Wiadomości / Wywiady

  • Dane za II kwartał 2018 roku, obrazujące działalność sektora pośrednictwa finansowego, potwierdzają: rosną salda kredytów hipotecznych, gotówkowych oraz firmowych, sprzedanych przez pośredników. Dynamicznie rośnie także znaczenie usług sektora pośrednictwa finansowego dla dostawców produktów kredytowych i ich udział w realizacji celów sprzedażowych banków.

  • Franczyza Domu Finansowego QS obchodzi drugą rocznicę!

    • Wiadomości / Wywiady

    Dziś mijają dwa lata pracy w modelu franczyzowym! Nasuwają nam się nowe wnioski i wiemy w jakim kierunku chcemy się rozwijać. Dom finansowy QS istnieje od 2001 roku i jest najdłużej działającą firmą pośrednictwa finansowego w Polsce. Odpowiadając na potrzeby rynku w 2016 roku zdecydowaliśmy się na ogólnopolski rozwój w modelu franczyzowym. Pierwsze dwa lata był to okres intensywnego rozwoju i dynamicznego pozyskiwania nowych placówek franczyzowych. Obecnie chcemy skupić się na rozwoju naszych Partnerów. Stawiamy na jakość współpracy, a nie na ilość kropek na mapie. Bardzo precyzyjnie przygotowaliśmy się do wejścia na rynek franczyzowy i stworzyliśmy unikalny i wciąż udoskonalany zakres usług oferowany naszym franczyzobiorcom. Chcemy być w bliskim kontakcie z naszymi placówkami, dlatego stawiamy na otwartą komunikację, ale także dostarczamy naszym partnerom narzędzia ułatwiające szybką wymianę informacji. Rozwój narzędzi nad którym czuwa cały zespół programistów, daje naszym Partnerom dużą przewagę konkurencyjną.

  • Wchodząca w życie od 1 października ustawa o dystrybucji ubezpieczeń ma na celu uporządkowanie rynku ubezpieczeniowego i zwrócenie większej uwagi na ochronę klientów. Nowe przepisy są odpowiedzią na dyrektywę Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD) i mają przystosować polskie prawo do tego, które obowiązuje w Unii Europejskiej. Eksperci ds. ubezpieczeń, od miesięcy przygotowujący się do wprowadzenia nowych przepisów w swoich firmach, wskazują na wątpliwości, których ustawa nie do końca precyzuje.

  • Nowe, białe logo z czerwonym napisem, ma bardziej niż dotychczas wyeksponowaną część “Consumer Bank” – która definiuje strategię. Pod nowym szyldem Santander Consumer Bank, tak jak dotychczas, będzie koncentrować się na obszarze kredytów konsumenckich. Oferuje klientom szeroki zakres rozwiązań finansowych, obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty na zakup towarów i usług czyli popularne raty, karty kredytowe oraz lokaty. Produkty dystrybuowane są online oraz poprzez sieć oddziałów, salony i komisy samochodowe, sklepy i punkty usługowe.

  • Publikowany cyklicznie przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych (KPF) raport „Sektor pośrednictwa kredytowego w Polsce” pokazuje, że głównym partnerem dla pośredników są wciąż banki komercyjne. Dynamicznie rozwijający się sektor instytucji pożyczkowych jest ważnym, ale wciąż tylko dopełnieniem w strukturze produktów oferowanych przez pośredników. Na dziewięć kredytów bankowych, sprzedanych przez pośredników, przypada bowiem jedna pożyczka pozabankowa.

    Banki stanowią o „być albo nie być” sektora pośrednictwa, zatem to, co się dzieje w bankowości, jest dla pośredników sprawą o podstawowym znaczeniu. Konsolidacja w sektorze bankowym, podatek bankowy, wpłaty ratunkowe, wyższe składki na BFG, obciążenia regulacyjne i niestabilne przepisy prawne powodują, że wskaźniki zwrotu z kapitału spadły poniżej poziomów akceptowanych przez inwestorów, dla których Polska jest nadal w koszyku EmergingMarkets. To także źródło wyzwań we współpracy na linii bank – pośrednik.

  • W II kwartale 2018 r. firmy należące do Związku Firm Pośrednictwa Finansowego zanotowały kolejny rekord sprzedaży. Eksperci ZFPF pośredniczyli w udzieleniu kredytów hipotecznych o łącznej wartości ponad 6,1 mld zł. To aż o 35 proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze bardziej, bo o 43 proc. wzrosła wartość sprzedanych przez pośredników kredytów gotówkowych. W przypadku produktów firmowych ten wzrost wyniósł 16 proc.

    Co drugi kredyt hipoteczny udzielony przez pośredników ZFPF

    W II kwartale 2018 r. można było obserwować kontynuację dużego zainteresowania kredytami hipotecznymi. Z danych NBP wynika, że w tym okresie łączna wartość udzielonych hipotek wyniosła 12,8 mld zł. Duży udział w ich sprzedaży mieli pośrednicy finansowi, którzy w II kw. 2018 r. pomogli w przyznaniu finansowania o wartości ponad 6,1 mld zł, co daje wynik lepszy o 35 proc. niż przed rokiem.

  • Czy przedsiębiorcy zrezygnują z leasingu?

    • Wiadomości / Wywiady

    Większość przedsiębiorstw, a zwłaszcza z sektora MŚP, chętnie korzysta z wszelkich możliwych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy, które potem można zainwestować w rozwój firmy. Jednym z takich sposobów jest korzystanie z ulg podatkowych, związanych z użytkowaniem samochodu.

    Obowiązujące przepisy

    Do tej pory, w przypadku zakupu samochodu w leasing, całość opłat - czyli opłatę wstępną, miesięczne raty leasingowe, itp., mogliśmy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Kredyt nie daje takiej możliwości, tu kosztem są odpisy amortyzacyjne. Zgodnie z obowiązującymi nadal przepisami, okres amortyzacji nowego samochodu wynosi 5 lat i przez taki czas możemy proporcjonalnie obniżać podstawę opodatkowania, nawet gdy umowa kredytowa trwa np. 3 lata. Dodatkowo, w przypadku samochodów osobowych, których wartość przekracza 20 tys. euro, amortyzacja powyżej tej kwoty nie jest kosztem uzyskania przychodu.

  • Trwa ogólnopolska kampania letnia - Fines Cafe!

    • Wiadomości / Wywiady

    Fines Cafe! to już II edycja projektu, podczas którego mobilny rower w ciągu 3 wakacyjnych miesięcy odwiedzi 100 placówek Fines Operator Bankowy w ponad 90 miastach Polski. Rower wyposażony jest w kawę, herbatę oraz lemoniadę i soki ze świeżo wyciskanych owoców, które bezpłatnie rozdawane są wszystkim chętnym.

    Pobudzamy do dobrych decyzji to hasło, którym Fines S.A. kieruje się każdego dnia. Chcemy dać mieszkańcom możliwość alternatywnej opcji spędzenia wolnego czasu na Finesowych leżakach i jednocześnie drobnym gestem urozmaicić codzienną drogę z pracy do domu, czy popołudniowy spacer. W sieci franczyzowej Fines Operator Bankowy stawiamy nie tylko na jakość i solidność, ale również na niezwykle istotne relacje z Klientami i kreatywne podejście do biznesu – wyjaśnia Przemysław Nazar z Fines S.A.

  • Znamy zwycięzców rankingu największych banków w Polsce 2018!

    • Wiadomości / Wywiady

    Podczas uroczystej gali kończącej Horyzonty Bankowości 2018, ogłoszono zwycięzców XXIII rankingu „Największe banki w Polsce Miesięcznika Finansowego BANK”. Nagrody główne otrzymały PKO Bank Polski, Alior Bank oraz Bank Gospodarstwa Krajowego.

    – Bankowość idzie w kierunku bezpieczeństwa i innowacji – dotyczy to także Polski. Banki wkładają coraz więcej wysiłku w pozyskanie kapitału co wynika z obecnych stop procentowych i faktu, że rosnące koszty, m.in. z powodu nadmiaru regulacji, dają inwestorom mniejszy zwrot z kapitału. Dlatego banki muszą obniżyć koszty przez dalszą cyfryzację oraz nawiązanie nowego typu relacji z klientami. W przypadku ich najmłodszego pokolenia pomocne będą rozwiązania opracowywane z fintechami. Banki muszą przekonać klientów, że tylko one – m.in. przez to, że są objęte nadzorem i gwarancjami – dają im maksymalne bezpieczeństwo– powiedział redaktor naczelny Stanisław Brzeg-Wieluński.

  • Pierwszy kwartał 2018 r. okazał się rekordowy dla branży pośrednictwa finansowego w Polsce. Przedstawiciele Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowali jeden z najlepszych wyników pod względem sprzedaży kredytów hipotecznych. Eksperci pomogli m.in. w uzyskaniu finansowania w wysokości ponad 5,5 mld zł, a więc niemal co drugiego kredytu mieszkaniowego. Bardzo duże było również zainteresowanie usługami pośredników w zakresie kredytów gotówkowych, których sprzedaż osiągnęła 610 mln zł.

  • 300 placówek franczyzowych Fines Operator Bankowy

    • Wiadomości / Wywiady

    Dedykowany system informatyczny, 5 eksperckich infolinii wspierających proces sprzedażowy, ogólnopolska marka, kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej – to tylko kilka cech opisujących Fines Operator Bankowy. To podstawa biznesowa, dzięki której firma w kwietniu 2018 świętowała otwarcie 300 placówki dołączonej do sieci biur franczyzowych.

    Baza 300 placówek franczyzowych to cel, który Fines stawiał sobie od momentu otwarcia tego programu. W swojej koncepcji zakłada wszechstronne wsparcie procesów biznesowych, które ma zaowocować sukcesem w prowadzeniu własnego biura Fines.

  • Nowa ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami, która weszła w życie w lipcu 2017 r., wzmocniła prawa kredytobiorców i wpłynęła istotnie na politykę kredytową banków. Nie wywarła ona jednak negatywnego wpływu na pośredników, ponieważ zarówno na rynku nieruchomości mieszkalnych, jak i na rynku ich finansowania, dominowała “hossa”. Liczba kredytów hipotecznych, sprzedanych przez pośredników zrzeszonych w KPF w 2017 roku, wzrosła porównaniu z rokiem 2016 o 22%, a ich łączna wartość – o 31%.

  • Z najnowszych dostępnych danych UOKiK wynika, że miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów cały czas mają w Polsce bardzo dużo pracy. W 2016 r. rzecznicy udzielili 494 878 porad, 67 701 razy występowali w sprawach konsumentów do przedsiębiorców i mają na swoim koncie 4027 wytoczonych powództw lub przygotowanych pozwów. Ponad 200 tys. porad dotyczyło problemów z dostawcami usług.

  • Home Broker i Metrohouse łączą siły

    • Wiadomości / Wywiady

    Jedni z największych pośredników na rynku nieruchomości, Metrohouse i Home Broker, rozpoczęli współpracę w zakresie wspólnej obsługi sprzedaży nieruchomości powierzonych im na zasadzie wyłączności. Klient posiadający nieruchomości na sprzedaż, pod warunkiem podpisania z jedną z agencji umowy na wyłączność, skorzysta także z bazy klientów kupujących drugiego pośrednika.

  • FinTech kontra polski sektor bankowy

    • Wiadomości / Wywiady

    Rosnące wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych przez klientów rynku finansowego skutkuje dynamicznym rozwojem sektora FinTech, oferującego coraz to nowe rozwiązania ułatwiające płatności czy umożliwiające finansowanie. Czy można zatem wyobrazić sobie, że wkrótce banki stracą rację bytu?

  • Open Finance i Home Broker umocniły się w 2017 roku na pozycjach liderów w pośrednictwie finansowym i nieruchomościowym. +20,9% przy pośrednictwie w kredytach hipotecznych i firmowych, +25% przy produktach inwestycyjnych, +20% w pośrednictwie nieruchomości – to wzrosty (w porównaniu do 2016 roku), które są najmocniejszymi atutami podsumowania finansowego za 2017 rok w Grupie Open Finance.

  • Raport o sytuacji mikro i małych firm

    • Wiadomości / Wywiady

    Mikro i mali przedsiębiorcy optymistyczni jak nigdy dotąd. Już po raz ósmy Bank Pekao S.A. przygotował raport o sytuacji mikro i małych firm, czyli przedsiębiorstw, w których pracuje nie więcej niż 49 osób. Tegoroczny „Raport o sytuacji mikro i małych firm w roku 2017” stoi pod znakiem rekordowych wyników. Właściciele małego biznesu w Polsce od lat nie byli takim optymistami, zarówno jeśli chodzi o ich biznes i perspektywy rozwoju, jak i sytuację gospodarczą w kraju.

  • Open Finance, Home Broker i Open Brokers – usługi tych 3 spółek będą od dzisiaj dostępne w oddziale franczyzowym w Ełku przy ul. Wojska Polskiego. To pierwsza w historii taka placówka partnerska Grupy Open Finance, która w jednym miejscu umożliwia Klientom korzystanie z kompleksowych usług pośrednictwa finansowego, nieruchomościowego oraz z oferty ubezpieczeniowej.

    Grupa oficjalnie informowała o uruchomieniu nowej linii biznesowej w listopadzie 2017 roku. Teraz, zgodnie z harmonogramem, przyszedł moment na otwarcie pierwszego oddziału w ramach nowego modelu sprzedażowego. W 2018 roku zaplanowano otwarcie 25 placówek partnerskich. Co istotne, podpisano już umowy o współpracę na 12 kolejnych oddziałów. Tym samym - po zaledwie dwóch miesiącach 2018 roku - Grupa zrealizowała aż połowę biznesplanu.

  • Nowelizacja ustawy o kredycie hipotecznym stawia branżę pośrednictwa finansowego w nowej sytuacji. W jaki sposób zmiany w przepisach wpłyną na rynek? Czego mają spodziewać pośrednicy w rozpoczętym roku? Dane zawarte w raporcie Konfederacji Przedsiębiorstw Finansowych „KPF. Sektor pośrednictwa finansowego w Polsce. III kwartał 2017” pokazują, że wartość sprzedanych kredytów hipotecznych w III kwartale 2017 roku wzrosła o 13.7% w stosunku do analogicznego okresu w 2016 r., zaś wzrost wśród kredytów firmowych wyniósł 12.1%. Czy dobre wyniki branży notowane w ostatnich miesiącach zostaną utrzymane? Wiele zależy od tego, jak branża poradzi sobie z nowymi wyzwaniami.

  • Klienci mogą już korzystać z usług BANCOVO. – pierwszej w Polsce, w pełni cyfrowej platformy pośrednictwa finansowego online. Jej twórcy planują sukcesywnie nawiązywać strategiczne partnerstwa z najważniejszymi podmiotami e-commerce w Polsce. Wprowadzenie BANCOVO. na rynek wspierane będzie intensywną kampanią medialną.

  • Fines S.A. – Najlepszym Partnerem Sprzedaży 2017 roku!

    • Wiadomości / Wywiady

    8 lutego 2018 roku już po raz trzeci odbyła się gala Loan Magazine Awards, podczas której kryształowe nagrody odebrały podmioty szczególnie wyróżniające się na polskim rynku consumer finance. Podczas uroczystej Gali wyróżnienie zdobyła marka Fines S.A., która już po raz kolejny zwyciężyła w kategorii najlepszego Partnera Sprzedaży! O zwycięstwie Fines S.A., nad pozostałymi konkurentami, zadecydowały w głosowaniu instytucje pożyczkowe.

  • Fines S.A. laureatem Programu Solidna Firma 2017!

    • Wiadomości / Wywiady

    9 lutego w Warszawie, podczas corocznej Gali, wręczone zostały Certyfikaty „Solidna Firma”. Firma Fines S.A. zdobyła to prestiżowe wyróżnienie już po raz 11. Certyfikat Solidna Firma to potwierdzenie:

    • stabilnej sytuacji finansowej firmy,
    • rzetelności i wiarygodności,
    • realizacji założeń CSR, czyli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu,
    • najwyższych standardów pracowników i zarządu firmy,
    • przynależności do grona znanych i cenionych firm.


  • Ostatnie trzy miesiące minionego roku potwierdziły dynamiczny rozwój branży pośrednictwa finansowego w Polsce. Firmy wchodzące w skład Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowały wzrosty wolumenu w aż trzech kategoriach produktowych (w porównaniu do poprzedniego kwartału, sprzedaż kredytów hipotecznych wzrosła o 3%, kredytów firmowych o 24% a produktów inwestycyjnych o 6%). Wypracowana suma przy pośredniczeniu w sprzedaży kredytów dla firm jest najwyższa w historii ZFPF i wynosi prawie 754 mln zł, co stanowi o 91% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

  • 27 stycznia 2018 r. w Hotelu Narvil w Serocku, odbyła się coroczna Konferencja sieci Fines oraz 9 Wielki Bal „Z Fines dookoła Świata”. W wydarzeniu tym wzięło udział ponad 250 osób. Wśród nich najlepsi Agenci kredytowi, przedstawiciele banków i firm pożyczkowych.

    Konferencję rozpoczął Piotr Przedlacki – Prezes Zarządu Fines S.A., który przedstawił fakty, liczby oraz podsumował wszystkie wydarzenia dotyczące firmy, jakie miały miejsce w 2017 roku. Wręczył również nagrody oraz wyróżnienia dla najlepszych partnerów biznesowych.

  • W Polsce 5,2 mln klientów banków to „zakładnicy oddziałów”

    • Wiadomości / Wywiady

    „Zakładnicy oddziałów” to osoby, które korzystają z usług bankowych za pośrednictwem kanałów tradycyjnych, ale wolałyby zostać użytkownikami bankowości internetowej i mobilnej. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte instytucje finansowe, które dobrze wykorzystają możliwości, które daje unijna dyrektywa PSD2, mogą przejąć tych klientów, oferując usługi niedostępne w ich głównym banku. Jak wynika z badania „PSD2: Voice of the Consumer” nie będzie to jednak proste, ponieważ 43 proc. ankietowanych deklaruje, że czułoby się niekomfortowo w sytuacji dzielenia się informacjami o swoim koncie z instytucjami innymi niż ich dotychczasowy bank.

  • 2017 rok podtrzymał dobrą passę wyników sprzedażowych Open Finance SA i Home Broker SA oraz umocnił ich pozycję liderów rynku pośrednictwa finansowego oraz nieruchomościowego. Obie spółki mogą pochwalić się rekordowymi danymi - sprzedaż produktów finansowych czyli kredytów i produktów inwestycyjnych za pośrednictwem Open Finance SA wyniosła 8,7 mld złotych, co jest wzrostem o 17% w porównaniu do 2016 roku. Natomiast, wartość sprzedanych w zeszłym roku nieruchomości za pośrednictwem Home Broker SA wyniosła 3,5 mld złotych, co jest aż 20% wzrostem w odniesieniu do 2016 roku.

  • Jak ocenia Pan mijający rok 2017?

    W mojej ocenie 2017 rok możemy uznać za udany, nie tylko dla naszej sieci Fines, ale też dla całej branży pośrednictwa. Wprawdzie początek roku był dosyć nerwowy w oczekiwaniu na zapowiadane zmiany maksymalnych kosztów prowizji. Na szczęście temat ten na razie nie jest przedmiotem głównego nurtu dyskusji politycznych. I lepiej niech tak zostanie. W mojej ocenie konsolidacja sektora bankowego miała decydujący wpływ na naszą branżę. Znacznie większy niż szeroko pojęty rozwój „mobile” czy „omnichannel”. To są silne trendy, ale bez szokowego wpływu na sposób pożyczania w 2017 roku. Nadal wielu Klientów preferuje kontakt z ekspertem, który osobiście przedstawi ofertę i odpowie na różne, czasem trudne pytania. Na wielu konferencjach branżowych kwestia regulacji stawiana jest jako kluczowa. Zapewne jest to ważny obszar, ale w tym zakresie większość firm sobie dobrze radzi. Nie będę więc zagłębiał się w zmiany dotyczące RODO, czy zasad reklamowania kredytów. To trzeba przyjąć jako element gry i dostosować się do niego.

  • Miniony rok na rynku kredytów konsumpcyjnych należał do bardzo udanych. Wzrost dochodów oraz konsumpcji był charakterystyczny nie tylko dla polskich gospodarstw domowych. Opublikowane przez EUROFINAS* statystyki, dotyczące lokalnych rynków krajów zrzeszonych w tej instytucji, obrazują wzrost udzielonych kredytów konsumpcyjnych i mieszkaniowych dla gospodarstw domowych. Co ważne, ich dynamika pozwoliła powrócić do wartości sprzed czasu kryzysu.

  • Placówki bankowe to już przeszłość? Niekoniecznie…

    • Wiadomości / Wywiady

    Czy obsługa w tradycyjnych placówkach bankowych odejdzie do lamusa? Jak pokazują wyniki badania Santander Consumer Banku, klienci wciąż chętnie korzystają z oddziałów instytucji finansowych. Duża ich część odwiedza placówki przynajmniej raz w miesiącu.

    Jak wynika z badania Santander Consumer Bank pomimo gwałtownego rozwoju serwisów online i aplikacji mobilnych, tradycyjna, oddziałowa bankowość w Polsce wciąż jest potrzebna sporej grupie konsumentów.

  • Z analiz ekspertów wynika, że rynek kredytowy w Polsce cały czas rośnie. To z kolei przekłada się na dynamiczny rozwój branży pośrednictwa finansowego. Już teraz ogólnopolscy integratorzy bankowi Fintegra i FinUp zanotowali ponad 40-procentowy wzrost liczby partnerów względem 2016 roku. Zaufanie do branży pośrednictwa finansowego rośnie, m.in. dzięki oferowanym partnerom dodatkowym benefitom.

  • Branża pośrednictwa finansowego w Polsce z roku na rok rośnie w siłę. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, w III kwartale 2017 roku członkowie Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowali bowiem wzrosty w aż 3 kategoriach produktowych. Od lipca do września największe firmy z tej branży w Polsce pośredniczyły w udzieleniu kredytów hipotecznych na łączną kwotę ponad 4,3 mld złotych, co stanowi wartość o 14% wyższą niż w tym samym okresie 2016 r. Kwartał upłynął jednak pod znakiem kredytów firmowych, których udzielono o ponad 52% więcej niż rok temu.

  • Fala zmian technologicznych, nowych regulacji lokalnych i europejskich, konkurencja ze strony firm, które świadczą usługi finansowe przez Internet oraz cyberprzestępczość są największymi wyzwaniami dla bankowości detalicznej.

    Dyskutowali o tym podczas debaty pt. "Polscy giganci bankowości detalicznej - wyzwania przyszłości" prezesi ING Banku Śląskiego, Banku Zachodniego WBK, Banku Millennium i mBanku. Debatą prezesów dużych polskich banków rozpoczął się X Kongres Bankowości Detalicznej w Warszawie. Jubileuszowy, dwudniowy kongres zgromadził ponad 400 uczestników z Polski i zagranicy.

  • Grupa Open Finance tworzy nowy model sprzedażowy oparty na franczyzie. Placówki partnerskie będą obejmowały 3 marki – największego pośrednika finansowego Open Finance, pośrednika nieruchomościowego Home Broker oraz brokera ubezpieczeniowego Open Brokers. Pierwsze oddziały franczyzowe zostaną uruchomione pod koniec stycznia 2018 roku.

    W ciągu ostatnich miesięcy przedstawiciele Grupy Open Finance analizowali rynek franczyzy i badali nastroje przedsiębiorców jako anonimowy uczestnik, posługując się jedynie adresem strony – www.rentownafranczyza.pl. Zainteresowanie przerosło oczekiwania, gdyż już w pierwszym tygodniu funkcjonowania portalu zgłosiło się do przedstawicieli Grupy 150 partnerów z prośbą o kontakt w zakresie rozpoczęcia współpracy.

  • BANCOVO. – nowy pośrednik finansowy ONLINE

    • Wiadomości / Wywiady

    W ramach realizacji strategii „Cyfrowego buntownika” Alior Bank uruchamia BANCOVO. – w pełni cyfrową platformę pośrednictwa finansowego. Dzięki niej, po raz pierwszy w Polsce, klienci uzyskają w trybie online dostęp do rzeczywistych ofert wielu banków i firm pożyczkowych – w pierwszej kolejności pożyczek gotówkowych, a później również kredytów hipotecznych i ubezpieczeń. Zastosowane w BANCOVO. innowacyjne rozwiązania pozwolą sfinalizować zakup w kilka minut. 20 grudnia startuje faza Friends and Family skierowana do wybranych klientów, natomiast wdrożenie rynkowe platformy zaplanowano na przełom stycznia i lutego 2018 roku. Projekt BANCOVO., w który Alior Bank planuje zainwestować 30 mln zł, w 2020 roku ma sprzedać 2-3 mld zł kredytów.

  • Banki będą bardziej wymagające przy kredytach

    • Wiadomości / Wywiady

    Mimo bardzo dobrej sytuacji w gospodarce i na rynku pracy oraz deklaracji RPP utrzymania stóp procentowych na niezmienionym, rekordowo niskim poziomie, banki zapowiadają zaostrzenie swej polityki kredytowej. Ta ostrożność wskazuje na lekki wzrost obaw bankowców dotyczących rozwoju sytuacji.

  • Zakup własnego M z programem MDM? Sprawdź czy warto

    • Wiadomości / Wywiady

    Zaciągnięcie kredytu na zakup własnego M spędza sen z powiek wielu polskim rodzinom. Powodem takiego stanu rzeczy są nieustannie zmieniające się warunki udzielania kredytów oraz zaostrzone procedury badania zdolności kredytowej. Dla wszystkich, którzy marzą o własnym mieszkaniu pojawiło się jednak światełko w tunelu. Jest nim ostatnia partia środków z programu Mieszkanie dla Młodych. Sprawdźmy, kto oraz na jakich zasadach może z nich skorzystać.

  • Pragniemy poinformować, że udostępniliśmy naszym subskrybentom BEZPŁATNY dostęp do publikacji online. Nasi Użytkownicy mogą skorzystać z poradnika franczyzobiorcy, poradnika doradcy klienta oraz przewodnika dla pośredników finansowych (1/2016). Niebawem ukaże się nowy numer magazynu biznesowego "Przewodnik dla Pośredników Finansowych (2/2017)". Aby uzyskać dostęp do publikacji online wystarczy wpisać w panelu logowania swój adres e-mail.

  • Już po raz trzeci ANG Spółdzielnia została laureatem programu dla Najlepszych Pracodawców, organizowanego przez Aon Hewitt. Tytuł ten przyznawany jest firmom, które budują angażujące miejsce pracy i zdobywają przewagę konkurencyjną dzięki swoim pracownikom.

    Wyniki ogłoszono podczas Gali Najlepszych Pracodawców 25 października br. ANG Spółdzielnia zdobyła tytuł Najlepszego Pracodawcy, dzięki podejmowaniu działań, których celem jest wzrost zaangażowania i satysfakcji współpracowników, co przekłada się na coraz lepsze wyniki biznesowe.

  • Branża pośrednictwa finansowego to dziś stabilny element systemu finansowego w Polsce. Potwierdza to coraz większy udział tego sektora w wolumenie sprzedaży produktów bankowych. Jak przekuć tą tendencję w sukces własnej placówki doradztwa finansowego?

    Placówka bezpłatnego doradztwa finansowego, w której na specjalistyczną pomoc w doborze odpowiednich produktów finansowych mogą liczyć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także klienci indywidulani, rolnicy bądź osoby wykonujące tzw. wolne zawody,  posiadający  zdolność kredytową. Placówka posiadająca bogatą ofertę produktów, zarówno biznesowych, gotówkowych, jak i hipotecznych, dostarczaną przez największe banki i instytucje finansowe. Uruchomienie takiego, prężnie działającego punktu  doradztwa finansowego wiąże się z dużymi nakładami pracy w wielu obszarach. Inaczej jest, jeśli decydujemy się na model franczyzowy, w którym można liczyć na wsparcie i know-how franczyzodawcy. 

  • Procesy demograficzne, zmiany w modelach biznesowych pośredników finansowych, działalność fintechów oraz zwiększający się udział kanałów zdalnych w dystrybucji produktów pośredników to najważniejsze czynniki decydujące o branży pośrednictwa finansowego w bliższej i dalszej przyszłości. Do takich wniosków doszli uczestnicy jednej z debat w ramach III Kongresu Pośrednictwa Finansowego, organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych.

    Wzrost średniej długości trwania życia, zmniejszenie liczby ludności oraz starzenie się społeczeństwa to istotne elementy dla funkcjonowania wielu instytucji, w tym finansowych. Z drugiej jednak strony na rynek usług finansowych wchodzą młode generacje obywateli, którzy mają inne systemy wartości, stosunek do pracy, narzędzia komunikacji czy modele podejmowania decyzji finansowych niż poprzednie pokolenia. To dlatego pośrednicy finansowi będą musieli dostosować swoje modele biznesowe do potrzeb obecnych i przyszłych emerytów, którzy tworzą nowy segment nowy segment silver banking (gerobanking), jak również do oczekiwań pokolenia Y (tzw. millenialsów). Dla pośredników może to oznaczać określone wyzwania w zakresie modeli biznesowych, ponieważ w dającej się przewidzieć przyszłości (5-10 lat) najprostsze produkty kredytowe i finansowe będą oferowane i sprzedawane w kanałach zdalnych. W tym obszarze pośrednicy finansowi będą konkurować ze stosunkowo nowymi firmami działającymi w obszarze nowoczesnych technologii tzw. fintechami. Przechodzenie od kanałów tradycyjnych (offline) do kanałów zdalnych (online) będzie związane również z aspektami kosztowymi i poszukiwaniem przez pośredników optymalnych finansowo rozwiązań biznesowych.

  • Polacy z roku na rok stają się coraz bardziej mobilni. Można wysnuć tezę, że za kilka lat wszelkie sprawy związane z finansami będziemy załatwiać online. Czy na pewno? O tym, jaka przyszłość czeka stacjonarne placówki oraz jaką rolę będzie za kilka lat odgrywał outsourcing bankowy opowiada Wojciech Jóźwiak, prezes zarządu Monetii, właściciela jednej z największych sieci placówek obsługujących transakcje gotówkowe.

    Tempo, w którym z Polskich ulic znikają oddziały własne banków jest zaskakujące. Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego jeszcze pod koniec marca 2016 roku w naszym kraju istniało niemal 7,5 tys. placówek instytucji finansowych – pod koniec lipca 2017, było ich już o 9 procent mniej. Mogłoby się wydawać, że w sytuacji, gdy z miesiąca na miesiąc ubywa oddziałów, przyszłość outsourcingu bankowego stoi pod znakiem zapytania. Nic bardziej mylnego. Niedługo możemy spodziewać się, że banki coraz chętniej będą powierzały pewne obszary swojej działalności, jak chociażby organizacje oddziałów, firmom zewnętrznym. Dlaczego?

  • Bank Zachodni WBK, Nest Bank, Grupa Generali oraz hapipożyczki to zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu o „Laur Pośredników Finansowych”. Nagrody zostały wręczone podczas III Kongresu Pośrednictwa Finansowego, organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych.

    „Laur Pośredników Finansowych” to inicjatywa przedstawicieli sektora pośrednictwa finansowego, zrzeszonych w KPF, polegająca na dokonaniu oceny partnerskich instytucji finansowych i przyznaniu wyróżnień tym, których standardy w zakresie współpracy z pośrednikami są najwyższej jakości. Oceniane instytucje podzielono na cztery kategorie: bank – w zakresie sprzedaży kredytów hipotecznych oraz sprzedaży kredytów gotówkowych, towarzystwo ubezpieczeniowe i instytucja pożyczkowa.Przyznanie danej firmie nagrody jest także wyrazem uznania m.in. dla jej sprawności, przejrzystości i przewidywalności procesów sprzedaży.

  • Predyspozycje i kompetencje, jakich wymagają pracodawcy od idealnego doradcy finansowego wynikają przede wszystkim z charakteru jego pracy. Które z nich pojawiają się najczęściej w ogłoszeniach o pracę i tym samym liczą się na rynku najbardziej? Rynek pracy sektora finansowego cały czas potrzebuje specjalistów, w tym doradców finansowych. W jednym z portali z ofertami pracy tylko w jednym kwartale 2017 r. pojawiło się 15 tys. ogłoszeń. Doradca finansowy może działać niezależnie lub współpracować z doświadczonym integratorem bankowym, tj. agencją pośrednictwa finansowego. Do jego głównych zadań należy przede wszystkim pomaganie klientom w wyborze najlepiej dopasowanych produktów finansowych.

  • Kredyt? Tak, ale u pośrednika

    • Wiadomości / Wywiady

    Ożywienie gospodarcze, wzrost płac, niska inflacja oraz silny rynek pracy sprawiają, że Polacy chętniej zapożyczają się. Przy wyborze odpowiedniego produktu finansowego coraz częściej współpracują z pośrednikami. To przekłada się zaś na rosnące wolumeny sprzedaży wielu produktów finansowych poprzez ten kanał dystrybucji. Naturalną konsekwencją tych wzrostów są obserwowane zmiany w strukturze zatrudnienia na polskim rynku finansowym.

  • Expander, pierwszy pośrednik finansowy w Polsce, redefiniuje wygląd swojej marki. Przedstawia nowe logo, serwis internetowy oraz wizualizację blisko 100 placówek w kraju. Celem zmian jest odświeżenie identyfikacji tak, by lepiej odzwierciedlała cechy, dzięki którym firma zawdzięcza swój rynkowy sukces – profesjonalizm, eksperckość, wszechstronność i elastyczne podejście do Klienta.

  • Nowy etap rozwoju sieci placówek Getin Noble Banku

    • Wiadomości / Wywiady

    Getin Noble Bank ułatwia Klientom dostęp do swoich usług, kontynuując zainicjowany w czerwcu br. projekt przebudowy sieci sprzedaży obejmujący m.in. wprowadzenie nowego formatu placówek w centrach handlowych. Głównym celem zmian jest  dalsze podniesienie standardów obsługi i poprawa jakości pracy doradców. 14 września w warszawskiej Galerii Północnej została otwarta druga placówka Getin Banku tego typu. Równocześnie Bank wdraża nowe formaty oddziałów ulicznych.

  • Dobre wyniki pośredników kredytowych

    • Wiadomości / Wywiady

    W I kwartale 2017 r. branża kredytowa odnotowała 20 proc. wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych. Było to spowodowane głównie odblokowaniem kolejnej transzy środków z programu Mieszkanie dla Młodych. Pomimo niekorzystnych prognoz na kolejny kwartał, jak wynika z Raportu AMRON-SARFiNw okresie od kwietnia do czerwca 2017 r. banki udzieliły prawie 50 tys. nowych kredytów mieszkaniowych, a wartościowo wynik ten był wyższy o ponad 6% i wyniósł 11,69 mld zł. Eksperci oceniają, że rok 2017 w branży kredytowej może być najlepszy od 6 lat.

  • Branża finansowa oferuje wiele gotowych pomysłów na własny biznes w modelu opartym na franczyzie. Własna placówka bankowa, oddział doradztwa finansowego, to tylko niektóre z nich. Podpowiadamy, o co zapytać franczyzodawcę, żeby dokonać najlepszego wyboru.

  • Ustawa o kredycie hipotecznym wprowadza wiele zmian w procesie kredytowym oraz sprzedaży kredytu hipotecznego, jak również ma wpływ na model współpracy pomiędzy podmiotami rynku pośrednictwa. Od 22 lipca br. pośrednictwo kredytów hipotecznych stało się działalnością regulowaną, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Oznacza to konieczność uzyskania zezwoleń KNF oraz wpisów w specjalnych rejestrach, co wiąże się ze spełnieniem dodatkowych wymogów.

    Z uwagi na tematykę serwisu FranczyzaBanku.pl, który zajmuje się kojarzeniem Partnerów Biznesowych, w niniejszym artykule scharakteryzujemy podmioty uczestniczące w dystrybucji kredytu hipotecznego w świetle przepisów nowej ustawy, ich praw i obowiązków oraz ewentualny wpływ ustawy na rynek pośrednictwa finansowego w Polsce.

  • Prowadzone systematycznie od kilku lat przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych badania potwierdzają rozwój sektora pośrednictwa finansowego i rosnące wykorzystanie tego kanału dystrybucji w procesie sprzedaży produktów kredytowych przez banki i instytucje pożyczkowe. Pośrednicy finansowi wydają się dobrze wykorzystywać zjawisko zmniejszania liczby placówek terenowych przez polskie banki.

  • Banki dają na lokatach jeszcze mniej

    • Wiadomości / Wywiady

    Oprocentowanie depozytów bankowych nie przestaje spadać. Banki wyznaczyły kolejne historyczne minimum. Odkładając na rok 1000 złotych można liczyć jedynie na 11,10 zł odsetek– wynika z szacunków Open Finance. To za mało, aby uchronić pieniądze przed inflacją.

  • MdM 2017 – trzeba się mocno spieszyć

    • Wiadomości / Wywiady

    Tylko kilka godzin będzie na złożenie wniosków o dopłatę MdM w 2017 roku. Taki najbardziej pesymistyczny, ale ciągle realny scenariusz, może mieć miejsce. Od 8 sierpnia ponownie będzie można ubiegać się o dopłaty, jednak starczy ich tylko dla garstki osób. W lipcu tego roku w ekspresowym tempie w parlamencie przeprocesowano zmiany programu Mieszkanie dla Młodych (MdM). Krótka, bo zawierająca tylko 3 ustępy ustawa, pozwoli na ubieganie się o dopłaty do wkładu własnego jeszcze w tym roku. Nowe przepisy wchodzą w życie 1 sierpnia, ale realne zmiany dla nabywców będą od 8 sierpnia.

  • Od 22 lipca obowiązują nowe zasady udzielania kredytów hipotecznych. Te najważniejsze to: skrócenie czasu oczekiwania na otrzymanie decyzji o przyznaniu finansowania i większa transparentność przedstawianych ofert. Nowelizacja prawa ma chronić klientów w razie problemów ze spłatą i sprawić, że będą dokładniej informowani o warunkach skorzystania z konkretnego produktu na obszernych formularzach informacyjnych. Eksperci Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) tłumaczą, na czym polegają regulacje i jak interpretować zapisy widniejące na drukach informacyjnych.

  • Do najważniejszych zmian, które wejdą w życie 22 lipca br. należy obowiązek uzyskania zezwolenia na działalność w roli pośrednika kredytu hipotecznego oraz wpisania się na listę UKNF. Zmiany dotkną także samych agentów, którzy od tej pory będą musieli spełniać określone ustawą warunki, między innymi posiadania odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia lub zaliczenia egzaminu, którego zakres określa ustawa. Na wypełnienie wymogów ustawy funkcjonujące na rynku firmy pośrednictwa kredytowego mają 6 miesięcy, licząc od dnia wejścia ustawy w życie.

  • Od 22 lipca weszła w życie przepisy ustawy o kredycie hipotecznym. Oznacza to zmiany nie tylko dla konsumentów, ale też dla całej branży pośrednictwa finansowego, która zatrudnia obecnie ok. 20 tys. osób.

    Ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami ma przede wszystkim zwiększyć ochronę konsumenta i wymogi informacyjne względem klienta oraz zapewnić większą przejrzystość ofert kredytu hipotecznego. Nowe przepisy mają też uporządkować rynek pośrednictwa kredytowego i uregulować  kwestie związane z dopuszczeniem do działalności i nadzorem nad instytucjami niekredytowymi i pośrednikami kredytowymi, oferującymi kredyty dotyczące nieruchomości. W jaki sposób?

  • Mieszkanie dla Młodych 2017 – reaktywacja coraz bliżej

    • Wiadomości / Wywiady

    Osoby, które kupują mieszkanie i chcą otrzymać dopłatę do wkładu własnego będą mogły w sierpniu ponownie złożyć wniosek o dopłatę. Taką możliwość będą jednak miały tylko osoby zainteresowane dopłatą wypłacaną w tym roku. Trzeba jednak się spieszyć, bo pula środków wyczerpie się błyskawicznie.

    W dniu 7 lipca br. Sejm przyjął ustawę zmieniającą zasady programu Mieszkanie dla Młodych. Nowe przepisy zmienią dotychczasowe zasady programu co pozwoli na składanie wniosków o dopłatę jeszcze z puli roku 2017. Zmiany zwiększą poziom możliwych do wykorzystania środków z puli 2018 roku, jednak ponowne składanie wniosków o przyszłoroczne dopłaty możliwe będzie dopiero w styczniu.

  • Wsparcie banku jest dla wielu Polaków jedynym sposobem na zakup własnego mieszkania. Od lipca 2017 obowiązują nowe zasady udzielania jednego z najpopularniejszych kredytów. Czytelne reklamy, jasne oferty banków, komplet informacji, dokładny termin oczekiwania na decyzję kredytową oraz zakaz udzielania finansowania w obcej walucie – to tylko część zmian, które wprowadza ustawa.

    Zasady korzystania z popularnego produktu bankowego – kredytu hipotecznego – zostały zebrane w akt prawny: Ustawę o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami. Dokument od lipca 2017 r. ma być głównym wyznacznikiem działań dla banków, pośredników oraz źródłem informacji o prawach i obowiązkach dla kredytobiorców. Wprowadza szereg regulacji, które mają zwiększyć ich bezpieczeństwo i rozjaśnić oferty banków.

  • Sprzedaż produktów finansowych przez mobilnego doradcę czy też pośrednika finansowego klientowi indywidualnemu lub firmie jest w dużej mierze oparta na wypracowanym zaufaniu i wiarygodności. Aby móc szybciej  i lepiej zrealizować ten cel, część przedstawicieli branży sięga po model biznesowy oparty na współpracy z doświadczonym i renomowanym integratorem bankowym.

  • Specjalista w branży finansowej poszukiwany

    • Wiadomości / Wywiady

    Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów sektora finansowego - tylko w I kwartale 2017 r. w jednym serwisie ogłoszeniowym pojawiło się w tej kategorii ponad 16 tys. ofert pracy. Pozyskanie doradcy klienta czy pośrednika finansowego, przy obecnej bardzo dobrej koniunkturze na polskim rynku pracy,jest trudniejsze niż kilka lat temu, dlatego firmy sięgają w tym celu po nowe rozwiązania, również od partnerów zewnętrznych.

  • Rok 2016 był dla sektora instytucji pożyczkowych piątym rokiem wzrostu wartości udzielonych pożyczek. W porównaniu do roku 2015 wartość ta wzrosła o 7,5%. Dane z najnowszego raportu KPF mogą jednak wskazywać na obniżanie się dynamiki wzrostu rynku pożyczkowego w Polsce.

  • Na polskim rynku finansowym wciąż widoczny jest trend, polegający na poszukiwaniu narzędzi do poprawy efektywności. Drogą do tego jest redukcja kosztów stałych działalności bankowej i innych sektorów usług finansowych, w tym poprzez zmniejszenie liczby oddziałów własnych. Aby utrzymać zakładaną dynamikę akcji kredytowej, instytucje finansowe coraz chętniej korzystają z tzw. długiego kanału sprzedaży. Według raportu KPF „Sektor pośrednictwa kredytowego w Polsce” za III kwartał 2016 r., rola pośredników w sprzedaży kredytów, w szczególności kredytów hipotecznych, jest wciąż znacząca i – pomimo lekkiego spadku w III kwartale – wykazuje ogólną tendencję wzrostową.

  • 10 lat sieci franczyzowej eurobanku

    • Wiadomości / Wywiady

    eurobank to jeden z pierwszych banków w Polsce, który zaczął budować nowoczesną sieć franczyzową już w 2007 r. Po pierwszym roku funkcjonowania liczyła ona prawie 50 placówek partnerskich. Obecnie 217 z prawie 500 oddziałów eurobanku to placówki franczyzowe. Jedna z nich została wygrana w konkursie „Wygraj eurobank!”. W tym roku bank obchodzi jubileusz 10-lecia sieci franczyzowej.

  • Cyfryzacja bankowości sprawia, że instytucje na całym świecie redukują liczbę oddziałów. Ale czy sektor jest gotowy, aby całkowicie zrezygnować z placówek stacjonarnych? Badania pokazują, że na razie nie. Taki krok planuje obecnie jedynie 5 proc. banków, które wzięły udział w tegorocznym raporcie GFT Digital Banking Expert Survey. Placówkom nie grozi całkowite zniknięcie, ale ich rola i funkcjonalność muszą ulec zmianom. Banki powinny postawić na przekształcanie oddziałów w centra doradcze, w których sprzedawane są bardziej złożone produkty. Kluczowe będzie też wykorzystanie nowych technologii, takich jak internet rzeczy, aby spełnić oczekiwania pokolenia digital natives i móc lepiej poznać preferencje klientów.

  • Początek roku to nie rzadko nowa strategia rozwoju firmy, z którą wiążą się nowe inwestycje. Te z kolei generują, często nie małe, dodatkowe nakłady kosztów. Czasami trudno je sfinansować z firmowej kieszeni, dlatego przedsiębiorcy sięgają po produkty instytucji finansowych. Z kim najlepiej podjąć decyzję o kredycie firmowym? Z doradcą finansowym czy może bankiem?

  • CUK Ubezpieczenia świętuje 10-lecie sieci franczyzowej

    • Wiadomości / Wywiady

    CUK Ubezpieczenia podsumował kolejny rok działalności sieci franczyzowej. Zarząd firmy co roku spotyka się z franczyzobiorcami, tym razem powodów do świętowania było więcej niż zwykle. W 2017 roku mija 10 lat od otwarcia pierwszej placówki franczyzowej CUK Ubezpieczenia, co zostało uświetnione podczas filmowej „Gali Złotych Rombów”. Obecnie w ramach CUK działa już ponad 170 placówek franczyzowych.

  • Współpraca z marką SuperCredit

    • Wiadomości / Wywiady

    SuperCredit jest istotną częścią działalności Axcess Financial Poland w sprzedaży bezpośredniej na terenie całego kraju. Zmiany w ustawodawstwie dotyczące nadzoru nad rynkiem finansowym spowodowały, że Axcess Financial obniżyła koszty pożyczek, co powodowało wzrost satysfakcji zarówno dla Klienta, jak i Agenta. Większa ilość sprzedanych pożyczek skutkuje zwiększeniem wynagrodzenia dla Agenta, ale to tylko niektóre z zalet współpracy bezpośredniej z marką SuperCredit.

  • Startuje projekt franczyzowy Domu Finansowego QS

    • Wiadomości / Wywiady

    Jedna z najdłużej działających firm w branży pośrednictwa finansowego stawia kolejny krok na drodze swojego rozwoju. Dom Finansowy QS rozpoczyna właśnie projekt franczyzowy, w którym na atrakcyjną ofertę mogą liczyć zarówno Partnerzy chętni do współpracy, jak i przyszli Klienci.

  • 300 biur księgowych chce włączyć TaxCare do swojej sieci franczyzowej, którą buduje w miastach powiatowych. To nowy etap konsolidacji rynku usług księgowych pod szyldem największego gracza. Do 2020 r. największa firma księgowa chce skonsolidować pod swoją marką łącznie 1 000 biur. TaxCare, firma księgowa należąca do Grupy Idea Banku, która do tej pory rozwijała się przede wszystkim poprzez wzrost organiczny, uruchomiła właśnie pierwszy w Polsce program franczyzowy dla księgowych. Jego celem jest włączenie „pod skrzydła” rynkowego lidera mniejszych biur. – Interesują nas biura średniej wielkości, posiadające obecnie 100-150 klientów i prowadzące działalność w miastach powiatowych. Dzięki współpracy z takimi podmiotami chcemy wejść z ofertą TaxCare do mniejszych miejscowości, w których w tej chwili nie jesteśmy fizycznie obecni – wyjaśnia Adam Głos, prezes TaxCare.

  • Operator bankowy Sales Group, wspólnie z innymi firmami działającymi na rynku pośrednictwa finansowego, wprowadza na ryneknowy program lojalnościowy Sales+. Nowa propozycja daje pośrednikom finansowym możliwość zdobycia szeregu nagród oraz uczestnictwa w specjalnej akcji promocyjnej z bogatą flotą aut.

  • Na polskim rynku działa dzisiaj wielu brokerów produktów finansowych, więc każdy pośrednik finansowy może znaleźć ofertę dla siebie. W praktyce wielu doradców współpracuje z kilkoma brokerami, co wynika nie tylko z faktu różnic w oferowanych stawkach prowizji, ale także z powodu różnego zakresu dostępnych produktów. Patrząc przez ten pryzmat bardzo wyraźnie widać, że nasz rynek pośrednictwa finansowego to tak naprawdę dwa różne światy: rynek produktów bankowych oraz rynek pożyczek pozabankowych. Brokerzy koncentrujący się na rynku bankowym oferują w praktyce ten sam zestaw ofert obejmujący kredyty hipoteczne i gotówkowe oraz produkty dla firm, a także w ograniczonym zakresie produkty inwestycyjne. Druga grupa brokerów to firmy oferujące gotówkowe kredyty bankowe i pożyczki oraz chwilówki pozabankowe, co ważne w większości przypadków umożliwiając składanie wniosków elektronicznie, dzięki integracji z systemami firm pożyczkowych i banków.

  • Jedynie 9 proc. światowych banków zakończyło wdrożenie strategii cyfrowej – wynika z raportu GFT Digital Banking Expert Survey. To niewielki, bo zaledwie 2 procentowy wzrost w stosunku do roku 2015. W porównaniu do ubiegłorocznych wyników widoczne jest jednak zdecydowane przesunięcie priorytetów banków. Respondenci przyznali, że najistotniejszym aspektem cyfryzacji jest dla nich zapewnienie bezpieczeństwa, które w roku ubiegłym znalazło się na miejscu 8. Wyzwaniem dla instytucji finansowych staje się więc pogodzenie wymagań klientów, którzy z jednej strony oczekują szybkich i wygodnych usług bankowych online, z drugiej wymagają zapewnienia bezpieczeństwa swoich danych. Coraz mocniej banki odczuwają też ciężar regulacji branży finansowej, które w tym roku znalazły się na miejscu drugim wśród istotnych dla respondentów barier we wprowadzeniu digitalizacji.

  • Z jednej strony rosnące zaufanie do profesji pośrednika finansowego, z drugiej wysoko postawiona poprzeczka w odniesieniu do ich praktyki zawodowej, nowe regulacje prawne oraz praca na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku. Odpowiedzią na mnożące się wyzwania sektora doradztwa finansowego może być rozwój poprzez franczyzę.

  • Trendy w kredytach w 2017r.

    • Wiadomości / Wywiady

    BIK publikuje prognozy dotyczące rynku kredytowego dla gospodarstw domowych w 2017 r.: stabilizacja wartości udzielanych kredytów na rynku kredytów konsumpcyjnych w sektorze bankowym, niewielki wzrost udziału sektora pożyczkowego w segmencie niskokwotowego finansowania (do 4 tys. zł), trudne do utrzymania wyniki sprzedaży z 2016r.odnośnie poziomu wartości udzielanych kredytów mieszkaniowych oraz wzrost dostępnych limitów na kartach kredytowych.

  • Nest Bank to nowy podmiot na rynku pośrednictwa finansowego, który stawia na franczyzę i intensywny rozwój placówek partnerskich w miastach powiatowych, aby być blisko polskiej rodziny. Nest Bank został stworzony z myślą o obsłudze klientów detalicznych i mikrofirm. Jak powiedział na konferencji prasowej Bartosz Chytła, wiceprezes odpowiedzialny za strategię, "Historycznie mamy bardzo dużą wiedzę na temat firm. Wzięliśmy to co najlepsze z FM Banku i dostawiliśmy do tego nową linię consumer finance".

  • Wywiadu udzielił Rafał Szymański, Dyrektor Departamentu Dystrybucji Pośredniej, Getin Noble Bank. Rozmowa odbyła się 25 czerwca 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu niezależnego operatora sieci agencji kredytowych Fines SA. Rozmowa odbyła się 11 sierpnia 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Dariusz Albin, Właściciel placówek franczyzowych Fines Operator Bankowy. Rozmowa odbyła się 6 września 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski

  • Wywiadu udzielił Tomasz Gąsiorek, Dyrektor placówki NOTUS Doradcy Finansowi w Bielsku-Białej. Rozmowa odbyła się 31 maja 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski

  • Wywiadu udzielił Krzysztof Grabowski, franczyzobiorca Aviva dla Rodziny. Rozmowa odbyła się 15 stycznia 2016r. Wywiad przeprowadziła Paulina Sygnatowicz.

  • Wywiadu udzielił Andrzej Oślizło, Prezes Zarządu Expander Advisors Sp. z o.o. oraz Prezes Związku Firm Doradztwa Finansowego. Rozmowa odbyła się 15 października 2013r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Jacek Marchewka, Dyrektor Departamentu Zarządzania Sieciami Pośrednimi Banku BPH. Rozmowa odbyła się 18 stycznia 2014r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Tomasz Pawłowski, Dyrektor Sieci Franczyzowej Eurobank. Rozmowa odbyła się 20 października 2013r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Artur Sikora, Członek Rady Nadzorczej NOTUS Doradcy Finansowi. Rozmowa odbyła się 16 lutego 2014r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo