Ty jesteś produktem, Twoje CV ulotką i wizytówką, Twoje wynagrodzenie ceną za produkt, a cały proces poszukiwania pracy to kampania reklamowa, w której Ty jesteś głównym aktorem. Czy Ci się podoba - dość dosadne - porównanie osoby do produktu, czy nie, to, niestety, nie ma to większego znaczenia. Takie są fakty, koniec kropka! Dlatego też, musisz zaplanować swoją kampanię, zrozumieć prawa, którymi rządzi się rekrutacja i dobrze się „sprzedać” na rozmowie rekrutacyjnej.

Pewnie słyszałeś wiele opinii na temat pracy w bankowości. Jeśli nie spotkałeś się jeszcze z malkontentami na forum lub w swoim otoczeniu, to wszystko przed Tobą. Ważne, żebyś wyrobił swoją opinię na podstawie własnych doświadczeń, a nie bazował na ocenie innych ludzi. Oczywiście, mamy świadomość, że są przełożeni, którzy doprowadzają do szewskiej pasji. Nie bez kozery utarło się powiedzenie, że odchodzi się z pracy przez swojego szefa. Dla pocieszenia, każdy szef ma swojego szefa i taka jest natura korporacji.

Wracając do mitów i stereotypów na temat pracy w banku, archaiczny wizerunek Doradcy Klienta to praca biurowa i obsługa Klienta, który przychodził w roli petenta do oddziału. Dziś rzeczywistość wygląda inaczej - praca w banku daje dużo satysfakcji i jest początkiem świetnej kariery zawodowej, ale potrafi również rozczarować, jeśli ktoś uważa, że będzie tylko siedział i czekał na Klienta. Jak w każdej branży, najlepsi zbierają premie, a słabi wypadają z gry. Rynek pracy jest konkurencyjny i trzeba stale podnosić swoje kompetencje, aby należeć do czołówki. Stare przysłowie mówi, że dobry pracownik jest jak kajakarz płynący pod prąd rzeki, kiedy przestaje wiosłować natychmiast się cofa.  Wniosek jest jeden- trzeba się stale rozwijać i poszerzać swoje kompetencje, aby nie wypaść z rynku i zostać w tyle. W cenie jest praktyczna wiedza i umiejętności, pomysł oraz zaangażowanie. Dlatego też, masz dwa wyjścia:

  • pierwsze: narzekać, użalać się nad sobą i zrzucać całą winę na otaczający świat,
  • drugie: podjąć wyzwanie i zainwestować w siebie. Dobra wiadomość- wszystkiego można się nauczyć!

Gdzie szukać pracy?

Możliwości jest wiele, począwszy od portali pracy, programów stażowych, praktyk, banków CV czy Powiatowych Urzędów Pracy i Biur Karier. Warto stworzyć własną sieć kontaktów za pomocą serwisów social media i zaprzyjaźnić się z headhunterami, agencjami pracy, specjalistycznymi firmami rekrutacyjnymi. Pomocne w poszukiwaniu pracy są również polecenia i rekomendacje, które opierają się na posiadanych kontaktach. Mimo, że nie znasz jeszcze osób, które mogłyby Cię wesprzeć na rynku pracy, nie wyklucza to możliwości, aby przejąć ster we własne ręce i osobiście nawiązać kontakt z potencjalnym pracodawcą.

 

 

Autorzy: Maciej Makowski, Łukasz Makowski

Wydawca: serwis FranczyzaBanku.pl

Maciej Makowski - trener, menadżer, przedsiębiorca (od 2009 r. prowadzi własną firmę). Redaktor naczelny magazynu dla Pośredników Finansowych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobył na rynku finansowym, ubezpieczeniowym oraz telekomunikacyjnym. Pracował w takich instytucjach jak CitiBank Handlowy, Raiffeisen Bank Polska, Bank BPH, Dom Finansowy QS, Telekomunikacja Polska. Współpracował z siecią Play oraz czołowymi Towarzystwami Ubezpieczeniowymi, m.in.: PZU, Hestia, Generali. Łukasz Makowski – menedżer, doradca i trener biznesu z zakresu: zarządzania przedsiębiorstwem, procesów restrukturyzacji, marketingu, PR, sprzedaży, negocjacji, komunikacji oraz innych. Od roku 2010 prodziekan WZ w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Autor oraz recenzent wielu publikacji z zakresu zarządzania, polityki i gospodarki. Członek Rady Programowej specjalistycznych wydawnictw. Zdobywca grantu naukowego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Autorzy: Maciej Makowski, Łukasz Makowski
Wydawca: serwis FranczyzaBanku.pl
Maciej Makowski - trener, menadżer, przedsiębiorca (od 2009 r. prowadzi własną firmę). Redaktor naczelny magazynu dla Pośredników Finansowych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobył na rynku finansowym, ubezpieczeniowym oraz telekomunikacyjnym. Pracował w takich instytucjach jak CitiBank Handlowy, Raiffeisen Bank Polska, Bank BPH, Dom Finansowy QS, Telekomunikacja Polska. Współpracował z siecią Play oraz czołowymi Towarzystwami Ubezpieczeniowymi, m.in.: PZU, Hestia, Generali. Łukasz Makowski – menedżer, doradca i trener biznesu z zakresu: zarządzania przedsiębiorstwem, procesów restrukturyzacji, marketingu, PR, sprzedaży, negocjacji, komunikacji oraz innych. Od roku 2010 prodziekan WZ w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Autor oraz recenzent wielu publikacji z zakresu zarządzania, polityki i gospodarki. Członek Rady Programowej specjalistycznych wydawnictw. Zdobywca grantu naukowego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

.