Rynek kredytowy stale się rozwija. Rozwój ten nie byłby możliwy, gdyby nie działalność firm pośredniczących pomiędzy bankami a klientami w udzielaniu kredytów. W branży finansowej działa kilkadziesiąt podmiotów, dostarczających produktów finansowych i kilka tysięcy agentów, biur kredytowych oraz doradców mobilnych, którzy zajmują się ich sprzedażą. Wraz z rozwojem rynku, wzrasta świadomość klientów, a także ich wymagania. Konsumenci nie mogą narzekać na brak różnorodności, ponieważ na rynku panuje duża konkurencja, a instytucje finansowe prześcigają się w ofertach oraz sposobach przyciągania klientów. W obecnych czasach dla klientów liczy się nie tylko cena, ale również jakość obsługi, marka i zaufanie do instytucji. Wobec takich oczekiwań, nieznanym agencjom kredytowym trudno jest konkurować na rynku usług finansowych. Rozwiązaniem jest współpraca w ramach rozpoznawalnej marki, co zapewnia franczyzowy system partnerski. Jego fundamentem jest solidne know-how oraz znane logo pozwalające od pierwszego dnia zaistnieć w świadomości społeczeństwa.
Franczyzobiorca uprawniony jest do korzystania ze znaku towarowego franczyzodawcy, know-how, metod prowadzenia działalności gospodarczej, wiedzy technicznej, a także do korzystania ze stałego wsparcia franczyzodawcy.
Franczyza bankowa posiada wiele zalet:
-
Biznes sprawdzony przez franczyzodawcę w warunkach rynkowych. Franczyzobiorca może skorzystać z doświadczeń Partnera,
-
Rozpoznawalna marka, z którą związany jest prestiż i renoma,
-
Korzyści płynące z działań reklamowych i marketingowych prowadzonych przez franczyzodawcę dla całej sieci w skali kraju,
-
Wsparcie ze strony franczyzodawcy przy zachowaniu statusu niezależnego przedsiębiorcy,
-
Obniżone ryzyko działalności gospodarczej,
-
Efekt synergii,
-
Stała wymiana doświadczeń,
-
Wyłączność terytorialna (zazwyczaj w mniejszych miejscowościach).
Do korzyści, które wyróżniają placówkę franczyzową na tle nieznanego biura kredytowego należy:
-
Dostęp do lepszego profilu klienta,
-
Korzystniejszy scoring,
-
Dostęp do systemu banku,
-
Bieżąca obsługa klienta sprzyjająca budowaniu trwałych relacji,
-
Możliwość stosowania dosprzedaży produktów, typu konta osobiste, lokaty, debety, karty kredytowe,
-
Możliwość posługiwania się rozpoznawalną marką, która zwiększa wiarygodność i prestiż,
-
Wsparcie centrali w obszarze przekazywania klientów tzw. lead’owania,
-
Dostęp do szkoleń dla pracowników placówki franczyzowej i stałe podnoszenie ich kompetencji,
-
Wsparcie marketingowe – reklama ogólnopolska i stała obecność w mediach