Współpraca z bankiem na zasadach franczyzy cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Otwarcie własnej placówki bankowej jest uwarunkowane wieloma wytycznymi i nie każdy może pozwolić sobie na prowadzenie biznesu pod szyldem znanej marki. Franczyzodawcy coraz baczniej przyglądają się nowym partnerom przeprowadzając proces rekrutacji jak na stanowisko dyrektora oddziału. Ocenie podlegają między innymi kompetencje menadżerskie, posiadane doświadczenie, znajomość branży, lokalnego rynku oraz pomysł na rozwój placówki. Ponadto, weryfikowana jest tak zwana wiarygodność kontrahenta, czyli zaplecze finansowe oraz status w bazach BIK czy BIG. Franczyzodawcy, przede wszystkim, poszukują partnerów sprzedażowych z pomysłem na biznes.

Potencjalny franczyzobiorca nie musi osobiście znać się na sprzedaży i czynnościach operacyjnych. Może być typowym inwestorem, który zapewni bezpieczeństwo finansowe oraz płynność biznesu. Ważne, aby znał realia tego rynku i miał kompetentną oraz zaufaną osobę, która poprowadzi placówkę. Henry Ford nie znał się na branży motoryzacyjnej, a stworzył imperium, ponieważ miał wizje i wiedział, że może zatrudnić do tego odpowiednich ludzi, którzy znają się na produkcji samochodów.

Z jednej strony, znajomość specyfiki branży finansowej może pomóc w szybszym osiągnięciu zadowalających wyników i wyeliminowaniu popularnych błędów popełnianych przez osoby spoza branży. Dlatego też, bardzo cenni są partnerzy, którzy posiadają doświadczenie w prowadzeniu biznesu w zakresie pośrednictwa finansowego. Z drugiej, warto podkreślić, że wcześniejsze doświadczenie zawodowe może stanowić swoiste mentalne ograniczenie. Czasami franczyzobiorca, który pracował uprzednio w banku, jest przekonany, że sam zrobi wszystko najlepiej. Branża finansowa ewoluuje, dlatego franczyzobiorca powinien być otwarty na zachodzące zmiany i szukać inspiracji do ciągłego doskonalenia metod pracy.

Ważne, aby właściciel placówki był wzorem i przykładem dla pracowników oraz pomagał im zdobywać wiedzę i umiejętności sprzedażowe. Idealny franczyzobiorca powinien być także dobrze zorganizowany, aktywny, zaangażowany, samodzielny oraz posiadać zacięcie do prowadzenia własnej firmy. Wśród pożądanych cech należy również wymienić odporność na stres, umiejętność sprawnego zarządzania ludźmi, delegowania zadań oraz motywowania.

Kandydat na franczyzobiorcę musi wierzyć w markę oraz wartości wyznawane przez franczyzodawcę, z którym chce nawiązać współpracę. Idea franczyzy opiera się na dialogu, obopólnym zaufaniu i zrozumieniu partnerów. Bez nich, współpraca nie przyniesie pożądanych efektów.

Reasumując, idealny Kandydat powinien

  • Posiadać doświadczenie w bankowości, pośrednictwie finansowym, a w przypadku braku doświadczenia, zatrudnić osoby spełniające ten warunek
  • Potrafić pracować według reguł i procedur panujących w sieci

  • Posiadać doświadczenie lub predyspozycje w sprzedaży bezpośredniej oraz w zarządzaniu własnym biznesem i ludźmi

  • Dysponować prawem do lokalu

  • Prowadzić lub być gotowym do uruchomienia własnej działalności gospodarczej

  • Posiadać odpowiednie środki finansowe potrzebne do uruchomienia placówki partnerskiej oraz sprawnego jej funkcjonowania w okresie co najmniej 3 miesięcy

  • Charakteryzować się zaangażowaniem oraz nastawieniem na osiąganie celów i realizację działań

  • Posiadać rozwinięte zdolności komunikacyjne

  • Charakteryzować się uczciwością w relacji z Klientem i Bankiem

  • Być samodzielny i kreatywny w działaniu

  • Posiadać minimum średnie wykształcenie

  • Być przedsiębiorczy, ambitny oraz pełny pasji.

  • Własny biznes

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

Chcesz założyć firmę i szukasz pomysłu?
Odwiedź nowy portal dla ludzi przedsiębiorczych WlasnyBiznes.PL >>

.