Sieć franczyzowa Getin Banku stale rozwija się zarówno pod względem liczby partnerstw, jak i samej oferty współpracy. To, co przyciąga do niej nowych Partnerów to m.in. konkurencyjne warunki współpracy, zaufanie do Banku, szerokie wsparcie Dyrektorów Regionalnych i oczywiście opłacalność inwestycji.

O wyzwaniach i oczekiwaniach związanych z pierwszą placówką franczyzową rozmawiamy z Leszkiem Krawczykiem – nowym Partnerem, który właśnie rozpoczął współpracę z Getin Bankiem. Prowadzi placówkę w Warszawie.

Dlaczego zdecydował się Pan na otwarcie placówki bankowej? Czy miał Pan już jakieś doświadczenie w tej branży?

W branży bankowej pracuję od 10 lat, z czego 3 lata jako Bankier Klienta. Sprzedawałem głównie produkty inwestycyjne oraz kredyty, następnie przez 7 lat pracowałem na stanowisku Dyrektora Oddziału. Zbudowałem zgrany i mocny zespół, z którym wspólnie osiągaliśmy ponadprzeciętne wyniki. Pomimo tego czułem, że pora zrobić kolejny krok. W moim przypadku było to otwarcie własnego biznesu. Pomysł pojawił się mniej więcej 2 lata temu, kiedy to mój ówczesny bank przekształcił kilka małych placówek własnych w partnerskie. Pomyślałem, że to jest kierunek, w którym chcę się rozwijać.

Dlaczego Getin Bank?

Początkowo chciałem prowadzić placówkę partnerską w banku, w którym pracowałem na umowę o pracę jako Dyrektor Oddziału. Dostałem zgodę, jednak z nowym rokiem bank zmieniał strategię i nie zgodził się na otwarcie. Wtedy zacząłem szukać wśród ofert konkurencji. Getin Bank zgodził się na bardzo dobrą lokalizację w Warszawie, a zaproponowane warunki były konkurencyjne w stosunku do innych ofert. Decyzję podjąłem szybko.

Na jakie wsparcie mógł Pan liczyć?

Od samego początku mogłem liczyć na wsparcie Getin Banku przy wyborze lokalu, projektowaniu wnętrza, remoncie i urządzaniu. Bank zapewnia szkolenia wdrożeniowe i cykliczne, jak również infrastrukturę IT.

Czy natrafił Pan na jakieś wyzwania?

Najtrudniej było zrobić pierwszy krok, zrezygnować ze stabilnego zatrudnienia na dobrym stanowisku i otworzyć własną działalność. Wyzwaniem było również wynajęcie lokalu oraz cały proces remontu. Trzeba było wyodrębnić pomieszczenie socjalne, postawić ścianki działowe, przerobić instalację elektryczną. Wszystko pod presją czasu, ponieważ chciałem jak najszybciej otworzyć placówkę dla klientów.

Czy jest Pan zadowolony ze współpracy?

Jestem zadowolony ze współpracy pod każdym względem. Cały czas mogę liczyć na pomoc Dyrektora Regionalnego Getin Banku. Dodam też, że zaskoczyła mnie życzliwość i pomoc innych partnerów.

Jakich rad mógłby Pan udzielić osobom zainteresowanym otwarciem placówki bankowej?

Może nie powiem nic nowego, ale samo otwarcie zazwyczaj pochłania więcej środków niż się zakłada. Trzeba lubić pracę w sprzedaży, często pod presją czasu – w moim przypadku to zawsze był chleb powszedni. Bardzo przydatne są też znajomość branży finansowej i doświadczenie w niej.

Jakie są Pana plany na przyszłość?

Moje najbliższe plany to zwiększenie liczby zatrudnionych doradców w oddziale, a w dalszej przyszłości być może otwarcie kolejnej placówki.

 

 

Leszek Krawczyk

Nowy franczyzobiorca Getin Banku, prowadzący placówkę w Warszawie

Ukończył studia magisterskie na The University of the West of Scotland w Anglii. W 2010 wrócił do Polski i podjął pracę w Getin Noble Bank jako Doradca Klienta. W 2013 roku rozpoczął pracę w Alior Banku na stanowisku Menadżera w nowo otwartym oddziale Express. Dość szybko zbudowany przez niego zespół zaczął osiągać ponadprzeciętne sukcesy, co zaowocowało awansem na stanowisko Dyrektora Oddziału Uniwersalnego. Praca w korporacji była dla niego satysfakcjonująca, jednak zawsze chciał się sprawdzić we własnym biznesie, w którym można wykorzystać doświadczenie zawodowe i zaspokoić własne ambicje.

Leszek Krawczyk
Nowy franczyzobiorca Getin Banku, prowadzący placówkę w Warszawie
Ukończył studia magisterskie na The University of the West of Scotland w Anglii. W 2010 wrócił do Polski i podjął pracę w Getin Noble Bank jako Doradca Klienta. W 2013 roku rozpoczął pracę w Alior Banku na stanowisku Menadżera w nowo otwartym oddziale Express. Dość szybko zbudowany przez niego zespół zaczął osiągać ponadprzeciętne sukcesy, co zaowocowało awansem na stanowisko Dyrektora Oddziału Uniwersalnego. Praca w korporacji była dla niego satysfakcjonująca, jednak zawsze chciał się sprawdzić we własnym biznesie, w którym można wykorzystać doświadczenie zawodowe i zaspokoić własne ambicje.
.