Biznes franczyzowy jak każdy inny tworzą i robią ludzie. W każdej sieci partnerskiej znajdzie się kilku franczyzobiorców, którzy będą narzekać na dany system. Na szczęście zdecydowana większość partnerów twierdzi, iż franczyza bankowa jest najlepszą branżą, która pozwala zarabiać spore pieniądze. Tak to już jest w interesach, że zawsze znajdzie się grupa malkontentów. Należy podkreślić, iż franczyza, czyli sprawdzone know-how oraz znana marka to jedynie wędka, natomiast ryby musimy łowić sami. W biznesie nie ma nic za darmo. Jeśli ktoś uważa, że placówka partnerska to samograj, to niech lepiej zagra w karty i nie traci pieniędzy oraz czasu. Na podstawie setek przeprowadzonych rozmów z przedsiębiorcami, którzy prowadzą działalność kredytową, stworzyłem kilka grup pochodzenia franczyzobiorcy.

Pierwszy rodowód franczyzobiorcy wywodzi się z rynku agencyjnego. To przedsiębiorcy, którzy prowadzą biuro kredytowe i rozpoczynali działalność dobrych kilka lat temu w czasach hossy kredytowej. Dziesięć lat temu istniało powiedzenie: nie masz pomysłu na biznes to otwórz agencję kredytową. Zmiany na rynku zweryfikowały graczy i przetrwali najbardziej przedsiębiorczy. Mają świadomość, że dziś biuro kredytowe w dużym uproszczeniu jest synonimem chwilówki. Obsługa "klienta BIK-owego" jest coraz bardziej frustrująca i mniej dochodowa. Dlatego też, postanowili zmienić barwy i połączyć siły z dużym graczem posiadającym rozpoznawalne logo, które umożliwia dotarcie do dobrego rentownego klienta. 

Następny profil to obecni franczyzobiorcy, którzy otwierają kolejne placówki w danym brandzie lub migrują z jednego do drugiego systemu. Weterani z nawykami. Ze względu na zakorzenione przyzwyczajenia, które są częścią ich DNA, trudniej im przyjmować nowe koncepcje i wymagania franczyzodawacy, ale doskonale wiedzą na czym polega ten biznes, co jest ich niewątpliwym atutem.

Trzecią grupę stanowi ekipa korporacyjna, która sama odeszła lub została zmuszona do odejścia. Ludzie z etatu, zmęczeni trybikami korporacyjnymi i pędem za realizacją planów oraz utrzymaniem 50% dynamiki wzrostu do roku ubiegłego. Ostatnie lata pracy spędzili na intensywnej pracy odtwórczej. W końcu doszli do wniosku, że chcą zmian w swoim życiu zawodowym, mają dość swojego przełożonego oraz raportów. Ekipę korporacyjną zasilają również pracownicy, którym pracodawca pomógł w dokonaniu zmian, zwalniając ich i dziękując za miniony czas. Z powodu cięć, decyzji strategicznych, fuzji czy wypalenia zawodowego, zostali wyeliminowani ze struktury, otrzymując wysokie odprawy na otarcie łez. Nie chcieli zasilić kolejki w PUP w dobie obecnej koniunktury na rynku i wzięli życie zawodowe w swoje ręce, wstępując w system franczyzowy. Atutem tej grupy jest wykształcenie, zdobyta wiedza oraz doświadczenie w globalnych firmach.

Czwarty profil stanowią franczyzobiorcy z innej branży. Wielu przedsiębiorców posiada franczyzy w dwóch lub trzech branżach usługowych, do których najczęściej należą: telefonia komórkowa, ubezpieczenia, nieruchomości. Dzięki działaniu w dwóch branżach zyskują efekt synergii, jak na przykład prowadzenie franczyzy w nieruchomościach i obsługa tego samego klienta w ramach kredytu hipotecznego, dzięki franczyzie bankowej. Podobny scenariusz jest w przypadku salonów komórkowych czy przedstawicielstwach ubezpieczeniowych. Posiadają cenne doświadczenie i bazę klientów.

Ostatnią grupę stanowią młodzi-gniewni, którzy nie będą pracować na etacie za „marne grosze”. Mają wsparcie finansowe od rodziców albo korzystają z zewnętrznego finansowania. Posiadają niezbędną determinację i energię. Oczekują wsparcia franczyzodawcy od strony zarządzania i poukładania biznesu lecz nie brak im motywacji oraz zaangażowania.

Niezależnie od tego kim jest franczyzobiorca i skąd pochodzi, ważne jest, aby miał wizję swojego biznesu, energię i zaangażowanie. Ponadto, musi być świadomy i zdawać sobie sprawę na czym franczyza bankowa polega. Franczyza jest współpracą długofalową, dlatego równie ważny jest charakter danej osoby. Franczyzodawca ryzykuje dobro swojej marki, franczyzobiorca inwestuje spore środki, a razem angażują czas, który jest wartością nieocenioną!

  • Własny biznes

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

.