Własny biznes to spore wyzwanie. Bez wizji oraz odpowiedniego modelu biznesowego trudno osiągnąć sukces. Z tym problemem zmagają się zarówno doświadczeni pośrednicy, jak również przyszli przedsiębiorcy, którzy dopiero planują otwarcie własnej firmy na rynku pośrednictwa finansowego. Zatem, jak stworzyć optymalny model biznesowy? Od czego zacząć kreowanie wizji? Jak wybrać odpowiedniego Partnera Biznesowego? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdują się w niniejszym materiale, który dodatkowo ułatwia wyszukanie najważniejszych informacji w serwisie FranczyzaBanku.pl, przydatnych w rozwoju działalności finansowej oraz w otwarciu nowego biznesu kredytowego.

7 kroków pośrednika finansowego, czyli od pomysłu i wizji... do wyboru odpowiedniego Partnera Biznesowego...

1. Praktyczna wiedzawlasny biznes posrednictwo finansowe a

Wartościowe informacje to podstawa, aby uniknąć kosztownych błędów. Jeśli nie wiesz czy specyfika branży finansowej odpowiada Twoim preferencjom lub prowadzisz działalnośc finansową i szukasz pomysłów na dywersyfikację biznesu, zapoznaj się z publikacjami dostępnymi w serwisie FranczyzaBanku.pl.

Najnowsze informacje o rynku – raporty, wywiady, artykuły, prezentacje firm – znajdziesz w Przewodniku dla Pośredników Finansowych. Odpowiedź na pytanie: Jak wybrać najlepszą franczyzę bankową?, uzyskasz w Poradniku Franczyzobiorcy. Zaś, dzięki szkoleniu w formie ebook’a "Praca Doradcy Klienta", poznasz m.in. techniki sprzedaży produktów finansowych oraz sposoby na pozyskanie klientów. Ponadto, stale odwiedzaj sekcje tematyczne w serwisie FranczyzaBanku.pl, w których prezentowane są bieżące informacje z rynku oraz praktyczne porady.

2. Grupa docelowa

W biznesie najważniejszy jest Klient! Rozpocznij tworzenie wizji od zdefiniowania swojego klienta oraz określenia grupy docelowej. Na jakim kliencie chcesz się skupić, indywidualnym czy biznesowym? Do jakiej grupy zawodowej zamierzasz dotrzeć z ofertą? Wolne zawody, emeryci, rolnicy, a może zastosujesz inne kryteria i skoncentrujesz swoje działania na klientach zmotoryzowanych?

3. Model sprzedaży

Pochodną grupy docelowej jest model sprzedaży. Klient biznesowy wymusza niejako proces mobilny. Zastanów się, jaki preferujesz sposób dotarcia do klienta? Stacjonarny - spotykasz się z klientem w placówce (in) czy mobilny - sprzedajesz poza biurem, np. w siedzibie klienta (out). Model sprzedaży skorelowany jest z typem sprzedawcy, hunterem oraz farmerem. Pomocny w wybraniu odpowiedniego modelu będzie artykuł "Model sprzedaży vs Profil Pracownika".

4. Rodzaj produktu

Chcesz być specjalistą np. w kredytach hipotecznych, czy wolisz oferować wszystkie rodzaje produktów: kredyty gotówkowe, konsolidacyjne, hipoteczne, samochodowe, firmowe, pożyczki pozabankowe, ubezpieczenia, inwestycje? Zapoznaj się z poszczególnymi rodzajami produktów finansowych oraz oferowanymi przez poszczególne Instytucje Finansowe możliwościami współpracy.

5. Mono vs Multioferta

Chcesz reprezentować jedną Instytucję Finansową czy oferować produkty wielu firm? Mono-oferta polega na sprzedaży różnych produktów jednej Instytucji Finansowej, np. prowadząc placówkę banku możesz oferować konta osobiste, linie kredytowe, lokaty, karty kredytowe, kredyty gotówkowe czy kredyty hipoteczne. Multioferta wiąże się z doradztwem finansowym i polega na wyborze najlepszej oferty dla klienta, np. kredytu hipotecznego, spośród kilkunastu banków.

6. Forma współpracy

Na rynku pośrednictwa finansowego praktykowane są, zasadniczo dwie formy współpracy: franczyza i pośrednictwo. W kategorii "Oferty franczyzy" zostały zaprezentowane profile firm, które oferują współpracę w ramach jednej marki, natomiast kategoria "Pośrednictwo finansowe / kredytowe" zawiera oferty biznesowe skierowane do przedsiębiorców, którzy prowadzą firmy pod własną marką i oczekują od Partnera - Dostawcy głównie współpracy w zakresie sprzedaży produktów finansowych.

7. Obszar terytorialny

Pośrednictwo finansowe nie jest wymagające pod względem obszaru działania. Stosowanie wyłączności terytorialnej w tym przypadku należy do rzadkości. Jeśli chodzi o franczyzę, lokalizacja może być sporym problemem, ponieważ franczyzodawcy posiadają własną politykę rozwoju i nie wyrażają zgody na otwarcie nowego oddziału w każdym mieście. Ilość placówek w danej lokalizacji jest uzależniona od liczby mieszkańców. Może się zdarzyć, że w danym mieście franczyzodawca odmówi otwarcia nowej placówki, wówczas ostatnią deską ratunku jest giełda sprzedaży placówek franczyzowych. Dla wielu przedsiębiorców zakup już istniejącej placówki to jedyna szansa, aby stać się Partnerem Biznesowym Banku, który zakończył intensywny rozwój sieci lub w najbliższym czasie zamierza ograniczyć rozbudowę struktur. Mapa wolnych lokalizacji, w których można otworzyć własną placówkę bankową sukcesywnie się kurczy.

Każdy rodzaj produktu i segment klienta wymaga odmiennej strategii działania. Pamiętaj, aby Twój Partner Biznesowy współgrał z Twoją wizją biznesu. Jeśli już stworzyłeś model własnej firmy, wyślij zgłoszenie do wybranych firm. Zapoznaj się z ofertami współpracy oraz stawkami prowizyjnymi i wybierz odpowiednią Instytucję Finansową, która współpracuje w ramach pośrednictwa lub na zasadach franczyzy.

  • Własny biznes

Newsletter

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo