Działając na rynku outsourcingowym od 2010 roku, możemy stwierdzić, że prowadzenie dużej organizacji bez korzystania z usług firm zewnętrznych to dziś duże wyzwanie, choć obserwujemy od jakiegoś czasu trend powrotu do wykonywania wszelkich czynności w ramach własnych zasobów. Niemniej jednak outsourcing stał się wszechobecny i oferuje firmom znacznie więcej, niż tylko proste narzędzia do optymalizacji kosztów. Przedsiębiorstwa współpracują z firmami outsourcingowymi takimi jak nasza, aby zwiększyć zasięg działalności, skalę biznesu a przez to swoją konkurencyjność. Wykorzystanie struktur Partnera outsourcingowego, narzędzi jakimi dysponuje i jakie używa w codziennej pracy, powoduje znacznie szybszy i co najważniejsze, zdecydowanie tańszy sposób budowania swojej pozycji rynkowej. Mając wieloletnie doświadczenie w zakresie outsourcingu, chcemy się z Państwem podzielić naszą wiedzą i pokazać jak postrzegamy rynek tych usług.

Jakie są jednak korzyści z takiej formy współpracy?

Odpowiedź wbrew pozorom jest bardzo prosta. Dzięki outsourcingowi, uzyskujemy zamianę kosztów stałych na koszty zmienne. Otrzymujemy usługę, która może być zakontraktowana na odkreślony okres czasu, co powoduje brak kosztów tworzenia i zamknięcia projektu. Przy współpracy z Partnerem, można uzyskać nawet kilkudziesięcioprocentową obniżkę kosztów operacyjnych, tylko dlatego, że firmy specjalistyczne rozwijają daną formę aktywności w dużo większej skali. Koszt jednostkowy usługi staje się przez to znacznie mniejszy, a jakość usługi oraz jej efektywność jest zazwyczaj dużo lepsza. Firma korzystająca z usług outsourcingu, otrzymuje przez to możliwość skupienia się na rozwoju swojej podstawowej działalności, zwiększanie jej efektywności i jakości. Nie można przy tym zapominać, że odpowiedzialność za współpracę i obszar, który jest oddany w ręce firmy outsourcingowej, leży zawsze po obu stronach. Konieczne jest wyznaczenie wspólnych celów i narzędzi do ich osiągnięcia.

Rok 2017 okazał się dobrym z punktu widzenia nowych inwestycji oraz projektów. Wzrostowi zainteresowania branżą, towarzyszyły nowe zamówienia i projekty. Coraz częściej firmy korzystają nie tylkoz samej formy outsourcingu danej usługi, ale również dostrzegamy chęć nawiązywania współpracy opartej o wspólną strategię rozwoju. Wygląda na to, że obawy przed przekazywaniem kluczowych informacji o strategii rozwoju firmy powoli mijają, co bez wątpienia przynosi dużo większe efekty współpracy. Tym samym, outsourcing stał się częścią strategii, wpisującej się na stałe w krajobraz polskiego biznesu.

Sądzimy, że w 2018 roku dodatnia dynamika rozwoju branży zostanie podtrzymana. Potrzebne są nietuzinkowe rozwiązania operacyjne i biznesowe oraz nowe wizje. To wszystko będzie powodowało dalsze zacieśnienie współpracy i chęć wykorzystania specjalistycznej wiedzy, która zastosowana będzie w ramach szeroko rozumianej współpracy. To będzie czas inwestycji w kapitał ludzki, innowacyjnośći wizje rozwojowe przedsiębiorstw.

W związku z powyższymi przemyśleniami, możemy sobie postawić pytanie, czy outsourcing może stać się kluczowym narzędziem w budowaniu strategii firmy?

Opieranie strategii firmy na outsourcingu zazwyczaj może kojarzyć się ze zwiększonym ryzykiem, brakiem należytej kontroli nad jakością usług nad wszelkimi procesami biznesowymi. Jeszcze do niedawna firmy miały obawy przed zaangażowaniem firm zewnętrznych do strategicznie ważnych procesów w przedsiębiorstwie. Obecnie obserwujemy szeroko idące zmiany w tym zakresie. Firmy, co widzimy na naszym przykładzie, poszukują innych rozwiązań biznesowych, efektywniejszych procesów, no i oczywiście redukcji kosztów. Przedsiębiorstwa, zwłaszcza duże, zmieniły nastawienie i są otwarte na coraz szersze wykorzystanie wiedzy i doświadczenia zewnętrznych partnerów biznesowych. Na tym etapie rozwoju rynku, outsourcing staje się silnym narzędziem służącym dobudowania strategii. Pojawiają się wspólne cele, lojalność biznesowa oraz zaangażowaniew procesy twórcze. To z kolei buduje długoterminowe relacje partnerskiei wspólne osiąganie wyznaczonych celów. Rynek outsourcingu jest bardzo wymagający, tylko rzetelne firmy mogą liczyć nadługookresowe kontrakty. Wszelkie błędy, bądź nieuczciwość w biznesie, są natychmiast wychwytywane, co powoduje utratę wiarygodności na rynku i brak możliwości rozwoju. Solidnie wykonana usługa, uczciwość i zaangażowanie, buduje relacje, ale przede wszystkim markę i renomę, jako solidny partner biznesowy, która sprzyja dalszemu rozwojowi biznesu. Nasza wiarygodność na rynku outsourcingowym została pozytywnie zweryfikowana przez naszych długoletnich Partnerów oraz przez wyróżnienia branżowe.

Jakie strategie współpracy wybierają firmy decydując się na outsourcing?

Otóż zazwyczaj pojęcie outsourcingu sił sprzedaży jest kojarzone z zewnętrznymi zespołami sprzedaży, które wykorzystując swój potencjał, narzędzia informatyczne, doświadczenie oraz znajomość rynku, zajmują się dystrybucją produktów partnerskich.

Czy taki model działania, w pełni realizuje cele dostawcy produktu?

Wiele firm, decyduje się na korzystanie z takiej metody, zapominając przy tym jak ważna jest strategia i określenie wspólnych celów, realizowanych przez obie strony. Podstawowym elementem przy kreowaniu wizji profesjonalnej dystrybucji, jest określenie rynku docelowego dla produktu i wybór Partnera, który zagwarantuje nam dotarcie do niego.

W większości przypadków, zewnętrzne siły sprzedaży, specjalizują się w określonych branżach i profilach klientów. Toz kolei pozwala nam na dobór Partnera pod względem jego potencjału i efektywności sprzedaży.

Po określeniu i wyborze Outsourcera, musimy zastanowić się czy chcemy działaćw oparciu o wyłączność sił sprzedaży, co daje nam możliwość kreowania strategii sprzedaży wraz z Partnerem, czy też pozostawić mu dowolność w wykorzystywaniu zasobów i planach sprzedażowych.

Pierwszy wariant, to budowanie zewnętrznego kanału dystrybucji, który gotowy jest realizować strategię firmy, dbając o jej wizerunek i utożsamiając się z produktem. To zapewnia efektywne współdziałanie i wspólną wizję przyszłości obu Partnerów. Wykorzystanie doświadczenia sprzedażowego Outsourcera i połączenie z jasną polityką produktową, daje szybki wzrost pozycji rynkowej firmy.

Drugi wariant, choć zapewne tańszy, nie daje nam takich możliwości. Outsourcer zawsze będzie kierował się wzrostem własnych przychodów. Niekiedy nasz produkt staje się tym kolejnym w jego ofercie.To nie ułatwia wspólnego poszukiwania rozwiązań i kreowania przyszłości. Z punktu widzenia sprzedaży, osiągniemy wzrost, ale czy tylko o to nam chodzi?

Naszym Klientom oferujemy rozwiązania wszechstronne i dopasowane do ich potrzeb. Właśnie w zależności od potrzeb Partnera realizujemy usługi od najprostszych modeli outsourcingu kadrowo-płacowego po zarządzanie zespołem sprzedażowym wraz z dostarczeniem unikalnej wiedzy naszych specjalistów na temat skutecznej dystrybucji i budowania efektywnych kanałów sprzedaży.

 

 

Wywiadu udzielił: Grzegorz Lewandowski

Prezes Zarządu Sales Group Sp. z o.o.

Od 19 lat związany z rynkiem sprzedaży produktów finansowych. Posiada ponad 17 letnie doświadczenie w zarządzaniu strukturami sprzedażowymi . Od ponad 11 lat współtworzy struktury sprzedażowe, działające na obszarze całego kraju. Zarządzał wieloma obszarami w ramach struktur sprzedażowych, m. in.: działami finansowymi, administracyjnymi, telemarketingu oraz sprzedaży. Pełnił funkcję Dyrektora Rynku w Citibank, Dyrektora Departamentu Sprzedaży w Banku Millenium i Deutsche Bank PBC. Od 10.2010 został powołany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Spółce, a od 01.01.2011 na Prezesa Zarządu.

Wywiadu udzielił: Grzegorz Lewandowski
Prezes Zarządu Sales Group Sp. z o.o.
Od 19 lat związany z rynkiem sprzedaży produktów finansowych. Posiada ponad 17 letnie doświadczenie w zarządzaniu strukturami sprzedażowymi . Od ponad 11 lat współtworzy struktury sprzedażowe, działające na obszarze całego kraju. Zarządzał wieloma obszarami w ramach struktur sprzedażowych, m. in.: działami finansowymi, administracyjnymi, telemarketingu oraz sprzedaży. Pełnił funkcję Dyrektora Rynku w Citibank, Dyrektora Departamentu Sprzedaży w Banku Millenium i Deutsche Bank PBC. Od 10.2010 został powołany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Spółce, a od 01.01.2011 na Prezesa Zarządu.
.