Któż nie zna słów: "ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic... to razem właśnie mamy tyle, w sam raz tyle, żeby założyć wielką fabrykę". Tak zaczyna się historia trzech przyjaciół opisana przez Władysława Reymonta w "Ziemi obiecanej". Mimo, iż Władysław Reymont materiał do powieści zaczął przygotowywać w 1896r., cytowane słowa wciąż są aktualne i bliskie niektórym systemom franczyzowym.

Parafrazując klasyka: nie mamy odpowiedniego budżetu na rozwój, nie mamy znanej marki, więc mamy tyle, aby spróbować sił we franczyzie. Sprzedamy licencję, pozyskamy franczyzobiorców i dzięki temu osiągniemy sukces!

Przytoczone powyżej słowa przedstawiają realia rynkowe, w których przedsiębiorstwa traktują franczyzę, jako sposób na szybki i niskokosztowy rozwój. Nie zwracają one należytej uwagi na odpowiednie przygotowanie modelu franczyzowego i przeprowadzenie jednostek pilotażowych, w celu weryfikacji koncepcji prowadzenia biznesu, a w szczególności możliwości dopracowania pakietu franczyzowego.

W skład pakietu franczyzowego, który określa koncepcję oraz model biznesowy, wchodzą:

  • podręcznik operacyjny,

  • znak handlowy,

  • know-how – doświadczenie!

  • procedury, regulaminy oraz zasady produktowe,

  • wsparcie franczyzodawcy.

Doświadczony franczyzodawca, który zweryfikował swój koncept biznesowy w realiach rynkowych oraz zainwestował własne środki jest Partnerem wartym zainteresowania. Franczyzodawca jest jak wino, im starszy tym lepszy. Za młode wino zapłacimy mało, ale smak pozostawia wiele do życzenia. Wytrawni konsumenci zapewne się zgodzą z tym stwierdzeniem, aczkolwiek trzeba przyznać, że rynek nie znosi próżni i nawet kilkumiesięczne wina znajdą swoich nabywców. Z uwagi na ewentualne skutki współpracy z niedoświadczonymi podmiotami, Partnerami serwisu FranczyzaBanku.pl są wyłącznie znane i sprawdzone firmy.

- Naszą strategię biznesową realizujemy w sposób odpowiedzialny. Współpracujemy z bankami, instytucjami finansowymi oraz czołowymi firmami doradztwa finansowego. Na rzetelności budujemy przewagę konkurencyjną, ponieważ jakość świadczonych przez nas usług jest naszą wizytówką, którą doceniają Użytkownicy. Nie udzielamy akredytacji każdej firmie, która zwróci się do nas w kwestii współpracy. Nie chcemy być targowiskiem, na którym promowani są „wszyscy i wszystko”. Oczywiście to wiąże się z rezygnacją z potencjalnych wpływów, ale wiarygodność jest bezcenna - komentuje Maciej Makowski, właściciel serwisu FranczyzaBanku.pl.

  • Własny biznes

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

.