by było wartościowe dla wszystkich interesariuszy, tj. klientów banku, pracowników, partnerów oraz dla samej organizacji. Kosztowało nas to dużo pracy, ale dziś wydaje się, że mamy unikatową na rynku wiedzę i doświadczenia, by przeprowadzić tę zmianę efektywnie. Maj to pierwszy miesiąc, w którym z fazy planowania przeszliśmy do realizacji. Efektem tego są pierwsze oddziały, które działają już jako placówki partnerskie. Cały proces zakończymy zapewne do końca września.


Jaką liczbę Placówek Partnerskich liczyć będzie sieć partnerska Banku BPH po transformacji? Jakie macie oczekiwania względem nowej sieci?

Nasze założenia to ponad 300 Placówek Partnerskich. Oczekiwania? Jestem przekonany, że od początku funkcjonowania w tym modelu, placówki będą tak skuteczne jak te, którymi zarządzaliśmy do tej pory. Zakładam również, że dzięki tej zmianie poprawimy dotychczasową efektywność pracy w poszczególnych lokalizacjach oraz zapewnimy dostęp do produktów Banku BPH naszym obecnym i przyszłym klientom.

 

 

Krzysztof Nowaczewski

Wiceprezes Zarządu Banku BPH odpowiedzialny za Pion Sprzedaży

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na którym ukończył również podyplomowe studia z zakresu finansów i bankowości. Posiada dyplom MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Strathclyde Glasgow Business School. Pracę w GE Capital rozpoczął w 1998 r. Piastował różne funkcje kierownicze w obszarach operacji, zarządzania jakością, rozwoju biznesu oraz sprzedaży. Przed połączeniem z Bankiem BPH, pracował dla przedsiębiorstw GE Money w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz Rosji. Jest certyfikowanym Lean Six Sigma Leaderem, posiada również certyfikat kierowania projektami MartinTate.

Krzysztof Nowaczewski
Wiceprezes Zarządu Banku BPH odpowiedzialny za Pion Sprzedaży
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na którym ukończył również podyplomowe studia z zakresu finansów i bankowości. Posiada dyplom MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i Strathclyde Glasgow Business School. Pracę w GE Capital rozpoczął w 1998 r. Piastował różne funkcje kierownicze w obszarach operacji, zarządzania jakością, rozwoju biznesu oraz sprzedaży. Przed połączeniem z Bankiem BPH, pracował dla przedsiębiorstw GE Money w Polsce, Wielkiej Brytanii oraz Rosji. Jest certyfikowanym Lean Six Sigma Leaderem, posiada również certyfikat kierowania projektami MartinTate.

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »

.