Pomysłów na własny biznes jest wiele, ich ilość ograniczona jest wyłącznie przez ludzką wyobraźnię i kreatywność. Bez względu na branżę, każdy koncept biznesowy musi być odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Przede wszystkim musi rozwiązywać ich problemy, aby wystąpiła naturalna potrzeba korzystania z danej usługi lub produktu. W ten nurt wpisuje się sektor pośrednictwa finansowego, w którym w ciągu ostatnich kilkunastu lat powstało tysiące firm specjalizujących się w sprzedaży kredytów.

Co przyciąga przedsiębiorcze osoby do tej branży? Przyczyn jest kilka, ale w niniejszym artykule skupimy się wyłącznie na przedstawieniu problemów logistycznych wynikających ze specyfiki produktu, co ma bezpośrednie przełożenie na atrakcyjność branży.

W sektorze finansowym - jak sama nazwa wskazuje - sprzedaje się głównie pieniądz i usługi z nim związane. Na pieniądze był, jest i będzie popyt, bo dzięki nim ludzie mogą realizować swoje potrzeby, inwestycje, marzenia. W związku z powyższym, należy zaktualizować stare powiedzenie, które powinno brzmieć: pieniądze szczęścia nie dają, ale... tylko tym, którzy ich nie mają.

Oprócz atrakcyjnego produktu jakim jest pieniądz, pośrednictwo finansowe wyłączone jest ze standardowych problemów logistycznych, które trapią pozostałe branże, tj.: brak kosztów z tytułu:

  • zatowarowania,
  • magazynowania,
  • transportu,
  • terminów przydatności,
  • przemijających trendów.

W pośrednictwie finansowym nie jest wymagany budżet na zakup towaru, ponieważ środki uruchamiane są na przelew przez Bank. Nie ma problemu z zatowarowaniem i nie trzeba się martwić, czy zakupiony towar zostanie sprzedany i odzyska się zainwestowane pieniądze. Ponadto, nie musimy magazynować produktów, które zajmują dodatkową powierzchnię i generują koszty. Nie trzeba codziennie dostarczać świeżych artykułów, planować dostaw i ponosić kosztów z tytułu transportu. Nie występuje ryzyko "przeterminowania" oraz presja na sprzedaż danego towaru w określonym czasie (artykuły spożywcze, gastronomia). W pośrednictwie kredytowym nie występują trendy modowe. Warto pokreślić, że trendy nie dotyczą tylko branży odzieżowej, ale chociażby sprzętu elektronicznego, z którym muszą radzić sobie, m.in. właściciele salonów i doradcy biznesowi w telefonii komórkowej. Ze względu na "modę na najnowszego IPhona", na półkach zalega IPhone 6, który został wyparty przez następcę z numerem 7. A wszyscy miłośnicy Apple czekają już na premierę IPhone 8.

Powyższe ryzyka nie deprecjonują powyższych branż, ale trzeba je uwzględnić w biznes planie, zaś ich brak powoduje, że pośrednictwo finansowe jest atrakcyjną branżą dla nowych przedsiębiorców. Dodatkowo, w branży finansowej - w zależności od wyboru formy współpracy - można ograniczyć koszty związane z otwarciem własnego biznesu do kosztów "prowadzenia działalności" (ZUSu, telefonu, komputera, drukarki i samochodu). Osoby zainteresowane działalnością finansową mogą postawić na franczyzę lub na współpracę w ramach pośrednictwa, która skierowana jest do przedsiębiorców, którzy oczekują od Partnera - Dostawcy, głównie kooperacji w zakresie sprzedaży produktów finansowych.

Niezależnie od formy współpracy, osoba rozpoczynająca biznes powinna zadać sobie pytanie, czy posiada odpowiednie doświadczenie, predyspozycje, wiedzę, zasoby i umiejętności do prowadzenia działalności w sektorze finansowym. Każdy z osobna musi przeprowadzić swój własny test, spojrzeć prawdzie w oczy i odpowiedzieć sobie na powyższe pytania.

  • Własny biznes

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo