eurobank to jeden z pierwszych banków w Polsce, który zaczął budować nowoczesną sieć franczyzową już w 2007 r. Po pierwszym roku funkcjonowania liczyła ona prawie 50 placówek partnerskich. Obecnie 217 z prawie 500 oddziałów eurobanku to placówki franczyzowe. Jedna z nich została wygrana w konkursie „Wygraj eurobank!”. W tym roku bank obchodzi jubileusz 10-lecia sieci franczyzowej.

- Nasza sieć należy do najbardziej stabilnych partnerskich sieci bankowych – przez 10 lat notowała niemal nieprzerwany wzrost liczby placówek franczyzowych. Na sukces sieci partnerskiej eurobanku wpływa przede wszystkim jej innowacyjny i strategiczny charakter – jest bardzo ważnym kanałem pozyskiwania i obsługi klientów eurobanku, dlatego też planujemy jej dalszy rozwój w najbliższych latach – mówi Alexis Lacroix, Pierwszy Wiceprezes Euro Banku S.A.

217 placówek franczyzowych, w tym jedna wygrana w konkursie eurobanku

Pierwsza placówka partnerska eurobanku została otwarta 20 marca 2007 roku w Kole, gdzie funkcjonuje do dziś. Obecnie bank posiada 217 placówek franczyzowych, które są prowadzone przez 134 partnerów, a liczba tzw. multifranczyzobiorców systematycznie rośnie. Prawie 40% partnerów prowadzi więcej niż 1 placówkę, ponad 15% - 3 placówki i więcej, a 11 franczyzobiorców współpracuje z eurobankiem już od 10 lat (od 2007 roku funkcjonuje nieprzerwanie 13 placówek partnerskich).

Jedna z placówek franczyzowych została wygrana w konkursie „Wygraj eurobank!”. Konkurs adresowany był do młodych przedsiębiorców z całej Polski – polegał na stworzeniu najbardziej innowacyjnego biznesplanu zarządzania placówką bankową w określonych warunkach rynkowych. Zwyciężczyni pokonała w rywalizacji ponad 40 konkurentów. Wygrana przez nią placówka była warta kilkadziesiąt tysięcy złotych i została w ramach grantu w całości sfinansowana przez eurobank. Placówka od 2009 r. funkcjonuje w Jelczu-Laskowicach, a zwyciężczyni konkursu prowadzi obecnie aż trzy placówki franczyzowe eurobanku.

System partnerski z rozbudowaną siecią placówek

W oparciu o przeprowadzone przez siebie analizy rynkowe eurobank podjął decyzję o lokowaniu placówek franczyzowych przede wszystkim w małych miejscowościach. Około 65% placówek partnerskich znajduje się w miastach liczących do 25 tys. mieszkańców. – Miejsce ulokowania placówek franczyzowych to efekt skrupulatnej weryfikacji i analizy. Ważnym krokiem było otwarcie się w ostatnich latach na placówki partnerskie w miastach od 50 do 300 tys. mieszkańców, w których funkcjonują oddziały własne banku. Świadczy to nie tylko o rozwoju sieci franczyzowej, ale pokazuje również, że placówki franczyzowe i własne mogą z powodzeniem wspólnie funkcjonować na lokalnych rynkach z korzyścią dla klientów – dodaje Alexis Lacroix.

Placówki franczyzowe eurobanku zachowują pełną spójność wizerunkową z oddziałami własnymi – są nowoczesne i atrakcyjne wizualnie. Oferują klientom tę samą paletę produktów co oddziały własne banku (z wyjątkiem funduszy inwestycyjnych i produktów strukturyzowanych). Oddziały franczyzowe eurobanku, które działają analogicznie do placówek własnych, obsługiwane są przez wewnętrzne komórki wsparcia banku na równi z siecią własną. Kwota inwestycji w placówkę pod szyldem eurobanku wynosi obecnie ok. 39 tys. złotych (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej.

eurobank, posiadający szeroką ofertę dla klienta indywidualnego, nieustannie rozbudowuje swoją sieć franczyzową i poszukuje nowych partnerów, oferując sprawdzony model i doświadczenie w branży oraz stabilność i bezpieczeństwo współpracy.

  • Wiadomości / Wywiady

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo