Własny biznes
-
Ogólnopolska kampania cross mediowa „Sukces w biznesie”
- Własny biznes
- FranczyzaBanku.pl
Pomysłodawcą i organizatorem ogólnopolskiej kampanii cross mediowej „Sukces w biznesie” jest MediaPlanet. Celem kampanii jest przekazanie wartościowych informacji osobom, które chcą rozpocząć własny biznes. Jest to kompendium wiedzy oraz ogromna dawka inspiracji dla wszystkich, którzy planują otwarcie firmy oraz dla mikroprzedsiębiorców pragnących rozwijać swoją działalność.
-
Jak rozwijać firmę i znaleźć najlepszy sposób jej finansowania?
- Własny biznes
- BGŻ BNP Paribas
Bank BGŻ BNP Paribas zebrał najważniejsze porady dla przedsiębiorców i wydał publikację „Jak sfinansować rozwój małej i średniej firmy?”, którą można bezpłatnie pobrać w serwisie FranczyzaBanku.pl (link znajduje się w niniejszym artykule). Poradnik jest efektem spotkań z przedstawicielami małych i średnich firm w ramach inicjatywy Akademia Biznesu Banku BGŻ BNP Paribas. Podczas nich eksperci dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z przedsiębiorcami. Teraz – dzięki publikacji zbierającej najważniejsze zagadnienia – dostęp do wniosków i porad zyskają wszyscy zainteresowani.
-
Nie chcesz wracać do pracy po urlopie? Pomyśl o franczyzie i własnym biznesie
- Własny biznes
- Expander Advisors
Powrót do pracy po długo wyczekiwanym urlopie to dla wielu prawdziwy dramat. Nie chodzi o odległą perspektywę kolejnych wolnych dni, ale o fakt, że jesteśmy niezadowoleni ze swojej pracy i zarobków. Wbrew pozorom wakacje, to czas sprzyjający przemyśleniom. Wrzesień to natomiast dobry moment na podjęcie decyzji o rozpoczęciu pracy na swój rachunek. Perspektywa bycia swoim szefem i osiągania znacznie wyższych dochodów jest kusząca, ale żeby odnieść sukces trzeba się dobrze przygotować. Expander podpowiada co zrobić żeby z następnego urlopu wracać bez depresji.
-
Czy pośrednictwo finansowe to dobry pomysł na własny biznes? Problemy logistyczne w branży
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Pomysłów na własny biznes jest wiele, ich ilość ograniczona jest wyłącznie przez ludzką wyobraźnię i kreatywność. Bez względu na branżę, każdy koncept biznesowy musi być odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Przede wszystkim musi rozwiązywać ich problemy, aby wystąpiła naturalna potrzeba korzystania z danej usługi lub produktu. W ten nurt wpisuje się sektor pośrednictwa finansowego, w którym w ciągu ostatnich kilkunastu lat powstało tysiące firm specjalizujących się w sprzedaży kredytów.
-
Jak otworzyć własny biznes na rynku pośrednictwa finansowego?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Własny biznes to spore wyzwanie. Bez wizji oraz odpowiedniego modelu biznesowego trudno osiągnąć sukces. Z tym problemem zmagają się zarówno doświadczeni pośrednicy, jak również przyszli przedsiębiorcy, którzy dopiero planują otwarcie własnej firmy na rynku pośrednictwa finansowego. Zatem, jak znaleźć dobry pomysł na biznes? Od czego zacząć kreowanie wizji? Jak wybrać odpowiedniego Partnera Biznesowego? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdują się w niniejszym materiale, który dodatkowo ułatwia wyszukanie najważniejszych informacji w serwisie FranczyzaBanku.pl, przydatnych w rozwoju działalności finansowej oraz w otwarciu nowego biznesu kredytowego.
-
Franczyza bankowa antidotum na zamknięcia oddziałów własnych
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Analizując rynek bankowy na przestrzeni kilku lat, można dość łatwo zaobserwować kilka niepokojących procesów, które niestety będą przybierać na sile; mianowicie: zwolnienia pracowników etatowych, zamknięcia oddziałów własnych oraz konsolidacje banków. O ile konsolidacja dla właścicieli banków niesie za sobą wiele korzyści w postaci efektu synergii i optymalizacji kosztów; o tyle dla pracowników wiąże się ze zwolnieniami oraz zamknięciami oddziałów.
-
Jak wykorzystać outsourcing w strategicznym rozwoju biznesu?
- Własny biznes
- Sales Group
Prowadzenie dużej organizacji, bez korzystania z usług firm zewnętrznych, to dziś duże wyzwanie. Outsourcing stał się dziś wszechobecny i oferuje firmom znacznie więcej, niż tylko proste narzędzia do optymalizacji kosztów. Przedsiębiorstwa współpracują z firmami outsourcingowymi, aby zwiększyć swoją konkurencyjność.
Model outsourcingu dość mocno się upowszechnił, zwłaszcza wśród dużych organizacji i to w wielu obszarach ich działalności. Jak podaje ICAN Research, trzy na cztery badane przedsiębiorstwa zlecają na zewnątrz utrzymanie i obsługę biura, a prawie połowa – IT i marketing. Co trzecia firma korzysta z outsourcingu w finansach, co czwarta – w HR, a co piąta – w call center lub przy obsłudze floty.
-
Czy franczyza bankowa jest biznesem dla każdego?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Współpraca z bankiem na zasadach franczyzy cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Otwarcie własnej placówki bankowej jest uwarunkowane wieloma wytycznymi i nie każdy może pozwolić sobie na prowadzenie biznesu pod szyldem znanej marki. Franczyzodawcy coraz baczniej przyglądają się nowym partnerom przeprowadzając proces rekrutacji jak na stanowisko dyrektora oddziału. Ocenie podlegają między innymi kompetencje menadżerskie, posiadane doświadczenie, znajomość branży, lokalnego rynku oraz pomysł na rozwój placówki. Ponadto, weryfikowana jest tak zwana wiarygodność kontrahenta, czyli zaplecze finansowe oraz status w bazach BIK czy BIG. Franczyzodawcy, przede wszystkim, poszukują partnerów sprzedażowych z pomysłem na biznes.
-
5 zasad rozliczeń z ZUS-em, które początkujący przedsiębiorca powinien znać
- Własny biznes
- Tax Care
Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, musi pamiętać nie tylko o regularnym płaceniu podatków, ale także o terminowym odprowadzaniu składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Unikanie lub zaniedbywanie tego obowiązku, tak jak w przypadku nierozliczenia się z fiskusem, może skutkować przykrymi konsekwencjami dla przedsiębiorcy. Można ich uniknąć, jeżeli już na etapie zakładania własnej firmy poznamy zasady regulowania płatności dla ZUS-u.
-
Optymalizacja prowadzenia małej firmy
- Własny biznes
- AIOBiznes
Zaoszczędzić wiele wysiłku, pieniędzy, ale przede wszystkim czasu w codziennej pracy. Mikro oraz małe i średnie firmy, czyli dominujący sektor przedsiębiorstw w Polsce, aby zapewnić jeszcze bardziej sprawne funkcjonowanie swojego biznesu, coraz częściej szukają alternatywy dla tradycyjnych usług i przenoszą je w online. Usługi elektroniczne mogą być kluczem do sukcesu niezależnie od profilu działalności firmy. Warto zapoznać się z listą rzeczy, które można zrealizować przez internet, a które ułatwią i przyspieszą pracę i poprawią efektywność działalności.
-
Co powinieneś wiedzieć zanim założysz własną firmę?
- Własny biznes
- Katarzyna Hoffmann, FranczyzaBanku.pl
Według danych GUS, w samym 2015 r. w Polsce zarejestrowano 254,6 tys. nowych przedsiębiorstw niefinansowych, z czego 84% to osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Obecna liczba przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą z PKD, dotyczącym usług finansowych wynosi 87,2 tys. podmiotów i dane te dotyczą jedynie indywidualnych działalności. Jak pokazują powyższe dane, w Polsce wciąż powstają nowe firmy.
Jeśli my również myślimy o własnym biznesie, powinniśmy najpierw przyjrzeć się możliwościom oraz zapoznać się z poradnikiem jak założyć firmę?
-
Franczyza w praktyce. Analiza własnego biznesu franczyzowego!
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
W biznesie nie ma miejsca na zwroty typu, jakoś, coś, WYDAJE MI SIĘ, bo brak rzetelnej analizy oraz odpowiedniego planu kończy się kosztownymi błędami! W efekcie WYDAJE się dużo więcej pieniędzy, a później ogląda się MISIE na Discovery Channel w domu, bo nie ma śladu po biznesie i poniesionej inwestycji.
-
Franczyza jako sprawdzony biznes
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Biznes na zasadach franczyzy cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Przyszli franczyzobiorcy poszukują optymalnego rozwiązania, które spełniać będzie ich oczekiwania oraz idealnego miejsca na własny biznes. Mapa wolnych lokalizacji, w których można otworzyć własną placówkę bankową sukcesywnie się kurczy. Niestety, „wolnych miejscowości” nie przybywa, a w obliczu kolejnych fuzji bankowych sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje. Mimo "ograniczeń przestrzennych", trzeba przyznać, że wachlarz oferowanych systemów jest dość szeroki i ich porównanie nastręcza wiele trudności oraz pochłania dużo czasu!
-
Franczyza bankowa przyszłością dla nieznanych biur kredytowych
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Rynek kredytowy stale się rozwija. Rozwój ten nie byłby możliwy, gdyby nie działalność firm pośredniczących pomiędzy bankami a klientami w udzielaniu kredytów. W branży finansowej działa kilkadziesiąt podmiotów, dostarczających produktów finansowych i kilka tysięcy agentów, biur kredytowych oraz doradców mobilnych, którzy zajmują się ich sprzedażą. Wraz z rozwojem rynku, wzrasta świadomość klientów, a także ich wymagania. Konsumenci nie mogą narzekać na brak różnorodności, ponieważ na rynku panuje duża konkurencja, a instytucje finansowe prześcigają się w ofertach oraz sposobach przyciągania klientów. W obecnych czasach dla klientów liczy się nie tylko cena, ale również jakość obsługi, marka i zaufanie do instytucji. Wobec takich oczekiwań, nieznanym agencjom kredytowym trudno jest konkurować na rynku usług finansowych. Rozwiązaniem jest współpraca w ramach rozpoznawalnej marki, co zapewnia franczyzowy system partnerski. Jego fundamentem jest solidne know-how oraz znane logo pozwalające od pierwszego dnia zaistnieć w świadomości społeczeństwa.
-
Jakie formalności należy spełnić, aby założyć własną firmę?
- Własny biznes
- Lightcape
Według Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2016 roku w Polsce działalność rozpoczęło ponad 340 tys. firm. Z kolei tylko w pierwszym kwartale tego roku zarejestrowano blisko 87 tys. nowych podmiotów gospodarczych. Przybywa tych najmniejszych, jednoosobowych przedsiębiorstw lub zatrudniających kilku pracowników. Prowadzenie własnego biznesu może być dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą być swoim własnym szefem. Eksperci Tax Care podpowiadają, jakie formalności należy spełnić, aby w kilku prostych krokach stać się przedsiębiorcą.
-
Czym jest "Giełda sprzedaży placówek bankowych"?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Giełda sprzedaży placówek bankowych skupia oferty z całej Polski, z wszystkich systemów franczyzowych i została utworzona przez serwis FranczyzaBanku.pl, aby ułatwić przejęcie już funkcjonującej placówki przez nowego Franczyzobiorcę. Specjalistyczny serwis branżowy FranczyzaBanku.pl zajmuje się promocją franczyzy bankowej i jednym z podstawowych postulatów jego misji jest wspieranie Franczyzodawców oraz Franczyzobiorców w działalności operacyjnej. Dlatego też, pomaga w kojarzeniu Partnerów biznesowych i pozyskuje Kontrahentów zarówno do nowych placówek, jak również do już funkcjonujących oddziałów.
-
Franczyza = znana marka?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
W ostatnich latach słowo pośrednik kredytowy nabrało negatywnych konotacji. Działalność firm pożyczkowych od dłuższego czasu piętnowana jest w debacie publicznej. Segment ten, mimo, że w odbiorze społecznym budzi mieszane uczucia, to należy pamiętać, iż jest istotnym uczestnikiem rynku finansowego. Zapewnia on dostęp do usług finansowych konsumentom, dla których oferta bankowa może być z różnych powodów ograniczona.
-
Franczyza bankowa to bezpieczny biznes
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Każda branża wiąże się z pewnym ryzykiem. Początkujący przedsiębiorcy nie mają świadomości zagrożeń i zazwyczaj w ich polu widzenia znajduje się tylko wierzchołek góry lodowej. Skupiają się na plusach, a ewentualne minusy bagatelizują lub wypierają ze świadomości niekorzystny scenariusz, uznając, że ich to na pewno nie spotka. Analizując dostępne na rynku koncepty biznesowe pod wzgledem pieniędzy jakie należy zainwestować, zatowarowania oraz terminowego regulowania zobowiązań przez kontrahentów to wysuwa się wniosek, że prowadzenie placówki partnerskiej w sektorze finansowym należy do bezpiecznych biznesów.
-
Pośrednik finansowy vs pośrednik kredytowy. Rynek pośrednictwa finansowego w Polsce
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Pośrednik finansowy to instytucja finansowa, która zajmuje się oferowaniem różnych produktów finansowych, lokowaniem środków pieniężnych, przedsiębiorców, klientów indywidualnych, instytucji finansowych w różnych segmentach rynku finansowego. Wśród największych i najbardziej znanych pośredników finansowych, zwanych też klientami instytucjonalnymi sektora finansowego, wymienić należy: banki, fundusze inwestycyjne, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne [1]. Pośrednik finansowy oznacza każdą instytucję finansową, bez względu na jej formę i strukturę własności, w tym fundusze funduszy, fundusze inwestycji private equity, fundusze inwestycji publicznych, banki, instytucje mikrofinansowe i towarzystwa gwarancyjne [2].
-
Franczyzobiorco: kim jesteś oraz skąd pochodzisz?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Biznes franczyzowy jak każdy inny tworzą i robią ludzie. W każdej sieci partnerskiej znajdzie się kilku franczyzobiorców, którzy będą narzekać na dany system. Na szczęście zdecydowana większość partnerów twierdzi, iż franczyza bankowa jest najlepszą branżą, która pozwala zarabiać spore pieniądze. Tak to już jest w interesach, że zawsze znajdzie się grupa malkontentów. Należy podkreślić, iż franczyza, czyli sprawdzone know-how oraz znana marka to jedynie wędka, natomiast ryby musimy łowić sami. W biznesie nie ma nic za darmo. Jeśli ktoś uważa, że placówka partnerska to samograj, to niech lepiej zagra w karty i nie traci pieniędzy oraz czasu. Na podstawie setek przeprowadzonych rozmów z przedsiębiorcami, którzy prowadzą działalność kredytową, stworzyłem kilka grup pochodzenia franczyzobiorcy.
-
Doradztwo franczyzowe, czyli wybór najlepszej franczyzy bankowej...
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Każdego miesiąca pojawiają się nowi przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem własnego biznesu. Wybór nie jest prosty, ponieważ na rynku dostępnych jest kilkanaście ofert banków, a jeszcze więcej pośredników finansowych. Niczym nie zaskoczę, stwierdzając, że trudno wskazać jeden najlepszy. Wybór jest relatywny i wiele zależy od samego franczyzobiorcy, jak również od franczyzodawcy. Zasadne jest pytanie: czym kierować się przy wyborze systemu partnerskiego oraz na jakie parametry franczyodawca zwraca uwagę? Franczyza bankowa oferuje wiele możliwości, ale należy uświadomić sobie również zagrożenia.
-
Czy franczyza to biznes dochodowy? Determinanty sukcesu
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Odpowiadając na postawione w tytule pytanie, bez cienia wątpliwości można odpowiedzieć: tak! Franczyza jest biznesem dochodowym, ale w przypadku spełnienia określonych warunków.
-
Franczyzodawca jest jak wino!
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Któż nie zna słów: "ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic... to razem właśnie mamy tyle, w sam raz tyle, żeby założyć wielką fabrykę". Tak zaczyna się historia trzech przyjaciół opisana przez Władysława Reymonta w "Ziemi obiecanej". Mimo, iż Władysław Reymont materiał do powieści zaczął przygotowywać w 1896r., cytowane słowa wciąż są aktualne i bliskie niektórym systemom franczyzowym.
-
Franczyza bankowa na zasadach akcjonariatu pracowniczego?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Zadający pytanie: "jaki jest przepis na sukces w biznesie? " wszyscy zgodnie odpowiadają, że ludzie i ich ciężka praca, bo to oni tworzą biznes franczyzowy. Wiele zależy od ich zaangażowania, kreatywności, motywacji, determinacji… Z drugiej strony , jakie są najczęstsze problemy franczyzobiorców? Fluktuacja. Niestety, płynność zatrudnienia jest ryzykiem wpisanym w działalność każdego przedsiębiorstwa.
-
Dlaczego warto kupić już istniejącą placówkę franczyzową Banku?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Dla wielu przedsiębiorców zakup już istniejącej placówki bankowej to jedyna szansa, aby stać się Partnerem Biznesowym Banku, który zakończył intensywny rozwój sieci lub w najbliższym czasie wyhamuje rozbudowę struktur. Mapa wolnych lokalizacji, w których można otworzyć własną placówkę bankową sukcesywnie się kurczy. Nic w tym dziwnego, ponieważ franczyza zyskuje na popularności od kilku lat jako sprawdzony sposób na własny biznes. Przedsiębiorcy, którzy dziś planują otwarcie własnej placówki mają niemały problem ze znalezieniem atrakcyjnej lokalizacji. Niestety, „wolnych miejscowości” nie przybywa, a w obliczu kolejnych fuzji bankowych sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje.
-
Gdzie Ci Klienci? Ciągle ich mało...
- Własny biznes
- Dorota Łakomiec-Wojtasz, Trener Biznesu
Czasy, kiedy w oddziale banku wszystkie krzesła dla klientów były zajęte, a kilku stało w kolejce, dziś należą do rzadkości. Każdy pracownik placówki bankowej zetknął się zapewne z problemem pustki w placówce i zadawał sobie pytanie: „Jak sprzedawać, gdy nie ma komu?” Dziś to bank wychodzi do klienta, przekonując o korzyściach płynących z oferowanych produktów. Co można zrobić, aby dotrzeć do jak największej grupy klientów i jak to zrobić, by nie szukać „na oślep”?
-
Franczyza szansą na rozwój sektora bankowego?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Na banki nakładane są coraz silniejsze regulacje, które negatywnie wpływają na rentowność biznesu. Ograniczenia przychodów z tytułu opłat interchange, wyższe składki na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, regulacje w zakresie sprzedaży kredytów czy niskie stopy procentowe, to tylko niektóre wyzwania, z którymi zmaga się sektor bankowy. Niekorzystne regulacje, rozwój bankowości elektronicznej oraz postępujące fuzje skutkują kolejnymi zwolnieniami pracowników. Banki szukają oszczędności i redukują kadry w centrali oraz zamykają nierentowne oddziały własne.
-
Co to jest franczyza bankowa? Zalety i wady franczyzy
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Na wstępie należy podkreślić, że słowo franczyza jest często mylone z ubezpieczeniowym terminem franszyza, który występuje w dwóch wariantach: integralna oraz redukcyjna i oznacza udział własny w szkodzie. Franczyza bankowa to system sprzedaży usług i produktów, który oparty jest na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami.
-
Optymalizacja kosztów w biznesie franczyzowym
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Biil Gates wypowiedział brzemienne słowa, że biznes każdej firmy zaczyna się i kończy na dogłębnej analizie liczb. Niezależnie od tego czym dana firma się zajmuje, jeżeli nie potrafi wyciągnąć wniosków z faktów dotyczących własnej działalności i podejmuje decyzje oparte na powierzchownych informacjach lub intuicji, w ostatecznym rozrachunku zapłaci za to wysoką cenę. Dodam, że program excel nie kłamie i skrupulatne prowadzenie bilansu w postaci kosztów stałych, zmiennych oraz przychodów pozwala na racjonalne prowadzenie własnego biznesu. Nieraz byłem świadkiem wdrożenia do firmy ewidencji kosztów i systematycznej analizy. Podczas ewidencjonowania poszczególnych pozycji kosztowych, kontrahent spoglądając na pole „suma”, robił coraz większe oczy ze zdumienia. Stwierdził, że wydawało mu się, że „tego wszystkiego” jest mniej. Tak to już jest, wydaje się, że jest mało kosztów i wydaje się więcej niż powinno!
-
Szukasz inwestora lub wspólnika do biznesu?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Na portalu WlasnyBiznes.pl stworzono nową kategorię "Szukam inwestora / wspólnika", która umożliwia nawiązywanie kontaktów pomiędzy:
- Osobami, które chcą otworzyć własny biznes, ale nie dysponują odpowiednimi środkami finansowymi i doświadczeniem biznesowym, a
- Przedsiębiorcami, którzy posiadają kapitał, odpowiednią wiedzę, kompetencje i doświadczenie, ale brakuje im odpowiednich ludzi.
-
Płynność finansowa firmy: jak ją utrzymać?
- Własny biznes
- Expander Advisors
Każda firma potrzebuje płynności finansowej – świadczy ona o stabilności i wiarygodności działalności. Najczęściej problem z nią mają małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których nawet krótkotrwałe osłabienie koniunktury i utrata zysków mogą stanowić poważne zagrożenie. Jak jednak pokazują dane NBP, tzw. „misie” coraz lepiej rodzą sobie z regulowaniem zobowiązań. Co jednak gdy mimo starań pojawią się problemy finansowe?
-
Co powinieneś wiedzieć o podatkach zanim założysz działalność gospodarczą?
- Własny biznes
- Meritum Bank
Zakładając działalność gospodarczą, trzeba sprostać nie tylko wyzwaniom, które stawia przed nami biznes, ale również zobowiązaniom, które nakłada na nas państwo. Choć system podatkowy w Polsce jest dosyć skomplikowany, jego podstawowe zasady w rzeczywistości nie są aż tak zawiłe. Co zatem warto o nim wiedzieć podejmując decyzję o rejestracji firmy?
-
Kompetencje Doradcy Klienta
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Kompetencje pracowników odgrywają kluczową rolę w realizacji wyznaczonych celów. Należy wiedzieć, które z nich mają związek z efektywnością, a które są tylko zbędnym dodatkiem. Powinniśmy skoncentrować się tylko na tych umiejętnościach, które stanowią rzeczywistą wartość i determinują sukces. Nasze działania muszą opierać się na „twardych danych”, a nie na intuicji oraz domysłach. Trzeba znać korelację między wskaźnikami efektywności, a poziomem poszczególnych kompetencji. W niniejszym artykule poruszę temat kompetencji doradców kredytowych oraz przeanalizuje jakie umiejętności przekładają się na wyniki sprzedażowe. Każda kompetencja z osobna jest szczegółowo omówiona w poszczególnych artykułach na łamach serwisu FranczyzaBanku.pl. Na podstawie doświadczenia, które zdobyłem zarządzając strukturami sprzedażowymi, stworzyłem model kompetencyjny doradcy kredytowego. Model zawiera zbiór cech, jakie powinni, a wręcz muszą posiadać efektywni pracownicy. Na kompetencje składają się umiejętności, wiedza oraz postawy.
-
Weryfikacja kontrahenta
- Własny biznes
- Expander Advisors
Ożywienie gospodarcze jest coraz bardziej widoczne w naszym kraju. Przedsiębiorcy nie tylko zwiększają nakłady na rozwój, ale również decydują się na dodatkowe zatrudnienie. Według danych TNS OBOP blisko 32% firm w tym roku zdecyduje się na inwestycje, 23% planuje podwyżki, a 16% zwiększy zatrudnienie. GUS wskazuje, że w ubiegłym roku wyhamowała liczba upadłości, a eksperci prognozują wzrost dynamiki PKB o 2,8 – 3%. Expander przypomina jednak, że nawet przy korzystnych warunkach gospodarczych, przedsiębiorcy mogą natrafić na nieuczciwych lub niewypłacalnych kontrahentów i podpowiada jak się przed nimi uchronić.
-
Cel w sprzedaży
- Własny biznes
- Dorota Strasz, Trener Biznesu
Cel … pojęcie znane praktycznie każdemu bez względu na to, czy jest on związany z życiem prywatnym czy zawodowym. Cel… czym więc jest, jak go zdefiniować, jak zrozumieć a przede wszystkim jak osiągnąć. Jest wiele publikacji na ten temat, jednak ten krótki tekst będzie praktyczny wprowadzeniem w temat, ale na początku nie może obyć się bez standardowego wstępu czyli od pojęcia SMART, które w bardzo zwięzły i konkretny sposób definiuje cel: Specyficzny, Mierzalny, Ambitny, Realny, Terminowy. Musisz wiedzieć, po co chcesz osiągnąć cel, co ma Ci to dać, gdzie zaprowadzić. Cel musi być dla Ciebie realny, ale i ambitny i koniecznie potrzebujesz ram czasowych, w których go osiągniesz. Tyle teorii, a teraz czas na praktyczne ujęcie zagadnienia.
-
Faktoring czy kredyt obrotowy?
- Własny biznes
- Expander Advisors
Jak wynika z badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”, sporządzonego przez KPF i KRD, w lipcu 2014, co trzecia firma w Polsce w związku z zaległościami kontrahentów miała problemy z regulowaniem własnych rachunków. Niestety, nawet najlepsze środki ostrożności nie zawsze mogą ustrzec przed zatorami płatniczymi i niewypłacalnością firmy. W takiej sytuacji biznesmeni mają dwa wyjścia – zaciągnięcie kredytu obrotowego lub skorzystanie z faktoringu. Które rozwiązanie jest korzystniejsze, tłumaczy ekspert Expandera.
-
Model sprzedaży versus profil pracownika
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Istnieją różne strategie sprzedaży, kanały dystrybucji oraz sposoby dotarcia do klienta. W przypadku franczyzy bankowej i placówek partnerskich najbardziej klarownym wydaję się być podział na model stacjonarny oraz mobilny, czyli sprzedaż wewnątrz „in” oraz na zewnątrz „out”. W sprzedaży stacjonarnej koncentrujemy się na pozyskaniu klienta z ulicy, wykorzystaniu potencjału lokalizacji i dotychczasowej bazy klientów. Stosujemy techniki poleceń oraz opieramy się w głównej mierze na telemarketingu i akcjach SMS. Promocja marki odbywa się poprzez działania makro z poziomu centrali. Zapewne strategia dla mniej aktywnych, gdyż nie absorbuje ponadprzeciętnej energii pracowników. Zdecydowanym minusem jest fakt, że tak działa większość placówek na rynku franczyzowym oraz oddziałów własnych. Ponadto istnieje realne zagrożenie wystąpienia syndromu „wyschniętej studni”, czyli braku nowych klientów, a na obecnych nie ma już możliwości zrobienia wyniku, oprócz przyjmowania wpłat i wypłat.
-
Segmentacja, czyli poznaj zastosowanie produktów i stwórz klienta
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Artykuł nawiązuje do narzędzia sprzedaży jakim jest segmentacja klienta, a zarazem do syndromu „pustej teczki”. Z automatu wywołuje do tablicy zagadnienie analizy, planowania oraz systematyczności. Rozpocznę od wyjaśnienia syndromu „pustej teczki”, który jest konsekwencją braku wdrożenia segmentacji w firmie. Objawia się zjawiskiem polegającym na chaotycznym bieganiu pracowników od klienta do klienta, którzy narzekają, że mają całą masę roboty. W wyniku czego koszty rosną, a efektów nie widać, poza „zdartymi butami”.
-
Spotkania zespołu z szefem: strata czasu czy konstruktywna rozmowa?
- Własny biznes
- Maciej Makowski, FranczyzaBanku.pl
Zakładam, że każdy miał „niewątpliwą przyjemność” spędzania czasu na spotkaniach zespołu z przełożonym. Jak zwykle, co tydzień czy miesiąc ważna narada na temat bieżących spraw i przyszłych działań. Tego typu spotkania w wielu firmach, w odczuciu ludzi to strata czasu. Osoby uczestniczące twierdzą, że tracą czas na „bicie piany” i nic z tego nie wynika. Scenariusz jest podobny, powielane treści, gdzie każdy ma nieodparte wrażenie, że „gdzieś już to słyszał”. Wydaje się, że niektóre tematy nigdy nie schodzą z agendy. Kolejna część to rozmowa o czymś, co nie ma sensu. Ludzie przekonują się do wzajemnych racji i zupełnie się nie słuchają. Czy można temu zaradzić?
-
Jak skutecznie zarządzać wielopokoleniowym zespołem?
- Własny biznes
- Ewa Podlewska, Trener Biznesu
We współczesnych organizacjach szczególnego znaczenia nabiera ewaluacja sposobu zarządzania i postawy menedżera, ponieważ na rynku pracy pojawiła się nowa generacja pracowników Pokolenia Y. Kadra zarządzająca stanęła przed wyzwaniem umiejętnego międzypokoleniowego zarządzania, polegającego na eliminowaniu stereotypizacji i uprzedzeń, które mogą prowadzić do konfliktów między pracownikami. Dlaczego tak ważną kwestią dla menedżera jest odpowiednie zarządzanie wielopokoleniowym zespołem i wykreowanie proaktywnej postawy wobec pracy i organizacji u młodych pracowników? Trzeba sobie uświadomić, że wkrótce to właśnie od nich będzie zależeć funkcjonowanie firmy. To pokolenie Y będzie realizować kluczowe obowiązki oraz obejmie stanowiska menedżerskie. Niezwykle istotne jest zatem wykształcenie w nich współodpowiedzialności i świadomości szerokiej perspektywy biznesu, co umożliwia przede wszystkim stosowanie odpowiednich metod zarządzania.
-
Dźwignia finansowa w rozwoju firmy
- Własny biznes
- Expander Advisors
Dźwignia finansowa staje się coraz bardziej popularnym narzędziem zwiększającym efektywność firm. Pojęcie początkowo używane w kontekście skomplikowanych instrumentów finansowych, spotykanych głównie na giełdzie, funkcjonuje już jako synonim kredytu, bądź innych form uzyskiwania zewnętrznego kapitału. Jakie korzyści czerpie z niej przedsiębiorstwo?
-
Inwestycja w siebie i zespół - niezbędnym elementem sukcesu
- Własny biznes
- Dorota Strasz, Trener Biznesu
Nieodzownym elementem związanym ze sprzedażą, bez względu na branżę jest wynik, wartość, którą należy zrealizować, aby uzyskać wynagrodzenie. W przypadku podjęcia współpracy z instytucją finansową aspekt wynagrodzenia jest szczególnie istotny… W tym przypadku, nie ma możliwości otrzymania wynagrodzenia - wprawdzie bez premii, ale zawsze wynagrodzenia, jak to ma miejsce w przypadku etatowych pracowników. Niewątpliwie jest więc o co walczyć, jednak często to nie właściciel oddziału franczyzowego, przedsiębiorca samodzielnie generuje wynik, ma on od tego swoich ludzi zarządzanych bezpośrednio przez kierownika, lidera, managera. Z tego powodu, tak ważne jest stworzenie efektywnie działającego zespołu, w którym nie ma słabych ogniw. Jest to wyzwanie ponieważ proces rekrutacji nie należy do najprostszych, dodatkowo ważne jest nie tylko wybór odpowiedniego pracownika, ale również jego wdrożenie.
-
Kierowanie zespołem. Pozafinansowy system motywacyjny
- Własny biznes
- Anna Wojnicka, Trener / Coach
W zespołach, gdzie spotykają się różne osobowości z różnym doświadczeniem, kierujące się odmiennymi wartościami, często dochodzi do nieporozumień, ponieważ nie mówimy sobie o tym, co jest dla nas ważne, a co nam przeszkadza. Tymczasem takie informacje pomagają zrozumieć motywy postępowania innych ludzi. Jest to szczególnie ważne dla menedżerów, którzy kierują zespołami. Oni przede wszystkim muszą zadbać o to, aby ich pracownicy wiedzieli, co jest ważne dla ich szefa we współpracy, na co będzie zwracać uwagę przy docenianiu oraz co uważa za szkodliwe dla funkcjonowania całego zespołu i za co można spodziewać się negatywnych konsekwencji. W końcu to szef ponosi odpowiedzialność za ostateczny rezultat. Dlatego ważne, aby otwarcie mówił pracownikom, jakimi zasadami się kieruje.
-
Typologia Klientów
- Własny biznes
- Dorota Szczepanik, Trener Biznesu
Twój bank ma znakomitą ofertę dla Klienta. Podobnie jak wszystkie inne banki. Dzisiejszy rynek przypomina trochę supermarket, w którym można kupić wszystko. Także niemal dowolną ofertę finansową. Niektóre z nich są bardzo podobne, inne nieco się różnią. Niektórzy Klienci lojalnie korzystają z usług swojego banku, inni- wędrują w poszukiwaniu najlepszej, najbardziej przyjaznej dla nich oferty. Co decyduje o wyborze? Co kryje się pod pojęciem „najlepsza oferta?”. Można powiedzieć , że dla każdego co innego, jednak jest kilka elementów, które mają kluczowe znaczenie. Pierwsza rzecz- warunki techniczne- a więc to, co Klient otrzymuje, za ile, na jak długo. No dobrze. Wyobraźmy sobie, że Klient ma do wyboru kilka ofert, które mają niemal takie same warunki. Co w takiej sytuacji decyduje o wyborze? Okazuje się, że to, w jaki sposób ta oferta zostanie zaprezentowana i to , jak czuje się Klient w relacji z Doradcą bankowymJak budować swoją siłę w negocjacjach
- Własny biznes
- Dorota Szczepanik, Trener Biznesu
Negocjując z klientami, kontrahentami warto pamiętać, że najefektywniejsze są negocjacje, w których staramy się osiągnąć swoje cele i jednocześnie sprawić, aby druga strona zrealizowała swoje. To niełatwe zadanie, gdyż zwykle tylko część interesów jest wspólna dla obu stron. Gdy przystępujesz do negocjacji jako osoba przekonana o swojej sile, łatwiej zrealizujesz swoje cele, dbając jednocześnie o to, aby negocjacje zakończyły się zadowoleniem także drugiej strony.
Jak zadbać o formę przekazania informacji zwrotnej, aby była rozwojowa
- Własny biznes
- Aneta Iłenda, Trener Biznesu
Wiele się mówi o mocy jaką niesie informacja zwrotna w procesie rozwoju osobistego. Pytanie ilu „szczęśliwców” otrzymało taką informację zwrotną, która wpierała rozwój danej osoby a nie była koszmarem, który wolimy wymazać z pamięci. Informacja zwrotna może mieć fantastyczną moc, inspirującą do rozwoju. Jednak taką funkcję będzie spełniać jeżeli osoba, która jej udziela spełni kilka kluczowych warunków.
Co to znaczy być asertywnym?
- Własny biznes
- Agnieszka Łopińska-Danilak, Trener Biznesu
Co to jest asertywność? Jak ją rozumieć? Czy na pewno się przydaje? Czy jest skuteczna? Czasem słyszę w tzw. nieformalnych rozmowach pracowników różnych firm lekko sceptyczne czy ironiczne komentarze typu: „ta asertywność jest teraz taka modna”, „ona jest asertywna, bo umie powiedzieć – nie” albo „ten to jest asertywny!” (w kontekście nieco obcesowego zachowania w stosunku do innych). Każdy z autorów powyższych stwierdzeń coś gdzieś usłyszał o asertywności, coś przeczytał, zapewne ma częściową wiedzę… Jednak zwykle bywa tak, że niepełne lub niejasne informacje powodują błędne wnioski czy nie do końca trafione interpretacje. Warto dobrze poznać istotę asertywnej postawy i komunikacji, aby móc uczyć się w pełni z niej korzystać zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Kiedy stres jest naszym sprzymierzeńcem a kiedy wrogiem?
- Własny biznes
- Aneta Iłenda, Trener Biznesu
Stres – kojarzy się nam najczęściej z czymś zagrażającym, czego lepiej byłoby uniknąć. Jednak czy możliwe jest aby uniknąć sytuacji stresogennych? To dość retoryczne pytanie bowiem na co dzień jesteśmy narażeni na wiele sytuacji stresujących. Warto pamiętać, że w głównej mierze to nasza percepcja, ocena danej sytuacji, powoduje napięcie, które albo nas mobilizuje do działania albo paraliżuje.
Manager planuje swój czas pracy
- Własny biznes
- Dorota Łakomiec-Wojtasz, Trener Biznesu
Wiele osób zadaje sobie pytanie: „I jak ja mam to wszystko ogarnąć?” Tak, doba liczy 24 godziny, spać trzeba, a i trochę życia prywatnego by się przydało… Tylko jak to zrobić, kiedy stos faktur piętrzy się na biurku, plan budżetowy czeka na dokończenie, za drzwiami czeka klient, który „chce rozmawiać tylko z kierownikiem”, reklama na przyszyły kwartał niezałatwiona, ogłoszenie o rekrutacji nawet niezredagowane (a wakat czeka), a do tego, co i rusz wpada doradca z jakimś doraźnym problemem… Kiedy to wszystko zrobić? Jak?
Na czym polega Nowa Jakość w obsłudze klienta?
- Własny biznes
- Paweł Wojciechowski, Trener Biznesu
Jak wykorzystać nowe trendy w sprzedaży i obsłudze klienta? Obserwując niezwykły wzrost wielkich marek w różnych sektorach biznesu można zadać sobie pytanie, co oni takiego robią? Niektórzy z nich zaczynali w garażach i nie dziedziczyli wielkiego majątku. Mówiąc o tym wzroście mam na myśli takie marki jak Apple, IKEA, Amazon. Jest odpowiedź na to pytanie; wspólna cecha prowadzonej przez liderów działalności. Każdy z tych biznesów dostarcza unikalnych wartości klientom, nie tylko na poziomie strategii marketingu, ale również realnie w obsłudze, produktach, sprzedaży i dystrybucji. Jednym słowem dokonująca się zmiana dotyczy tzw. livestyle’u - jeśli zaoferujesz prawdziwą wartość zmiany w życiu klienta, będzie odwiedzał Cię często.
Zarządzanie czasem
- Własny biznes
- Radosław Smolec, Trener Biznesu
Czas nie podlega niczemu, ciągle tyka w szybkim tempie. Nie umiemy na razie czasu cofać, ani też zwalniać, przynajmniej tak nam się wydaje. Bo tak naprawdę, po części możemy na tempo upływu czasu wpływać i to znacząco. Obiektywnie z punktu widzenia nauki, zarządzanie czasem jest aktualnie niemożliwe, zegar tyka niepowstrzymany. Wszyscy, niezależnie czym się zajmujemy, jakie stanowisko zajmujemy, mamy tyle samo czasu, 24 godziny na dobę, 168 godzin tygodniowo, 8760 godzin rocznie. Możesz jednak efektywnie wpływać na wykorzystanie dostępnego czasu. Tak zarządzać aspektami swojego życia, aby najefektywniej wykorzystać wszystkie dostępne zasoby. To właśnie, potocznie nazywamy "zarządzaniem czasem".
Biznes na obcasach
- Własny biznes
- UpMenu
Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu firmą? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu Women in business: the path to leadership wynika, że w naszym kraju co trzeci manager to kobieta. Pod tym względem stanowimy światową czołówkę. Co sprawia, że Polki tak świetnie radzą sobie w prowadzeniu własnego biznesu?
Biurowe 5s
- Własny biznes
- Aneta Iłenda, Trener Biznesu
Poranek w pracy rozpoczynasz od sprawdzenia poczty. Widzisz kilkanaście nowych wiadomości. W większości są to prośby o przesłanie jakichś dokumentów, plików, często danych sprzed kilku miesięcy. Zaczynają się poszukiwania. „Gdzie ja to zapisałam?, Gdzie to odłożyłam?” Twoi współpracownicy, klienci, partnerzy biznesowi oczekują szybkiej reakcji, a Ty wpadasz w nerwowy tryb poszukiwań. Dzwoni telefon… potrzebujesz zapisać ważną wiadomość, którą podaje Ci Twój rozmówca. Łapiesz za długopis z dostępnego przybornika na biurku. Niestety nie pisze. Sięgasz po kolejny, również nie pisze… Trzecia próba, uff … ten działa.