Wywiadu udzielił Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu niezależnego operatora sieci agencji kredytowych Fines SA. Rozmowa odbyła się 11 sierpnia 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

Jak Pan ocenia aktualną kondycję rynku consumer finance oraz kanału agencyjnego?

Bazując na dostępnych danych z Biura Informacji Kredytowej oraz badaniach prowadzonych przez KPF w Polsce - obecną kondycję rynku consumer finance w Polsce można oceniać bardzo pozytywnie. Zarówno segment kredytów bankowych, jak też pożyczek pozabankowych obecnie rośnie. Taka sytuacja zapewne utrzyma się do końca roku. Od strony popytu nie spodziewamy się większych zmian.

Natomiast kolejny rok to duża niewiadoma z perspektywy dostawców finansowania. Nie tylko ze względu na już wdrażane zmiany prawne, ale także sytuację polityczną. Zbytnie przeregulowanie rynku lub obciążenie dodatkowymi podatkami, np. podatkiem od aktywów bankowych, może mieć duży wpływ na pośredników kredytowych, szczególnie w zakresie kosztów kredytów.

Mam jednak nadzieję, że wysoka elastyczność oraz innowacyjność naszej działalności pozwolą nam nadal rozwijać się. Także w interesie kredytobiorców, gdyż często docieramy z ofertą szybciej i efektywniej niż struktury bankowe. A promowana przez nas standaryzacja usług pośrednictwa kredytowego ma decydujący wpływ na jego jakość.

Jakie są największe wyzwania i trudności w tym biznesie, którym należy sprostać?

Z perspektywy integratora rynku największym wyzwaniem jest optymalizacja oferty, zarówno pod względem ilości, jak też rodzaju oferowanych kredytów. Zarówno nasi partnerzy franczyzowi, jak też ich Klienci, oczekują szerokiej oferty, co z kolei koliduje z możliwością efektywnego promowania i wspierania jej sprzedaży. Mamy jednak w tym zakresie ponad 10-letnie doświadczenie, a pozycja lidera rynku pokazuje, że potrafimy to skutecznie robić.

Z kolei dużym wyzwaniem jest rosnąca wiedza naszych Klientów, którzy wspomagani internetem mają możliwość szybkiego porównania ofert, a także korzystania z kanałów mobilnych. Przygotowaliśmy w tym zakresie kilka innowacyjnych rozwiązań, które będziemy wkrótce testować. Oczywiście śledzimy też na bieżąco zmiany w otoczeniu formalno-prawnym, które w przyszłym roku mogą poważnie „zawirować” rynkiem. Co trzeba wykorzystać i przekuć na przewagę konkurencyjną.

Franczyza banku (mono - oferta) czy firmy doradztwa finansowego (multi – oferta)?

Klient lubi mieć wybór. Multi – oferta daje ogromne możliwości dopasowania produktu do potrzeb każdego klienta, a to zwiększa szansę na finalizację transakcji. Myślę, że tylko przy multi- ofercie możemy  mówić o indywidualnym podejściu do klienta. Żaden bank nie jest aż tak elastyczny, aby szybko dostosowywać się do zmieniających się preferencji. Formuła doradztwa jest bardziej przyjazna i bliższa konsumentowi, który czuje się w naszej placówce zdecydowanie swobodniej, niż w banku, który kojarzy się z instytucją, wobec której klient podświadomie pozycjonuje się w roli petenta.

Dlaczego warto zdecydować się na franczyzę operatora bankowego Fines?

Franczyza Fines Operator Bankowy to sprawdzony model działania na rynku pośrednictwa kredytowego, który od lat wyróżnia się wysoką skutecznością biznesową przy niskich kosztach stałych. Zapewniamy wszystkie narzędzia niezbędne do efektywnej sprzedaży szerokiej oferty produktowej. Każdy doradca ma dostęp do profesjonalnych szkoleń, zarówno produktowych, jak i sprzedażowych, a także ma zapewnioną bieżącą opiekę na każdym etapie procesowanego wniosku.

Profesjonalne wsparcie marketingowe, dopasowane do potrzeb specyfiki rynku lokalnego, jest tutaj dodatkowym atutem. Nasz franczyzobiorca otrzymuje stałe wsparcie biznesowe, ponieważ codziennie aktywnie dbamy o rozwój sprzedaży każdej naszej placówki.

Z punktu widzenia potencjalnego franczyzobiorcy istotne jest również to, że podpisanie z nami Umowy nie wiąże się z żadnymi opłatami wstępnymi, ani licencyjnymi. Ryzyko finansowe przystąpienia do franczyzy jest zatem niewielkie.

Jakich Partnerów do współpracy szuka Fines? Jakie cechy powinien mieć idealny franczyzobiorca oraz jakiego rodzaju wiedza i umiejętności są niezbędne?

Zapraszamy do współpracy w szczególności osoby prowadzące placówki pośrednictwa finansowego, zarówno te współpracujące bezpośrednio z bankami jak i te uczestniczące w sieciach agencyjnych. Z naszych obserwacji wynika, że wiedza z dziedziny finansów i bankowości oraz znajomość branży bardzo pomaga w codziennym funkcjonowaniu placówki.

Zasadniczo naszym franczyzobiorcą może zostać każda osoba prawna lub fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która ma rozwiniętą świadomość biznesową i rozumie, że bez aktywnej postawy żaden biznes w obecnej rzeczywistości nie ma racji bytu. Czasy, kiedy klient sam przychodził „ z ulicy” bezpowrotnie minęły. Dlatego poszukujemy osób dynamicznych, przedsiębiorczych i samodzielnych, z predyspozycjami do zarządzania placówką oraz kierowania kilkuosobowym zespołem pracowników.

Jakich wskazówek udzieliłby Pan przyszłym franczyzobiorcom, aby osiągnęli sukces  w tym  biznesie?

Kluczem do sukcesu jest dobrze przeprowadzona rekrutacja pracowników. Oprócz podstawowej wiedzy z dziedziny ekonomii – u kandydatów na doradców ważna jest samodzielność i duża otwartość na ludzi. Nasz profil biznesu w dużej mierze opiera się na budowaniu relacji i rekomendacjach, na które trzeba systematycznie i konsekwentnie pracować nawet przez kilka miesięcy, zanim pojawią się pierwsze efekty sprzedażowe. Doradca powinien poradzić sobie nie tylko w obsłudze klienta indywidualnego w placówce, ale także w terenie: w rozmowach biznesowych z lokalnymi przedsiębiorcami, czy z rolnikiem, który boryka się z wieloma trudnościami.

Uważam, że rozwinięte umiejętności interpersonalne to podstawa, bez której nie osiągnie się sukcesu w tym sektorze.

Na koniec zapytam o najbliższe plany biznesowe?

Zdecydowanie stawiamy na dalszy rozwój biznesu franczyzowego. Do końca roku planujemy uruchomić 50 kolejnych placówek. Uważamy, że szczególnie w średnich i mniejszych miejscowościach  jest duży popyt na nasze usługi, ponieważ klienci z tego segmentu demograficznego,  podchodząc z dużą  rezerwą do nowoczesnych form  bankowości,  potrzebują fachowego doradztwa z zakresu finansów osobistych i zarządzania finansami. Jednocześnie, będąc coraz bardziej świadomymi konsumentami, oczekują oni wysokich standardów obsługi w odpowiednio wyposażonych placówkach, gdzie mogą wybrać spośród ofert renomowanych banków i pozabankowych firm pożyczkowych  o sprawdzonej renomie. Takiej jakości nie zapewni im już lokalna agencja kredytowa. Dlatego uważamy, że formuła Operatora Bankowego Fines naturalnie wpisuje się w potrzeby rynku. Jest to ogromna szansa dla naszego sektora, dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość.

  • Wiadomości

Zamów bezpłatny terminal płatniczy lub porównaj swoje dotychczasowe prowizje. SPRAWDŹ OFERTĘ »

.