Nest Bank to nowy podmiot na rynku pośrednictwa finansowego, który stawia na franczyzę i intensywny rozwój placówek partnerskich w miastach powiatowych, aby być blisko polskiej rodziny. Nest Bank został stworzony z myślą o obsłudze klientów detalicznych i mikrofirm. Jak powiedział na konferencji prasowej Bartosz Chytła, wiceprezes odpowiedzialny za strategię, "Historycznie mamy bardzo dużą wiedzę na temat firm. Wzięliśmy to co najlepsze z FM Banku i dostawiliśmy do tego nową linię consumer finance".

Nest Bank jest marką handlową FM Banku PBP SA, działającego dotychczas na rynku pod dwiema markami: Bank SMART i BIZ Bank. Z końcem października dotychczasowe marki handlowe, podobnie jak nazwa FM Bank PBP SA, zostaną zastąpione jednolitą marką handlową i nazwą Nest Bank. Udziałowcami Nest Banku są fundusze, którym doradza AnaCap Financial Partners (“AnaCap”) - największy specjalistyczny fundusz private equity w Europie, działający wyłącznie w sektorze usług finansowych. - Bank w ubiegłym roku został dokapitalizowany przez fundusz kwotą 430 mln zł, zaś obecny współczynnik wypłacalności wynosi 36 proc., co daje duży komfort i możliwość wzrostu sumy bilansowej - skomentował Bartosz Chytła.

Kolorami banku są brązowy i niebieski. Brąz kojarzy się ze spokojem, harmonią i równowagą. Niebieski z ładem, porządkiem. Logo stylizowane jest na odręczny podpis, co ma symbolizować gwarancję danego słowa, osobistego poręczenia za złożoną obietnicę. „Nest” to po angielsku „gniazdo”, które symbolizuje bezpieczeństwo, opiekuńczość, zaradność i na takich wartościach bank zamierza budować swój wizerunek. – Nest Bank będzie bankiem dla rodziny – deklaruje Bartosz Chytła. Strategia nowego banku opiera się na trzech filarach:

  1. Bank, na którym można polegać niezależnie od okoliczności
  2. Bank, który pomaga rodzinom bezpiecznie rozwinąć skrzydła
  3. Bank, który dostarcza bezpiecznych produktów

Nest Bank stawia na franczyzę

Nest Bank planuje intensywny rozwój sieci franczyzowej. Do 53 placówek własnych, w ostatnich dwóch miesiącach dołączyło już 40 partnerów franczyzowych. Do końca roku liczba franczyzobiorców ma się podwoić, a docelowo sieć ma liczyć ponad 350 placówek. W odróżnieniu od trendów w branży, zarządzający Nest Bankiem postawili na rozwój sieci placówek, które bardziej przypominają kawiarnię niż bank. Placówki Nest Banku mają pojawiać się w miastach powiatowych, tak, by być blisko rodziny. Mają być przytulne, kameralne i przyjazne - bank deklaruje, że będzie ugaszczał klientów kakao. Połączenie banku i restauracji nie jest dziełem przypadku, ponieważ Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku wywodzi się z branży FMCG.

Placówki stacjonarne nie będą wyłącznym kanałem sprzedaży. Nest Bank jest również obecny w tzw. długim kanale pośrednictwa finansowego, jego oferta dostępna jest wśród operatorów bankowych. Ponadto, równolegle prowadzone są intensywne prace nad nowymi funkcjonalnościami w bankowości internetowej i mobilnej, która ma pełnić funkcję narzędzia do zarządzania domowymi finansami.

  • Wiadomości / Wywiady

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo