OPEN PARTNERS – RECEPTA NA SUKCES!
Kiedy spojrzymy dzisiaj na sieć Open Partners trudno uwierzyć, że partnerski model współpracy w ramach Open Finance SA powstał zaledwie trzy lata temu. Wśród wielu różnych propozycji kooperacji, jakie oferuje Open Finance, pojawiła się ta, która skierowana została do małych i średnich podmiotów, z sukcesem funkcjonujących na rynku pośrednictwa finansowego. W naszym kraju tysiące firm działają pod własną marką i na własny rachunek, skutecznie konkurując z bankami oraz ogólnopolskimi pośrednikami w pozyskiwaniu i obsłudze klientów.
Choć same założenia modelu Open Partners nie były niczym nowym – w chwili startu projektu na rynku działało już kilka podobnych rozwiązań – to propozycja Open Finance spotkała się z niezwykle dobrym przyjęciem.
Obecnie, po zaledwie trzech latach istnienia, grono Partnerów Open Partners liczy ponad 1 000 firm, a liczba zatrudnionych w sieci pracowników przekroczy niebawem 2 000 doradców! Rosnące z każdym kwartałem obszary współpracy w modelu partnerskim to nie tylko produkty finansowe – kredyty hipoteczne, gotówkowe i firmowe – ale także produkty ubezpieczeniowe oraz e-baza, czyli narzędzie do sprzedaży nieruchomości na rynku pierwotnym. Niemal każdy miesiąc przynosi kolejny rekord i wiele wskazuje na to, że łączna roczna sprzedaż sieci partnerskiej w 2016 roku liczona będzie nie w setkach milionów, ale w miliardach złotych.
OPEN PARTNERS – mamy się czym chwalić
AMBITNY CEL
Analiza danych, które obrazują obecny zakres i skalę działania sieci Open Partners potwierdza biznesowy sukces projektu. Warto jednak zadać sobie pytanie: w czym tkwi siła tego pomysłu, który zdobył rynek pośrednictwa finansowego w Polsce? Od wielu lat konkurencja w branży finansowej jest spora, a każdy kto poznał specyfikę tego rynku wie, że dziś wygrywa się na nim jakością, innowacyjnością i kompleksowością usług, a nie – jak wielu niestety wciąż sądzi – ceną. Aktualnie wiele podmiotów nie zadowala się już podstawowym standardem współpracy, ale od swojego Partnera – dostawcy – oczekuje dużo więcej. Bo znacznie więcej oczekują także od pośredników ich Klienci.
ZACZNIJMY OD PODSTAW
Partnerski model współpracy czyli B2B („Business to Business”) wiąże się z umiejętnym budowaniem trwałych relacji. To one stanowią silny fundament dalszej kooperacji. I właśnie od samego początku projektu położyliśmy mocny nacisk na budowę i dbanie o relacje z naszymi partnerami. Sieć Open Partners rozwijana jest przez zespół kilkunastu sprawnych menadżerów regionalnych. Ludzie z Open Partners posiadają wieloletnie doświadczenie w branży finansowej, rozumieją dobrze rynek, potrafią zidentyfikować potrzeby jego uczestników. To oni pozostają w ciągłym kontakcie z naszymi Partnerami, służąc im codziennym wsparciem. Żaden portal, poczta elektroniczna lub na wet najlepsza platforma do komunikacji nie jest w stanie zastąpić osobistego spotkania i rozmowy ”w 4 oczy”. Tylko wtedy można szczegółowo omówić zagadnienia związane ze wspólnie realizowanym biznesem, wymienić się doświadczeniami, obserwacjami rynku, pospekulować co do trendów i zmian na przyszłość.
Informacje płynące z codziennych spotkań i rozmów z Partnerami są dla nas cenne. Uważnie wsłuchujemy się w zgłaszane sugestie i opinie, czego dowodem są wdrożone modyfikacje np. w obszarze produktów lub narzędzi informatycznych: przebudowa CRM czy porównywarki kredytowej.
Bieżący kontakt z Partnerami biznesowymi pozwala też dużo sprawniej przekazywać informacje o naszych nowych inicjatywach czy projektach, które planujemy wprowadzać w życie w Open Finance. To dziesiątki szkoleń oraz setki spotkań zorganizowanych w całej Polsce pozwoliły osiągnąć tak dynamiczny rozwój, np. w obszarze sprzedaży nieruchomości na rynku pierwotnym. Nie jest także dziełem przypadku, że tak wielu naszych Partnerów zdecydowało się na dywersyfikację swojej działalności zdominowanej dotychczas przez kredyty hipoteczne, o kredyty gotówkowe czy produkty dla firm. Dzisiaj kredyty gotówkowe sprzedaje prawie połowa firm, a dwa lata temu – zaledwie kilkanaście procent. Takie zmiany są w pełni uzasadnione biznesowo, ale świadomość tego faktu rodzi się często podczas dyskusji na spotkaniach, a nie po przeczytaniu np. wiadomości e-mail. Tym przemianom oraz rozwojowi towarzyszyć muszą oczywiście odpowiednie warunki np. dostęp do narzędzi sprzedażowych, rozwiązań informatycznych czy profesjonalnych szkoleń.
WŁAŚCIWA OFERTA I ODPOWIEDNIE WSPARCIE
Podczas rozmów o współpracy bardzo często pojawia się ze strony potencjalnego Partnera pytanie: „co wyróżnia Państwa ofertę na rynku”? Kiedy ktoś rozmawia o kooperacji z przedstawicielem Open Finance, liderem rynku, jego oczekiwania w stosunku do oferty od razu są wysokie. Dla wielu jest oczywiste, że od Open Partners otrzyma się po prostu więcej niż od innych. I tak jest. W ramach modelu partnerskiego udostępniamy całą ofertę produktową Open Finance: kredyty hipoteczne, firmowe, gotówkowe, a niebawem także produkty pozabankowe. Jako firma o tak dużej skali działalności obserwujemy rynek i dbamy o ciągłą aktualizację naszej oferty. Nie możemy sobie pozwolić, aby produkt, który cieszy się na rynku uznaniem, nie znalazł się w naszym „katalogu”.
Szanując niezależność naszych partnerów, nie narzucamy jednak żadnych planów sprzedaży ani wytycznych co do jej struktury. Zachęcamy do dywersyfikacji przychodów i korzystania ze wszystkich możliwości jakie daje współpraca z Open Partners.
Odnalezienie się w szerokim „gąszczu” ofert i produktów nie byłoby możliwe, gdyby nie „Bank Wiedzy” – platforma, która w sposób intuicyjny pozwalaj odszukać interesujący nas kalkulator czy formularz. Wielu z naszych Partnerów korzysta także z bezpłatnej porównywarki kredytowej, która umożliwia sprawne przygotowanie oferty kredytu hipotecznego bądź gotówkowego. Porównywarka ma połączenie z Bankiem Wiedzy i wszelkie potrzebne w danej ofercie formularze można od razu pobrać i przedstawić Klientowi. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia pracę każdego doradcy.
O właściwe relacje z bankami i instytucjami finansowymi dba zespół Departamentu Bankowego Open Finance. Przy obecnej zmienności rynku to naprawdę ważne i odpowiedzialne zadanie. Departament Bankowy służy także pomocą w rozwiązywaniu spraw dotyczących realizacji wniosków jak np. przyspieszenie wydania decyzji kredytowej czy negocjacje warunków oferty dla klienta. Wiele wyzwań staje się łatwiejszych, kiedy interesy są reprezentowane przez przedstawiciela Open Finance. Rejestracja sprzedaży Open Partners odbywa się za pomocą systemu CRM, opracowanego specjalnie z myślą o sieci partnerskiej. Łatwe i proste narzędzie pozwala na sporządzenie wniosku w niecałą minutę – podobno najlepsi wpisują niezbędne do rejestracji wniosku dane w niespełna dwadzieścia sekund. Część Partnerów, właścicieli większych firm, wykorzystuje naszą aplikację do zarządzania sprzedażą swojego zespołu. System CRM służy również do rozliczeń prowizji. Aby skrócić czas realizacji płatności, akceptujemy także faktury dostarczone do nas drogą elektroniczną.
NIE TYLKO PRODUKTY FINANSOWE
W 2015 roku zaproponowaliśmy naszym Partnerom dwa całkowicie nowe obszary biznesowe: „e-bazę”, tzn. pośrednictwo w sprzedaży nieruchomości na rynku pierwotnym oraz projekt Open Brokers, czyli sprzedaż ubezpieczeń. Dla każdej z tych linii opracowaliśmy platformę informatyczną, z pomocą której można zrealizować sprzedaż. W przypadku „e-bazy” aplikacja umożliwia nie tylko odszukanie mieszkania wśród blisko 750 ofert inwestycji realizowanych przez ok. 250 deweloperów oraz prezentację wybranej oferty Klientowi, ale także rezerwację lokalu u dewelopera i rozliczenie transakcji. Natomiast platforma Open Brokers pozwala na sprzedaż ubezpieczeń na życie, majątkowych i komunikacyjnych. Wdrażaniu nowych produktów towarzyszą cykle szkoleń regionalnych i warsztatów. Nowe linie biznesowe – choć dla większości z naszych Partnerów były obszarami całkowicie nieznanymi – rozwijają się bardzo szybko.
DYWERSYFIKACJA OFERTY
Już dziś, aby pozyskać i utrzymać Klienta należy zaproponować mu nie tylko doskonałą jakość usług, ale także ich szeroki wachlarz. To gwarantuje, że Klient nie będzie szukał rozwiązań u konkurencji, a ponadto dużo chętniej udzieli nam rekomendacji. Aby jednak móc w takim modelu funkcjonować i rozwijać swoje kompetencje, należy właściwie dobrać partnera, który będzie nam to umożliwiał. Takim partnerem na rynku jest Open Finance.
Coraz większa dywersyfikacja naszej oferty dla sieci Open Partners stanowi ważny element strategii firmowej. Takie działanie wynika z silnego przekonania, że zmiany na rynku pośrednictwa finansowego oraz zaostrzająca się na nim rywalizacja, wymusi kompleksowość usług. Niebawem będzie to warunek konieczny nie tyle do osiągnięcia sukcesu, ile do… przetrwania.
WIARYGODNOŚĆ
Dla wielu uczestników rynku usług finansowych jednym z fundamentalnych kryteriów doboru partnera jest jego wiarygodność. Grupa Open Finance może poszczycić się tu mocnymi argumentami: największy udział w sprzedaży produktów finansowych od 2007 roku spośród pośredników zrzeszonych w Związku Firm Doradztwa Finansowego, ponad 3,2 tysiąca zatrudnionych doradców i współpracowników (stan na 31 XII 2015 r.), blisko 6,5 mld złotych sprzedanych kredytów hipotecznych i gotówkowych w roku 2015 oraz blisko 29 mln zysku netto za rok 2015. Warto dodać, że Open Finance jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2011 roku, co z pewnością wpływa na standardy i przestrzeganie ładu korporacyjnego w spółce. Tak duża skala działania i osiągane wyniki gwarantują stabilność i bezpieczną, długofalową współpracę.
FINANSE
Jest jeszcze jeden aspekt współpracy, a który nie ukrywajmy jest niezwykle istotny. Chodzi o finansowe warunki kooperacji. Oferujemy atrakcyjny i przejrzysty system wynagrodzeń, premiujący współpracę na wielu obszarach. Potrafimy docenić naszych Partnerów. Warto jednak podkreślić, że Open Partners to znacznie więcej niż tylko bardzo dobre warunki kooperacji w wymiarze finansowym.
NIE TYLKO BIZNES SIĘ LICZY
Naszym Partnerom proponujemy także inny, niezwiązany wprost ze wspólnym biznesem, pakiet korzyści. Jest to m.in. możliwość wykupienia na atrakcyjnych warunkach kart Multisport, ubezpieczenia na życie czy najmu samochodu. Z tych benefitów korzystają w każdym miesiącu setki współpracowników Open Partners.
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ
Sieć Partnerska stanowi w Open Finance ważną część biznesu i jest jednym z kluczowych kierunków rozwoju firmy. Open Partners to przemyślana i sprawdzona koncepcja, choć oczywiście, tak jak przy każdym przedsięwzięciu o dużej złożoności i skali działania, także nam zdarzają się potknięcia i niedopatrzenia. Nie gwarantujemy zatem naszej nieomylności, ale zapewniamy, że stworzyliśmy w Open Partners doskonałe warunki do prowadzenia i rozwoju finansowego biznesu.
Jesteśmy dumni z osiągniętych dotychczas wyników sprzedaży. Serdecznie gratulujemy i dziękujemy naszym obecnym Partnerom. Sukces Open Partners to przecież także ich dzieło. Patrzymy odważnie w przyszłość. Rok 2016 będzie kolejnym okresem szybkiego rozwoju sieci Open Partners, co potwierdza zakończony właśnie pierwszy kwartał br. Uważnie śledzimy rynek, planując wprowadzanie kolejnych produktów i rozwiązań. Chcemy konsekwentnie promować wśród naszych Partnerów różne linie biznesowe. Wierzymy, że aktywna współpraca w wielu obszarach, z godnym zaufania Partnerem, jest właśnie receptą na sukces na rynku.