W listopadowy, kolejny pochmurny w tym roku dzień wreszcie znalazłam czas, aby spotkać się z pracownikami firmy Alex T. Great. Winda sprawnie dowozi mnie na III piętro gdańskiego Manhattanu, na którym mieszczą się biura znanych trójmiejskich firm, w tym również spółki Alex T. Great. Nowocześnie, ale przede wszystkim przyjaźnie dla klienta zaaranżowana przestrzeń; dzięki zastosowaniu dużej ilości przeszkleń, aluminium i starannie dobranym detalom wyposażenia. W kameralnych salach konferencyjnych można dyskretnie porozmawiać z klientami o finansach. Przebija dobra atmosfera; codzienne spotkania z nowymi i już zaprzyjaźnionymi z firmą klientami, ale to co najważniejsze zgrany i zaprzyjaźniony Zespół. Zdecydowałam się porozmawiać z ludźmi, pracownikami firmy. To przede wszystkim oni stoją za sukcesami firmy, są „twarzą” nowych dokonań, na co dzień dbają o jej wizerunek i reputację.

Na korytarzu mijam szczupłą brunetkę, Ewelinę związaną z firmą od ponad 6 lat. Z mojego dziennikarskiego doświadczenia wynika, że to długi staż jak na firmę zajmującą się finansowaniem. Ewelina wyjaśnia, że nieprzypadkowo na dłużej związała się z Alex T. Great. Docenia fakt, że wreszcie z przyjemnością przychodzi do pracy, do swojego zespołu. Po tylu latach nie ma wątpliwości, że atutem firmy jest przewidywalność, funkcjonowanie w oparciu o przejrzyste zasady współpracy oraz obowiązujące wszystkich w firmie standardy etyczne oparta na uczciwości i rzetelności. Dopowiada, że duże znaczenie ma również fakt, że zarząd firmy stawia na indywidualny rozwój pracowników; zapewnia cykliczne szkolenia branżowe. Jej kolega Artur pracuje w firmie jeszcze dłużej; racjonalny rozwój firmy, gotowość do zmian, rozszerzenie portfela biznesowego o nowe produkty m.in nieruchomości, dopasowanie oferty do potrzeb rynku i oczekiwań klientów zadecydowały, że docenia rolę i zaangażowanie zarządzających firmą. Nadmienia, że nie ma wątpliwości, że obecna sytuacja gospodarcza w Polsce wymaga zmiany podejścia, poszukiwania nowych rozwiązań także adaptacji do nowych warunków. Ocenia, że choć mamy do czynienia z nadmierną regulacją branży finansowej, „kajdan” nakładanych przez KNF, UOKiK, GIIF, czy pozostałych regulatorów, nie można przejść obojętnie obok postępującego trendu, który zmierza do „odchudzenia przestarzałych struktur bankowych”, na rzecz rozwoju efektywnych kanałów sprzedaży ofert finansowych. Rozwój technologii, zmiana preferencji zakupowych klientów wymusza adaptację do gospodarki cyfrowej i zmian w kanałach dotarcia do klienta. Artur ma świadomość, że zarząd firmy sprawnie i w sposób odpowiedzialny buduje strategię rozwoju firmy nie tylko na dzisiaj, zwłaszcza na przyszłość. Dla niego ważna jest stabilna firma wyróżniającasię na rynku sukcesywnym, zrównoważonym rozwojem, które gwarantują ludziom stabilizację życiową.

Chwilę muszę poczekać, aż rozmowę z klientem zakończy Pan Ryszard, kolejny pracownik z długoletnim stażem w firmie Alex T. Great. Jestem cierpliwa. Chcę poznać i zrozumieć „przepis „na firmę, z którą ludzie chcą współpracować, wiążą swoje plany życiowe oraz przyszłość zawodową.

Jako specjalista finansowy Alex T. Great od ponad 8 lat Ryszard współpracuje z lokalnymi firmami deweloperskimi. Uważa, że po tylu latach już zna receptę na dobrego i skutecznego eksperta finansowego. Jego zdaniem, aby robić coś dobrze, trzeba to lubić. Uważa, że trzeba mieć powody pozafinansowe, żeby wrzucać codziennie tak ”wysokie obroty”. Zakup nieruchomości to dla wszystkich jedna z najważniejszych życiowych decyzji, najpoważniejsza rodzinna, osobista inwestycja. Temat poważniejszy pod każdym względem od każdej innej transakcji. Ryszard lubi to co robi, bo po prostu lubi ludzi. Docenia okazywaną wdzięczność, dobre słowo i uśmiech. Wspólnie z klientami cieszy się, kiedy udaje im się osiągnąć zamierzony cel, choć bywa, żew trakcie procesu kredytowego pojawiają się nerwowe chwile. Stwierdza, że z jednej strony to wyczerpująca mentalnie i fizycznie praca, z drugiej strony poza finansową gratyfikacją zyskuje nowe znajomości i jakże potrzebne w pracy – rekomendacje. Jest dumny z faktu, że zbudował całkiem pokaźny „portfel” klientów, którzy przychodzą z polecenia; znajomych, przyjaciół, rodziny. Wie, że charakter pracy pracajest okupiony dużym stresem i ponadnormatywną liczbą godzin odbytych przez telefon czy elektroniczne nośniki informacji, ale dla niego satysfakcja jest najważniejsza.

10-letnia historia spółki Alex T. Great to opowieść o firmie i ludziach, którzy są współautorami jej dzisiejszych biznesowych sukcesów. Założyciele firmy; Paweł Szramowski i Robert Czerwiński zawodowe doświadczenie zdobywali w prestiżowych instytucjach finansowych i renomowanych korporacjach. Szansę na karierę w korporacji zdominowała jednak wizja bycia osobą – partnerem przy stole, na którym powstają nowatorskie projekty biznesowe. W 2007 roku założyli firmę ekspercką Alex T. Great specjalizującą się w planowaniu finansów dla klientów zainteresowanych rynkiem nieruchomości. Zdobyta wiedza o mechanizmach funkcjonowania rynku nieruchomości oraz potrzebach i oczekiwaniach klientów zaprocentowała. Od ponad roku w nowoczesnych biurach Alex T. Great rozpoczął pracę sprawny ekspercki tandem; finansów i nieruchomości. Wykształceni, profesjonalni eksperci finansowi wraz z zespołem specjalistów odpowiedzialnych za rynek nieruchomości są dzisiaj twarzą i sercem firmy, zapewniają klientom pełen wachlarz usług towarzyszących zakupowi mieszkania. Klient z deficytem wolnego czasu w Alex T. Great może załatwić wszystkie czynności związane z zakupem nieruchomości w jednym miejscu. Fachowość, wysokiej klasy umiejętności, długoletnie doświadczenie, kompetencje pracowników oraz komplementarność usług wysoko pozycjonuje firmę w rankingu firm obsługujących rynek nieruchomości.

Po przeprowadzonych rozmowach z pracownikami firmy, na które otrzymałam zgodę od zarządzających firmą, przyszedł czas na rozmowę z autorami sukcesów Alex T. Great; prezesami Pawłem Szramowski i Robertem Czerwińskim. Skromni, otwarci, konkretni i młodzi menadżerowie z niezwykłym „powerem” potwierdzają, że za sukcesem firmy stoją - Ludzie. Jak twierdzą w Zespole jest więcej osób pokroju Eweliny, Artura i Ryszarda. Alex T. Great jest otwarty na pozyskanie nowych pracowników, partnerów w całej Polsce.

Na pytanie o wskazanie recepty, przepisu na sukces firmy jednocześnie odpowiadają, że 3 x K.

  • KODEKS POSTĘPOWANIA – obowiązują nas transparentne zasady współpracy z naszymi pracownikami i klientami,oparte na profesjonalnej, rzetelnej, uczciwej i przejrzystej partnerskiej współpracy.
  • KOMPETENCJE – eksperci kredytowi doświadczenie oraz umiejętności zdobywali w prestiżowych instytucjach finansowych. Partnerzy klienta, doradcy nieruchomości to sprawdzona kadra menadżerów projektów; deweloperskich oraz z rynku wtórnego (mieszkań używanych). Zespół wyróżnia się interpersonalnymi zdolnościami i umiejętnościami do współpracy i mediacji oraz uznaną i stale pogłębianą wiedzą.
  • KOMPLEMENTARNOŚĆ – innowacyjne pomysły to kolejna, dobrze zagospodarowana przez naszą firmę przestrzeń, stymulująca rozwój i pozycję firmy na rynku ogólnopolskim. Sprawnie wprowadzamy nowatorskie rozwiązania służące zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań klientów. Zainicjowaliśmy wprowadzenie komplementarnego zakresu usług, w naszych biurach zintegrowaliśmy obsługę z zakresu finansowania, kredytowania z obrotem nieruchomościami.

Oni wiedzą, że we współczesnej gospodarce o pozycji firmy decydują nie tylko wyniki ekonomiczne, ale także czynniki pozaekonomiczne, które składają się na pojęcie reputacji. Reputacja firmy jest często mylona lub utożsamiana z wizerunkiem. Wizerunek to sposób, w jaki firma jest postrzegana, jakimi cechami jest charakteryzowana i opisywana. Reputacja związana jest przede wszystkim z jej społeczną oceną. Paweł Szramowski i Robert Czerwiński mówiąc o reputacji firmy myślą nie tylko o mojej, dziennikarskiej ocenie w porównaniu z innymi przedsiębiorstwami świadczącymi podobne usługi. Dla nich bowiem najważniejsza i decydująca jest opinia Klientów, którzy na co dzień są najlepszymi cenzorami ich pracy i recenzentami ofert firmy Alex T. Great.

 

 

Rozmowy przeprowadziła: Mariola Krakowiak

Redaktor niezależny

Alex T. Great Finanse i Nieruchomości to prężnie rozwijająca się multiagencja finansowa, która zrzesza już przeszło 160 wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. kredytów, ubezpieczeń i rynku inwestycji. Eksperci Finansowi Alex T.Great wspierają klientów w podejmowaniu najważniejszych decyzji finansowych, oferując im fachową i kompleksową pomoc. Firma działa nieprzerwanie od 2008 roku, stale poszerzając zakres swojej działalności i wprowadzając do swojej oferty kolejne produkty finansowe. Niepodważalnym atutem Alex T. Great Finanse i Nieruchomości jest nasza pełna niezależność – działamy w sposób autonomiczny, pozostając bez żadnego wpływu zewnętrznego. Dzięki temu nasi specjaliści podejmują najlepsze decyzje, w pełni zgodne z interesem naszych klientów.

Rozmowy przeprowadziła: Mariola Krakowiak
Redaktor niezależny
Alex T. Great Finanse i Nieruchomości to prężnie rozwijająca się multiagencja finansowa, która zrzesza już przeszło 160 wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. kredytów, ubezpieczeń i rynku inwestycji. Eksperci Finansowi Alex T.Great wspierają klientów w podejmowaniu najważniejszych decyzji finansowych, oferując im fachową i kompleksową pomoc. Firma działa nieprzerwanie od 2008 roku, stale poszerzając zakres swojej działalności i wprowadzając do swojej oferty kolejne produkty finansowe. Niepodważalnym atutem Alex T. Great Finanse i Nieruchomości jest nasza pełna niezależność – działamy w sposób autonomiczny, pozostając bez żadnego wpływu zewnętrznego. Dzięki temu nasi specjaliści podejmują najlepsze decyzje, w pełni zgodne z interesem naszych klientów.

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

.