Wiadomości

  • W Polsce mieszka około 11 mln millenialsów, czyli osób urodzonych w latach 1980-2000. Co ciekawe jest to grupa, która wcale nie marzy o domu na przedmieściach, czy 80m2 "tam, gdzie wrony zawracają”. Ci będący klientami Expandera wybierają raczej mniejsze lokum, ale blisko centrum, znajomych, knajp, kin i tętniącego życiem miasta. Mają swój pomysł na życie i mieszkanie.

    Trudno o jednoznaczną tezę dotyczącą kupowania mieszkań przez millenialsów. To dość zróżnicowana grupa, która często decyzje podejmuje impulsywnie i chce realizować swoje potrzeby „tu i teraz”. Jednak w kontekście zakupu nieruchomości można zauważyć pewne prawidłowości, zwłaszcza jeżeli przyjrzymy się danym dotyczącym wieku i metraży.

  • W II kwartale 2019 r. firmy należące do Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowały rekord sprzedaży. Po raz pierwszy w historii wartość udzielonych kredytów hipotecznych przekroczyła sumę 8 mld – jest to wynik aż o 30 proc. większy niż przed rokiem. Oznacza to, że ponad połowa (wartościowo) takich kredytów została udzielona z pomocą pośredników finansowych. Na taki wynik m.in. wpłynął utrzymujący się wzrost gospodarczy, niskie stopy procentowe i coraz wyższe wynagrodzenia Polaków, które zachęcają do pożyczania pieniędzy. O 18 proc. r/r wzrosła również wartość sprzedanych przez pośredników ZFPF kredytów gotówkowych. Eksperci pośredniczyli także w udzieleniu kredytów firmowych o łącznej wartości 803 mln zł, których sprzedaż od zeszłego roku wzrosła o 22 proc.

  • Pokonanie inflacji za pomocą bankowych lokat to dziś nie lada sztuka. Z szacunków HRE Investments wynika, że taka sytuacja będzie trwała przynajmniej do końca 2020 roku. Jeśli jednak ktoś woli pozostać przy bezpiecznych bankowych produktach, to przeważnie wystarczy, aby swoje poszukiwania ograniczył do lokat trzymiesięcznych. Te co do zasady dawały w ostatnich latach najwyższe odsetki.

    Choć wysokość oprocentowania lokat bankowych nie powala na kolana, to nawet w tym obszarze można się pokusić o optymalizację. Tylko jak optymalizować 1,5% w skali roku? Trzeba bowiem mieć świadomość, że zgodnie z najświeższymi danymi NBP właśnie takie było przeciętne oprocentowanie nowozakładanej lokaty bankowej w maju 2019 roku. To oznacza, że powierzając bankowi na rok kwotę 10 tysięcy złotych można po potrąceniu podatku liczyć na około 123 złote odsetek. Dla porównania inflacja według najnowszego odczytu za czerwiec 2019 roku wynosiła 2,6% - wynika z danych GUS. To znaczy, że na przeciętnej bankowej lokacie tracimy w sensie realnym, a więc po uwzględnieniu inflacji. Z dostępnych dziś prognoz wynika, że będzie tak przynajmniej do końca 2020 roku – wynika z danych zebranych przez HRE Investments.

  • Lokaty zakładane już pod koniec 2015 roku nie pozwalały realnie zarobić. To efekt niskich stóp procentowych, podatków i inflacji. Od dłuższego czasu banki zbyt wolno dopisują odsetki do depozytów. Szybciej z wartością oszczędności Polaków rozprawia się inflacja. Niestety ma tak być przynajmniej do końca 2020 roku – wynika z szacunków HRE Investments.

    Polacy trzymają na rachunkach bankowych kwotę 789 mld złotych – wynika z majowego podsumowania przygotowanego przez NBP. To prawie 2 razy więcej niż budżet, którym rząd dysponuje w bieżącym roku. Większość oszczędności trzymana jest na bankowych kontach – zwykłych i oszczędnościowych (488 mld złotych). Reszta (301 mld) spoczywa na lokatach.

  • Dane osobowe to nasze drugie „ja” - nie można się ich pozbyć, towarzyszą nam w każdej chwili naszego życia. Podobnie, jak troszczymy się o zdrowie, wygląd i wizerunek, tak też powinniśmy zadbać o ten element naszej tożsamości. To ważne szczególnie dla osób, które obawiają się, że ich dane mogłyby zostać wykorzystane do wyłudzenia pożyczki w instytucjach pożyczkowych, a same nie planują zaciągać takich pożyczek w przyszłości. W tym celu stworzony został System Bezpieczny PESEL.

    Administratorzy Systemu wprowadzają możliwość skorzystania z wykupienia usługi i dokonania płatności w 4,5 tys. placówek Poczty Polskiej. Dotychczas zastrzeżenie danych było możliwe przez internet lub za pośrednictwem wysyłki poświadczonego notarialnie oświadczenia. Nowy kanał dostępu – w placówkach Poczty Polskiej - to ukłon w stronę osób niekorzystających z internetu.

  • Polscy faktorzy utrzymują dynamiczne tempo wzrostu

    • Wiadomości

    Popyt na faktoring w Polsce nadal rośnie. Rynek zanotował w I półroczu 2019 r. wzrost obrotów o 21 proc. Podmioty zrzeszone w Polskim Związku Faktorów objęły wierzytelności o wartości 132 mld zł, podczas gdy rok temu kwota ta sięgała 109,1 mld zł. Z tej formy finansowania korzysta w Polsce obecnie blisko 16,6 tys. przedsiębiorstw. Zarówno w obrocie krajowym, jak i międzynarodowym najszybszy wzrost zanotował faktoring pełny.

    Polski Związek Faktorów (PZF) skupia obecnie przeważającą część podmiotów świadczących usługi faktoringowe. Zrzesza 29 członków: 5 banków komercyjnych, 19 wyspecjalizowanych firm udzielających finansowania, 3 podmioty o statusie partnera oraz 2 członków honorowych. Firmy należące do PZF sfinansowały w I półroczu 2019 r. działalność krajowych przedsiębiorstw na łączną kwotę 132 mld zł. Dzięki temu rynek zanotował wzrost o 21 proc.

  • Nawet 12 miesięcy bez spłacania rat kredytowych. Aż tyle mogą zyskać osoby zaciągające kredyt hipoteczny z pomocą Expandera. Nagrody otrzymają Ci, którzy wymyślą najciekawsze rozwinięcie zdania w konkursie kreatywnym.

    Konkurs będzie miał dwie edycje, w ramach których wyłonimy dwóch zwycięzców. Nagrodą dla każdego z nich będzie spłata dwunastu rat kredytu hipotecznego. Ponadto dwie osoby otrzymają nagrody w postaci spłaty trzech rat kredytu, a kolejnym dwóm spłacimy po jednej racie.

    formularz expanderKonkurs trwa od 4 lipca do 15 listopada 2019 roku. Jest on kierowany do klientów, którzy z pomocą Expandera zaciągną kredyt hipoteczny i ubezpieczą się na życie. Ostatnim warunkiem jest dokończenie zdania konkursowego, używając trzy razy słowa „BEZ”. Zwycięzców wyłonimy w pod koniec września i listopada.

  • Przedstawiciele małych i średnich firmy, które stanowią znakomitą większość firm funkcjonujących w Polsce, zamierzają inwestować. To dobra wiadomość dla polskiej gospodarki. 74% średnich i 61% małych firm w latach 2019-2020 zamierza zrealizować inwestycje, podczas gdy 24% średnich i 39% małych firm nie ma takich planów.Takie wnioski płyną z badania zrealizowanego przez CBM INDICATOR na łącznej grupie 1210 małych i średnich firm, w II kw. 2019r.

    W dalszym ciągu małe (96%) i średnie (93%) przedsiębiorstwa wolą finansować swoją działalność z własnego kapitału. Jednak, jeśli spojrzymy na grupę zewnętrznych źródeł finansowania - pierwsze miejsce na podium zajmuje kredyt złotowy (każdego rodzaju), a zaraz za nim wskazywany jest leasing. Obecnie 69% średnich i 58% małych przedsiębiorców korzysta lub korzystało z kredytu, przy czym kredyty inwestycyjne nie są najczęściej wykorzystywanym zewnętrznym źródłem. Aktualnie średnie i małe firmy najczęściej wykorzystują kredyt w rachunku bieżącym lub saldo debetowe, natomiast z kredytu inwestycyjnego korzysta 23% średnich i 12% małych firm.

  • Z najnowszych danych NBP wynika, że w I kwartale 2019 r. wykonaliśmy 149 milionów wypłat z bankomatów. Może się wydawać, że to dużo, ale w rzeczywistości to najmniej od 11 lat. Warto też dodać, że choć liczba bankomatów spada w ostatnim czasie, to i tak jest ich około dwa razy więcej niż w latach 2007-2008. Tymczasem liczba wypłat jest podobna, co oznacza, że dziś bankomaty są zdecydowanie rzadziej używane. Zdaniem Expandera korzystamy z nich coraz rzadziej, gdyż gotówka coraz bardziej traci na znaczeniu na rzecz płatności bezgotówkowych. Liczba tych ostatnich wzrosła omawianym okresie aż 10-krotnie.

    Karty powoli wypierają gotówkę. Liczba wypłat z bankomatów po raz ostatni była tak niska w I kwartale 2008 r. Dla porównania liczba płatności kartami w tym czasie wzrosła aż 10-krotnie. Warto też przypomnieć, że w IV kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy w historii wartość płatności bezgotówkowych była wyższa niż wartość gotówki wypłaconej z bankomatów. Nie powinno więc dziwić, że bankomaty stają się coraz mniej potrzebne. W ciągu 2 lat ubyło ich ponad 1000, ale należy dodać, że wciąż jest ich sporo, bo 22 668.

  • Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (KPF) uznaje za całkowicie niezasadne drastyczne ograniczenie maksymalnej wysokości pozaodsetkowych kosztów kredytu (proponowane zmiany art. 36a ustawy o kredycie konsumenckim w brzmieniu przyjętym w drodze reasumpcji decyzji Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2019 r.). W opinii KPF wdrożenie rządowej propozycji jest wysoce szkodliwe dla całego rynku consumer finance, w tym dla pożyczkodawców, pożyczkobiorców oraz budżetu państwa i poważnie zaburzy równowagę stron umowy pożyczki.

    Przyjęcie proponowanych zmian limitu kosztów pozaodsetkowych w obszarze kredytu konsumenckiego (10% + 10%) spowoduje w szczególności:

    • wzrost wykluczenia gospodarstw domowych z rynku finansowego – duża część obsługiwanej przez sektor grupy 3 milionów klientów może zostać pozbawiona możliwości finansowania bieżących potrzeb – nie zniknie popyt, zlikwidowana zostanie podaż,

  • 12 miast w całej Polsce, blisko 600 uczestników, a przede wszystkim ogromna dawka wiedzy na temat sprzedaży kredytów bankowych. 12 czerwca zakończyła się trasa Akademii Doradcy Fines, na której eksperci Fines oraz przedstawiciele współpracujących banków Santander, BNP Paribas i mBank prowadzili szkolenia z zakresu kredytów bankowych.

    Są to dla nas szczególne szkolenia dla pośredników finansowych, ponieważ otwieramy nowy rozdział w naszej działalności sprzedaży kredytów. Mocno otwieramy się na sprzedaż poprzez oddziały. Fines jest firmą technologiczną, która zawsze stawiała na proces centralny. Jednak idąc z duchem czasu zdajemy sobie sprawę, że musimy otwierać się na nowe możliwości - komentuje Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines.

  • Oferta bankowa dla klientów detalicznych przechodzi nieustanną ewolucję. Instytucje finansowe prześcigają się w udostępnianiu usług, które coraz mniej mają wspólnego z tradycyjną bankowością. Trend ten jest już bardzo widoczny na świecie, z kolei ofensywa banków w Polsce pod tym względem jest mniej zauważalna. Firma doradcza Deloitte zidentyfikowała ponad 250 usług dodanych, tzw. VAS – value added services oferowanych przez krajowe i zagraniczne banki. Jak wynika z przeprowadzonego badania, Polacy są najbardziej zainteresowani usługami takimi jak śledzenie przesyłek pocztowych i kurierskich oraz kupnem biletów na komunikację miejską oraz mobilnymi opłatami za parking.

  • 3 czerwca br. rozpoczęła się kolejna III edycja ogólnopolskiego tourne mobilnej kawiarni Fines z darmową kawą, herbatą i lemoniadą. W tym roku, przez 3 wakacyjne miesiące, ponownie odwiedzimy ponad 90 miast w całej Polsce, aby spotkać się w sąsiedzkim gronie i poznać siebie nawzajem.

    Skąd pomysł na rower z kawą w branży finansowej? Pobudzamy do dobrych decyzji, to hasło którym kierujemy się na co dzień. Natomiast w placówkach przy rozmowie z klientami, zwykle towarzyszy nam kawa – stąd pomysł, aby z tą gościnnością wyjść poza placówki.

  • W 2018 roku, podobnie jak w kilku latach ubiegłych, zarówno wszystkie czynniki makroekonomiczne, jak i polityka pieniężna sprzyjały rosnącej konsumpcji, a ta z kolei – rozwojowi rynku kredytów dla gospodarstw domowych. Pod koniec ubiegłego roku ujawniły się jednak tendencje, które wskazują na początek zmian zarówno w nastrojach konsumenckich i koniunkturze, jak i na rynku kredytów konsumenckich.

    Dobra sytuacja gospodarcza i wyższy dochód rozporządzalny przypadający nagospodarstwo domowe spowodowały widoczny w 2018 roku wzrost nastrojów prokonsumpcyjnych. Popyt wewnętrzny wzrósł w 2018 r. o 5,3%, a więc był wyższy niż 5,1% stopy wzrostu PKB na koniec ubiegłego roku. Dla porównania, w roku 2017 wielkości te wynosiły odpowiednio 4,9% i 4,8%.

  • W I kw. 2019 r. eksperci finansowi Expandera pomogli w uzyskaniu kredytów hipotecznych na kwotę 2,129 mld zł. Przy ich wsparciu wypłacono więc aż co szósty taki kredyt w naszym kraju. Ten wynik oznacza również, że firma powróciła na pozycję lidera pośrednictwa finansowego w Polsce. Swojego głównego rywala wyprzedziła nie tylko w zakresie kredytów mieszkaniowych, ale również pod względem finansowania firm.

    Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu Expandera. Częściowo pomógł w tym boom na rynku nieruchomości. Należy jednak podkreślić, że firma rosła znacznie szybciej niż cały rynek. Według NBP w I kw. 2019 r. wartość wypłaconych kredytów była minimalnie niższa niż przed rokiem. W przypadku tych uruchomionych przy wsparciu ekspertów Expandera była natomiast o 19% wyższa. Tak dynamiczny wzrost pozwolił nie tylko znacząco zwiększyć udział w rynku, ale również pokonać swojego głównego konkurenta.

  • Pierwszy kwartał 2019 r. okazał się bardzo dobry dla branży pośrednictwa finansowego. Wartość nowych umów na kredyty hipoteczne zawartych przy udziale firm zrzeszonych w ZFPF od stycznia do marca wyniosła ponad 6,4 mld zł. Oznacza to, że ponad połowa (wartościowo) takich kredytów została udzielona z pomocą ekspertów finansowych. Wart podkreślenia jest również zauważalny wzrost zainteresowania usługami pośredników, jeżeli chodzi o pomoc przy zaciąganiu kredytów gotówkowych, których sprzedaż wzrosła aż o 44 proc. r/r. Wartość kredytów firmowych wzrosła natomiast o 30 proc. r/r.

    Pośrednicy pomogli uzyskać ponad połowę kredytów hipotecznych

  • Na reklamy kredytów i pożyczek trafiamy codziennie. „Niskie oprocentowanie”, „tania rata” to jedne z haseł marketingowych, których celem jest przyciągnięcie naszej uwagi i zainteresowania. Czy faktycznie powinniśmy kierować się tylko chwytliwymi zachętami? Na co zwrócić uwagę przy wyborze miejsca, w którym dostaniemy kredyt lub pożyczkę?

    Kredyt na miarę moich możliwości

    Początek poszukiwań najlepszej oferty kredytowej zaczyna się zawsze od wyboru pomiędzy skorzystaniem z usługi banku a pośrednika finansowego. Czym różnią się te dwie instytucje?

  • O możliwościach rozwoju poprzez budowanie dedykowanych rozwiązań IT rozmawia Katarzyna Grochowska z Arturem Łaga, Dyrektorem Departamentu IT w Domu Finansowym QS.

    Proszę opowiedzieć jak długo pracuje Pan w Domu Finansowym QS i jak rozwijał się w tym czasie departament IT

    Dokładnie 14 lat i 1 tydzień. Gdy zaczynałem pracę w Domu Finansowym QS, zespół IT dopiero się rozwijał. W tamtym czasie współpracowaliśmy z jednym dostawcą usług finansowych, a w tym momencie mamy ich ponad czterdziestu. Pierwszym zadaniem jakie dostałem była integracja z drugim pozyskanym dostawcą, którym był Raiffeisen Bank (jeszcze przed fuzją z Polbankiem). To był de facto początek działalności multibrokerskiej.

  • Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego (FRRF) i Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych (KPF) zakończyły prace nad Zasadami Dobrych Praktyk, określającymi sposoby działania instytucji pożyczkowych w obszarach, które uczestnicy rynku uznali za aktualnie najistotniejsze dla zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony interesów konsumentów, wzrostu zaufania oraz zrównoważonego rozwoju instytucji pożyczkowych. Dokument został przekazany do konsultacji interesariuszom, w tym regulatorom i organom nadzorującym.

  • W rankingu organizowanym przez Bankier.pl lokata Inbanku zdobyła pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsze lokaty 12-miesięczne”. Od marca 2019 roku lokata Finesyjna od Inbanku dostępna jest w placówkach Fines Operator Bankowy. Warto podkreślić, że oprocentowanie wynosi nawet 3,45% na okres 60 miesięcy!

    Dlaczego lokata od Inbanku właśnie w Fines?

    Działamy na rynku od 15 lat i stworzyliśmy szeroką ofertę składającą się z różnych produktów finansowych, zarówno z kredytów gotówkowych, konsolidacyjnych, firmowych, jak i pożyczek pozabankowych, ubezpieczeń oraz leasingów. Znamy rynek pośrednictwa finansowego i wiemy jakie są potrzeby konsumentów. Dlatego też, staramy się dopasować ofertę w taki sposób, aby poszczególne cechy danego produktu spełniały potrzeby, z którymi przychodzi do nas każdy klient. Stąd powstał pomysł wdrożenia lokaty bankowej.

  • Kredyt hipoteczny teoretycznie może otrzymać osoba w każdym wieku -pod warunkiem, że osiągnie dojrzałość prawną. Jednak z punktu widzenia banków młodzi buntownicy i srebrna generacja z różnych powodów nie powinni zaciągać długoterminowych zobowiązań. Młody wiek klientek i klientów ma w bankach ten przywilej, że kredyt możemy otrzymać na długi okres. Problemem może być jednak brak doświadczenia zawodowego i życiowej stabilności. Natomiast gdy osiągamy życiową pozycję, wkraczamy w wiek, na który banki zaczynają patrzeć mniej przychylnie. W jakim wieku jesteśmy zatem najlepszym klientem dla banku?

    Kiedy wiek pozwala, a doświadczenie jeszcze nie

    Do czasu osiągnięcia pełnoletniości nie posiadamy pełnej zdolności do czynności prawnych - nie możemy m.in. zawierać w swoim imieniu żadnych umów. Do zaciągnięcia kredytu konieczne jest podpisanie umowy, dlatego minimalny wiek kredytobiorcy to 18 lat.

  • Ponad 50% wartości sprzedawanych kredytów hipotecznych przechodzi przez ręce pośredników. W całym 2018 roku wartość kredytów hipotecznych, udzielonych przez pośredników finansowych zrzeszonych w KPF i ZFPF, osiągnęła ponad 28 mld zł. To wyraźny wzrost w porównaniu do roku 2017 – o 7,7 mld zł, a w ujęciu procentowym o 37,8%. Jednocześnie, to najwyższa wartość od siedmiu lat, czyli odkąd Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych realizuje badania tego sektora usług finansowych.

    Współpraca między bankami a pośrednikami rozkwitła w czasach poprzedniego boomu kredytów hipotecznych, kiedy to skala popytu na ten produkt przewyższała możliwości operacyjne banków, a ich rozbudowanie wymagałoby nakładów inwestycyjnych na nowe placówki. Dekada, która minęła, pokazała, że współpraca ta przyniosła korzyści obu stronom. Bankom pozwoliła na rozwój bez konieczności inwestowania w „mury” oraz zatrudnianie nowych pracowników. Zakumulowane przez pośredników środki pozwoliły zaś na inwestycje w technologie i stałe powiększanie własnej efektywności. Ponadto banki, mając pozytywne doświadczenia w tej współpracy, mogły dokonać racjonalizacji sieci dystrybucji (likwidacja placówek) oraz zatrudnienia.

  • Zapraszamy do wywiadu z Panem Michałem Pettersem, Co-founder & CEO Lendi, który przeprowadził Maciej Makowski, twórca serwisu FranczyzaBanku.pl

    Panie Michale, niedawno rozmawiałem z Panem Pawłem Podgórskim o franczyzie Lendi. Tym razem chciałbym porozmawiać o przyszłości rynku pośrednictwa finansowego w Polsce oraz Państwa planach rozwoju. Według Pana, w którą stronę zmierza nasza branża?

    Panie Macieju, trend najlepiej pokazują rynki bardziej rozwinięte. W Wielkiej Brytanii jeszcze w 2009 roku 50% kredytobiorców korzystało z pośredników finansowych - tak jak teraz u nas. Dzisiaj wg badań sięga 75%. Możemy więc założyć, że podobnie będzie w Polsce i pośrednictwo finansowe będzie się konsekwentnie rozwijać.

  • Pierwszy kwartał 2019 r. przyniósł kolejne podwyżki cen mieszkań. W niektórych przypadkach 3-miesięczne zmiany cen ofertowych były spektakularne. Z raportu Expandera i Rentier.io wynika, że w ciągu zaledwie 3 miesięcy aż o 13% wzrosły ceny dużych mieszkań w Gdańsku. Imponujące wzrosty obserwowaliśmy również w przypadku średniej wielkości mieszkań w Radomiu (+10%) i Częstochowie (+9%). Utrzymywanie się dobrej koniunktury na rynku nieruchomości potwierdza również solidny wzrost wartości wniosków o kredyty hipoteczne.

  • Produkty bankowe w Domu Finansowym QS

    • Wiadomości

    Dom finansowy QS posiada w swojej ofercie kredyty 4 banków: Alior Banku, Nest Banku, Tf Bank i mBank. Oferta tych banków odpowiada na różnego rodzaju potrzeby naszych Klientów. Wymienione banki oferują kredyty dla osób wrażliwych cenowo, posiadają specjalne oferty dla rolników, czy dla osób pracujących w budżetówce. Nasi dostawcy mają specjalne oferty dla osób biorących kredyt na zakup jakiegoś dobra, czy na start swojej działalności. Posiadamy kredyty od drobnych kwot (500 zł) do wysokich sum (4 mln). Dbamy o to by oferta była różnorodna. Chcemy zapewnić produkt dla każdego naszego Klienta.

  • Wielu ekonomistów prognozuje kryzys, a przynajmniej duże spowolnienie gospodarcze w skali globalnej, najpóźniej w 2020 roku. Eksperci oraz przedstawiciele firm zrzeszonych w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych podjęli się analizy czynników, które w najbliższej przyszłości mogą mieć największy wpływ na funkcjonowanie wybranych sektorów rynku finansowego, reprezentowanych przez KPF.

    Aby móc dobrze zdefiniować wyzwania na dziś i jutro, dokonano krótkiego podsumowania roku minionego. Zdaniem ekspertów KPF, choć część sektorów rynku finansowego odnotowała spore sukcesy, a inne zmagały się z dużymi wyzwaniami, ogólnie rok 2018 można zaliczyć do pomyślnych dla większości Członków tej organizacji.

  • Konferencja Sieci Agencyjnej i X Wielki Bal Fines

    • Wiadomości

    1 marca 2019 r. był wyjątkowym dniem dla Fines S.A. W Warszawie odbyła się po raz kolejny Konferencja Sieci Agencyjnej, której zwieńczeniem był X WIELKI BAL FINES. Wydarzenie przyciągnęło uwagę wielu Partnerów biznesowych z branży consumer finance oraz czołowych pośredników finansowych działających pod marką Fines.

    Konferencja Sieci Agencyjnej Fines

    Na konferencji gościliśmy blisko 300 osób. Wydarzenie zostało uroczyście otwarte przez przedstawicieli firmy – Piotra Przedlackiego, Prezesa Zarządu Fines S.A. oraz Krzysztofa Opalińskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Fines S.A. Na spotkaniu podsumowane zostały dotychczasowe działania biznesowe wdrożone w 2018 roku oraz przedstawione zostały plany na bieżący rok. Specjalnie na to wydarzenie przygotowany został film o historii Fines opowiadający o początkach istnienia firmy i o tym, jak z małej firmy udało nam się rozbudować markę do miana lidera na rynku finansowym.

  • Fines po raz kolejny otrzymał Certyfikat „Solidna Firma”. Warto podkreślić, że wyróżnienie to przyznano firmie już 12 rok z rzędu, co dodatkowo zostało nagrodzone Statuetką Szmaragdową. Profesjonalne podejście do partnerów biznesowych oraz do praw konsumentów, a przy tym wysoka jakość świadczonych usług to cechy, za które Fines został nagrodzony przez Program Solidna Firma. Certyfikat jest potwierdzeniem rzetelności i wiarygodności firmy oraz jej stabilnej sytuacji finansowej.

  • Zapraszamy do wywiadu z Panem Pawłem Podgórskim, Dyrektorem ds. rozwoju sieci sprzedaży Lendi, który przeprowadził Maciej Makowski, twórca serwisu FranczyzaBanku.pl.

    Panie Pawle, czym na tle innych franczyz finansowych wyróżnia się Lendi?

    Lendi to nie tylko franczyza finansowa, ale przede wszystkim partnerskie podejście, które zakłada rozwój marki razem z franczyzobiorcami– uwzględniając ich potrzeby i potrzeby rynku. Ponadto wyróżnia nas technologia – dzięki naszemu autorskiemu programowi możemy w ciągu zaledwie 2 minut zbadać zdolność kredytową klienta i dobrać odpowiednią ofertę bez wprowadzania danych do systemów bankowych i obniżania oceny scoringowej potencjalnego kredytobiorcy.

    Istotne jest również to, że Lendi należy do Grupy MZN Property – właściciela czołowych serwisów nieruchomościowych, w tym Morizon.pl, który miesięcznie odwiedza ok. 1,2 mln osób. Dla nas to stałe źródło klientów zainteresowanych finansowaniem zakupu domu, mieszkania czy lokalu komercyjnego.

  • W 2017 r. firmy z sektora pożyczek pozabankowych udzieliły 3,87 mln pożyczek – wynika z raportu „Sektor pożyczek pozabankowych – dwie strony rynku” opracowanego przez Fundację Rozwoju Rynku Finansowego i Polski Związek Instytucji Pożyczkowych. W tym samym roku zysk netto branży wyniósł 212,3 mln zł.Wartość całego rynku, mierzona wartością portfela pożyczek,była na poziomie 4,3 mld zł.

    Polski Związek Instytucji Pożyczkowych i Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego opracowały raport na podstawie sprawozdań finansowych i danych uzyskanych od instytucji pożyczkowych, które posiadają 80 proc. rynku. To pierwsze tak rzetelne badanie wyników finansowych sektora.

  • Fines najlepszym Partnerem Sprzedaży 2018!

    • Wiadomości

    Podczas uroczystej Gali Loan Magazine Awards, która odbyła się we Wrocławiu, przyznane zostały wyróżnienia dla tych produktów i usług polskiego rynku pozabankowego, które cechuje najwyższa jakość. W tym roku nagroda dla najlepszego Partnera Sprzedaży została rozdzielona na dwie kategorie – Partnera Sprzedaży Sieci Naziemnej oraz Partnera Sprzedaży Online.

    W wydarzeniu wzięło udział ponad 200 osób związanych z rynkiem consumer finance. O nagrodzie najlepszego Partnera Sprzedaży zadecydowała w głosowaniu Kapituła Konkursowa, składająca się z przedstawicieli największych instytucji pożyczkowych w Polsce.

    Fines po raz trzeci z rzędu najlepszym Partnerem Sprzedaży

    Kryształowa statuetka w kategorii Partnera Sprzedaży Sieci Naziemnej 2018 została przyznana firmie Fines S.A. W imieniu spółki nagrodę odebrał Krzysztof Opaliński – Przewodniczący Rady Nadzorczej Fines S.A.

  • Zapraszamy do zapoznania się z wypowiedziami pracowników działu rozwoju produktów Domu Finansowego QS na temat pożyczek pozabankowych.

    Kiedy i dlaczego Dom Finansowy QS postanowił wprowadzić do swojej oferty produkty pozabankowe?

    Wprowadzenie pożyczek pozabankowych do oferty Domu Finansowego QS miało związek z zaostrzeniem przepisów dotyczących przyznawania kredytów. Intensywny rozwój oferty pozabankowej w naszej firmie rozpoczął się w 2015 roku, a przyczyniła się do tego dynamiczna ekspansja firm pozabankowych działających na polskim rynku – ich ogólnodostępna reklama medialna i wzrost zaufania Klientów do instytucji pozabankowych. Była więc to odpowiedź na potrzeby naszych Agentów, a bezpośrednio Klientów, wśród których rosło zainteresowanie ofertą pożyczkową znanych firm.

  • Branża pośrednictwa finansowego w Polsce zakończyła 2018 r. z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży. Wartość nowych umów zawartych przy udziale ekspertów ZFPF w IV kwartale wyniosła ponad 6,4 mld zł, co oznacza wzrost aż o 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Eksperci ZFPF pośredniczyli także w udzieleniu kredytów gotówkowych na 775 mln zł, co r/r daje wzrost na poziomie 51 proc. Po bardzo dobrych trzech kwartałach, niespodzianką jest natomiast mocny spadek (o 31 proc.) wartości udzielonych kredytów dla firm w IV kwartale. Jest to wynik nagłego, drastycznego pogorszenia się dostępności tego rodzaju finansowania.

  • Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego i Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, reprezentujące wszystkie segmenty rynku instytucji pożyczkowych, rozpoczęły wspólne prace nad zasadami dobrych praktyk. Celem samoregulacji jest dążenie do wykluczania nieuczciwych praktyk rynkowych i podniesienie standardów funkcjonowania branży. Najważniejsze obszary, które obejmie to: obchodzenie przepisów dotyczących rolowania i przekredytowanie konsumentów. FRRF i KPF zdiagnozowały niepokojące zjawiska rynkowe oraz zidentyfikowały najważniejsze obszary, które wymagają uregulowania lub wyeliminowania.

  • Jak wynika z danych GUS, w III kwartale 2018 r. inwestycje firm były jednym z głównych kół zamachowych polskiej gospodarki i wzrosły o blisko 10 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. To oznacza, że mamy dobrą koniunkturę i warunki sprzyjające rozwojowi biznesu. Aby jednak przedsiębiorcy mogli w pełni wykorzystać ten potencjał, często muszą posiłkować się zewnętrznym źródłem finansowania, najczęściej w postaci kredytu. Problem jednak polega na tym, że nie każde przedsiębiorstwo dostanie go „od ręki”. W najcięższej sytuacji są biznesy od niedawna obecne na rynku. Eksperci Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) podpowiadają, jak zadbać o zdolność kredytową firmy i przygotować się do rozmów z kredytodawcą, by skutecznie zwiększyć szanse na przyznanie dodatkowych funduszy w nadchodzącym roku.

  • Sektorem MSP polska gospodarka stoi – nie ma w tym stwierdzeniu ani cienia przesady: mikro-, małe i średnie firmy stanowią aż 99,8 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce i 75 proc. wszystkich klientów firm leasingowych. Tzw. „misie” chętnie wybierają tę formę finansowania, dla wielu jest to bowiem jedyna szansa na zrealizowanie niezbędnych inwestycji, takich jak np. zakup firmowego samochodu. Choć blisko 9 na 10 przedsiębiorców, którzy skorzystali z leasingu, jest zadowolonych ze swojego wyboru, temu sposobowi finansowania nadal jest daleko do ideału. Co dla najmniejszych firm jest największą bolączką?

  • Po raz kolejny ANG Spółdzielnia udowodniła, że jest nie tylko bardzo dobrze funkcjonującą biznesowo organizacją, ale i zaangażowanym pracodawcą, tworzącym satysfakcjonujące miejsce pracy. Tytuł Najlepszego Pracodawcy Aon Hewitt potwierdził, że dla współpracowników misja oraz odpowiedzialność społeczna jest równie ważna, co osiąganie przez firmę coraz lepszych wyników biznesowych.

    - Nasza organizacja ciągle rośnie, dołączają do nas kolejni współpracownicy, dlatego tak istotne jest dla nas zadbanie o to, żeby każdy czuł się w firmie ważny, doceniany i współodpowiedzialny. Naszym celem było stworzenie organizacji odpowiedzialnej, zaangażowanej, etycznej, a żeby to osiągnąć, podobnej postawy musimy wymagać od nas wszystkich,czyli osóbtworzących Spółdzielnię. Badanie pokazuje, jak fajnych ludzi mamy w organizacji. Ich zaangażowanie jest dla nas wskazówką, żeby trzymać się kierunku, jaki obraliśmy na samym początku powstawania Spółdzielni – mówi Artur Nowak – Gocławski z ANG Spółdzielni.

  • Niemal 6,4 mld zł – to łączna wartość udzielonych kredytów hipotecznych w III kwartale 2018 r. przy wsparciu największych firm pośrednictwa finansowego w Polsce. Taki wynik oznacza, że co drugi (wartościowo) kredyt mieszkaniowy w naszym kraju został udzielony z pomocą eksperta finansowego należącego do ZFPF .W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, wolumen wzrósł aż o 48 proc. Eksperci ZFPF pośredniczyli także w udzieleniu kredytów firmowych o wartości 744 mln złoraz kredytów gotówkowych za 755 mln zł. W przypadku tych grup produktów, wzrosty wyniosły kolejno 22 proc. i 47 proc. r/r.

  • Do tej pory ANG Spółdzielnia znajdowała się tuż za podium zestawienia firm z najlepszymi wynikami dotyczącymi wartości sprzedanych kredytów hipotecznych. Odpowiedzialna sprzedaż i konsekwentne przestrzeganie swoich zasad poskutkowało awansem Spółdzielni na trzecie miejsce.

    - Te wyniki oczywiście bardzo nas cieszą, jednak rywalizacja z innymi firmami nie jest dla nas najważniejsza. Jest to dla nas przede wszystkim znak, że nasze działania, opierające się na odpowiedzialnej sprzedaży i etycznym podejściu do klienta, nie pozostają niezauważone – mówi Katarzyna Dmowska z ANG Spółdzielni.

  • Dane za II kwartał 2018 roku, obrazujące działalność sektora pośrednictwa finansowego, potwierdzają: rosną salda kredytów hipotecznych, gotówkowych oraz firmowych, sprzedanych przez pośredników. Dynamicznie rośnie także znaczenie usług sektora pośrednictwa finansowego dla dostawców produktów kredytowych i ich udział w realizacji celów sprzedażowych banków.

  • Dziś mijają dwa lata pracy w modelu franczyzowym! Nasuwają nam się nowe wnioski i wiemy w jakim kierunku chcemy się rozwijać. Dom finansowy QS istnieje od 2001 roku i jest najdłużej działającą firmą pośrednictwa finansowego w Polsce. Odpowiadając na potrzeby rynku w 2016 roku zdecydowaliśmy się na ogólnopolski rozwój w modelu franczyzowym. Pierwsze dwa lata był to okres intensywnego rozwoju i dynamicznego pozyskiwania nowych placówek franczyzowych. Obecnie chcemy skupić się na rozwoju naszych Partnerów. Stawiamy na jakość współpracy, a nie na ilość kropek na mapie. Bardzo precyzyjnie przygotowaliśmy się do wejścia na rynek franczyzowy i stworzyliśmy unikalny i wciąż udoskonalany zakres usług oferowany naszym franczyzobiorcom. Chcemy być w bliskim kontakcie z naszymi placówkami, dlatego stawiamy na otwartą komunikację, ale także dostarczamy naszym partnerom narzędzia ułatwiające szybką wymianę informacji. Rozwój narzędzi nad którym czuwa cały zespół programistów, daje naszym Partnerom dużą przewagę konkurencyjną.

  • Wchodząca w życie od 1 października ustawa o dystrybucji ubezpieczeń ma na celu uporządkowanie rynku ubezpieczeniowego i zwrócenie większej uwagi na ochronę klientów. Nowe przepisy są odpowiedzią na dyrektywę Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD) i mają przystosować polskie prawo do tego, które obowiązuje w Unii Europejskiej. Eksperci ds. ubezpieczeń, od miesięcy przygotowujący się do wprowadzenia nowych przepisów w swoich firmach, wskazują na wątpliwości, których ustawa nie do końca precyzuje.

  • Nowe, białe logo z czerwonym napisem, ma bardziej niż dotychczas wyeksponowaną część “Consumer Bank” – która definiuje strategię. Pod nowym szyldem Santander Consumer Bank, tak jak dotychczas, będzie koncentrować się na obszarze kredytów konsumenckich. Oferuje klientom szeroki zakres rozwiązań finansowych, obejmujący kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty na zakup towarów i usług czyli popularne raty, karty kredytowe oraz lokaty. Produkty dystrybuowane są online oraz poprzez sieć oddziałów, salony i komisy samochodowe, sklepy i punkty usługowe.

  • Publikowany cyklicznie przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych (KPF) raport „Sektor pośrednictwa kredytowego w Polsce” pokazuje, że głównym partnerem dla pośredników są wciąż banki komercyjne. Dynamicznie rozwijający się sektor instytucji pożyczkowych jest ważnym, ale wciąż tylko dopełnieniem w strukturze produktów oferowanych przez pośredników. Na dziewięć kredytów bankowych, sprzedanych przez pośredników, przypada bowiem jedna pożyczka pozabankowa.

    Banki stanowią o „być albo nie być” sektora pośrednictwa, zatem to, co się dzieje w bankowości, jest dla pośredników sprawą o podstawowym znaczeniu. Konsolidacja w sektorze bankowym, podatek bankowy, wpłaty ratunkowe, wyższe składki na BFG, obciążenia regulacyjne i niestabilne przepisy prawne powodują, że wskaźniki zwrotu z kapitału spadły poniżej poziomów akceptowanych przez inwestorów, dla których Polska jest nadal w koszyku EmergingMarkets. To także źródło wyzwań we współpracy na linii bank – pośrednik.

  • W II kwartale 2018 r. firmy należące do Związku Firm Pośrednictwa Finansowego zanotowały kolejny rekord sprzedaży. Eksperci ZFPF pośredniczyli w udzieleniu kredytów hipotecznych o łącznej wartości ponad 6,1 mld zł. To aż o 35 proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze bardziej, bo o 43 proc. wzrosła wartość sprzedanych przez pośredników kredytów gotówkowych. W przypadku produktów firmowych ten wzrost wyniósł 16 proc.

    Co drugi kredyt hipoteczny udzielony przez pośredników ZFPF

    W II kwartale 2018 r. można było obserwować kontynuację dużego zainteresowania kredytami hipotecznymi. Z danych NBP wynika, że w tym okresie łączna wartość udzielonych hipotek wyniosła 12,8 mld zł. Duży udział w ich sprzedaży mieli pośrednicy finansowi, którzy w II kw. 2018 r. pomogli w przyznaniu finansowania o wartości ponad 6,1 mld zł, co daje wynik lepszy o 35 proc. niż przed rokiem.

  • Większość przedsiębiorstw, a zwłaszcza z sektora MŚP, chętnie korzysta z wszelkich możliwych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy, które potem można zainwestować w rozwój firmy. Jednym z takich sposobów jest korzystanie z ulg podatkowych, związanych z użytkowaniem samochodu.

    Obowiązujące przepisy

    Do tej pory, w przypadku zakupu samochodu w leasing, całość opłat - czyli opłatę wstępną, miesięczne raty leasingowe, itp., mogliśmy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Kredyt nie daje takiej możliwości, tu kosztem są odpisy amortyzacyjne. Zgodnie z obowiązującymi nadal przepisami, okres amortyzacji nowego samochodu wynosi 5 lat i przez taki czas możemy proporcjonalnie obniżać podstawę opodatkowania, nawet gdy umowa kredytowa trwa np. 3 lata. Dodatkowo, w przypadku samochodów osobowych, których wartość przekracza 20 tys. euro, amortyzacja powyżej tej kwoty nie jest kosztem uzyskania przychodu.

  • Trwa ogólnopolska kampania letnia - Fines Cafe!

    • Wiadomości

    Fines Cafe! to już II edycja projektu, podczas którego mobilny rower w ciągu 3 wakacyjnych miesięcy odwiedzi 100 placówek Fines Operator Bankowy w ponad 90 miastach Polski. Rower wyposażony jest w kawę, herbatę oraz lemoniadę i soki ze świeżo wyciskanych owoców, które bezpłatnie rozdawane są wszystkim chętnym.

    Pobudzamy do dobrych decyzji to hasło, którym Fines S.A. kieruje się każdego dnia. Chcemy dać mieszkańcom możliwość alternatywnej opcji spędzenia wolnego czasu na Finesowych leżakach i jednocześnie drobnym gestem urozmaicić codzienną drogę z pracy do domu, czy popołudniowy spacer. W sieci franczyzowej Fines Operator Bankowy stawiamy nie tylko na jakość i solidność, ale również na niezwykle istotne relacje z Klientami i kreatywne podejście do biznesu – wyjaśnia Przemysław Nazar z Fines S.A.

  • Podczas uroczystej gali kończącej Horyzonty Bankowości 2018, ogłoszono zwycięzców XXIII rankingu „Największe banki w Polsce Miesięcznika Finansowego BANK”. Nagrody główne otrzymały PKO Bank Polski, Alior Bank oraz Bank Gospodarstwa Krajowego.

    – Bankowość idzie w kierunku bezpieczeństwa i innowacji – dotyczy to także Polski. Banki wkładają coraz więcej wysiłku w pozyskanie kapitału co wynika z obecnych stop procentowych i faktu, że rosnące koszty, m.in. z powodu nadmiaru regulacji, dają inwestorom mniejszy zwrot z kapitału. Dlatego banki muszą obniżyć koszty przez dalszą cyfryzację oraz nawiązanie nowego typu relacji z klientami. W przypadku ich najmłodszego pokolenia pomocne będą rozwiązania opracowywane z fintechami. Banki muszą przekonać klientów, że tylko one – m.in. przez to, że są objęte nadzorem i gwarancjami – dają im maksymalne bezpieczeństwo– powiedział redaktor naczelny Stanisław Brzeg-Wieluński.

  • Pierwszy kwartał 2018 r. okazał się rekordowy dla branży pośrednictwa finansowego w Polsce. Przedstawiciele Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowali jeden z najlepszych wyników pod względem sprzedaży kredytów hipotecznych. Eksperci pomogli m.in. w uzyskaniu finansowania w wysokości ponad 5,5 mld zł, a więc niemal co drugiego kredytu mieszkaniowego. Bardzo duże było również zainteresowanie usługami pośredników w zakresie kredytów gotówkowych, których sprzedaż osiągnęła 610 mln zł.

  • 300 placówek franczyzowych Fines Operator Bankowy

    • Wiadomości

    Dedykowany system informatyczny, 5 eksperckich infolinii wspierających proces sprzedażowy, ogólnopolska marka, kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej – to tylko kilka cech opisujących Fines Operator Bankowy. To podstawa biznesowa, dzięki której firma w kwietniu 2018 świętowała otwarcie 300 placówki dołączonej do sieci biur franczyzowych.

    Baza 300 placówek franczyzowych to cel, który Fines stawiał sobie od momentu otwarcia tego programu. W swojej koncepcji zakłada wszechstronne wsparcie procesów biznesowych, które ma zaowocować sukcesem w prowadzeniu własnego biura Fines.

  • Nowa ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami, która weszła w życie w lipcu 2017 r., wzmocniła prawa kredytobiorców i wpłynęła istotnie na politykę kredytową banków. Nie wywarła ona jednak negatywnego wpływu na pośredników, ponieważ zarówno na rynku nieruchomości mieszkalnych, jak i na rynku ich finansowania, dominowała “hossa”. Liczba kredytów hipotecznych, sprzedanych przez pośredników zrzeszonych w KPF w 2017 roku, wzrosła porównaniu z rokiem 2016 o 22%, a ich łączna wartość – o 31%.

  • Z najnowszych dostępnych danych UOKiK wynika, że miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów cały czas mają w Polsce bardzo dużo pracy. W 2016 r. rzecznicy udzielili 494 878 porad, 67 701 razy występowali w sprawach konsumentów do przedsiębiorców i mają na swoim koncie 4027 wytoczonych powództw lub przygotowanych pozwów. Ponad 200 tys. porad dotyczyło problemów z dostawcami usług.

  • Jedni z największych pośredników na rynku nieruchomości, Metrohouse i Home Broker, rozpoczęli współpracę w zakresie wspólnej obsługi sprzedaży nieruchomości powierzonych im na zasadzie wyłączności. Klient posiadający nieruchomości na sprzedaż, pod warunkiem podpisania z jedną z agencji umowy na wyłączność, skorzysta także z bazy klientów kupujących drugiego pośrednika.

  • Rosnące wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych przez klientów rynku finansowego skutkuje dynamicznym rozwojem sektora FinTech, oferującego coraz to nowe rozwiązania ułatwiające płatności czy umożliwiające finansowanie. Czy można zatem wyobrazić sobie, że wkrótce banki stracą rację bytu?

  • Open Finance i Home Broker umocniły się w 2017 roku na pozycjach liderów w pośrednictwie finansowym i nieruchomościowym. +20,9% przy pośrednictwie w kredytach hipotecznych i firmowych, +25% przy produktach inwestycyjnych, +20% w pośrednictwie nieruchomości – to wzrosty (w porównaniu do 2016 roku), które są najmocniejszymi atutami podsumowania finansowego za 2017 rok w Grupie Open Finance.

  • Raport o sytuacji mikro i małych firm

    • Wiadomości

    Mikro i mali przedsiębiorcy optymistyczni jak nigdy dotąd. Już po raz ósmy Bank Pekao S.A. przygotował raport o sytuacji mikro i małych firm, czyli przedsiębiorstw, w których pracuje nie więcej niż 49 osób. Tegoroczny „Raport o sytuacji mikro i małych firm w roku 2017” stoi pod znakiem rekordowych wyników. Właściciele małego biznesu w Polsce od lat nie byli takim optymistami, zarówno jeśli chodzi o ich biznes i perspektywy rozwoju, jak i sytuację gospodarczą w kraju.

  • Open Finance, Home Broker i Open Brokers – usługi tych 3 spółek będą od dzisiaj dostępne w oddziale franczyzowym w Ełku przy ul. Wojska Polskiego. To pierwsza w historii taka placówka partnerska Grupy Open Finance, która w jednym miejscu umożliwia Klientom korzystanie z kompleksowych usług pośrednictwa finansowego, nieruchomościowego oraz z oferty ubezpieczeniowej.

    Grupa oficjalnie informowała o uruchomieniu nowej linii biznesowej w listopadzie 2017 roku. Teraz, zgodnie z harmonogramem, przyszedł moment na otwarcie pierwszego oddziału w ramach nowego modelu sprzedażowego. W 2018 roku zaplanowano otwarcie 25 placówek partnerskich. Co istotne, podpisano już umowy o współpracę na 12 kolejnych oddziałów. Tym samym - po zaledwie dwóch miesiącach 2018 roku - Grupa zrealizowała aż połowę biznesplanu.

  • Nowelizacja ustawy o kredycie hipotecznym stawia branżę pośrednictwa finansowego w nowej sytuacji. W jaki sposób zmiany w przepisach wpłyną na rynek? Czego mają spodziewać pośrednicy w rozpoczętym roku? Dane zawarte w raporcie Konfederacji Przedsiębiorstw Finansowych „KPF. Sektor pośrednictwa finansowego w Polsce. III kwartał 2017” pokazują, że wartość sprzedanych kredytów hipotecznych w III kwartale 2017 roku wzrosła o 13.7% w stosunku do analogicznego okresu w 2016 r., zaś wzrost wśród kredytów firmowych wyniósł 12.1%. Czy dobre wyniki branży notowane w ostatnich miesiącach zostaną utrzymane? Wiele zależy od tego, jak branża poradzi sobie z nowymi wyzwaniami.

  • Klienci mogą już korzystać z usług BANCOVO. – pierwszej w Polsce, w pełni cyfrowej platformy pośrednictwa finansowego online. Jej twórcy planują sukcesywnie nawiązywać strategiczne partnerstwa z najważniejszymi podmiotami e-commerce w Polsce. Wprowadzenie BANCOVO. na rynek wspierane będzie intensywną kampanią medialną.

  • 8 lutego 2018 roku już po raz trzeci odbyła się gala Loan Magazine Awards, podczas której kryształowe nagrody odebrały podmioty szczególnie wyróżniające się na polskim rynku consumer finance. Podczas uroczystej Gali wyróżnienie zdobyła marka Fines S.A., która już po raz kolejny zwyciężyła w kategorii najlepszego Partnera Sprzedaży! O zwycięstwie Fines S.A., nad pozostałymi konkurentami, zadecydowały w głosowaniu instytucje pożyczkowe.

  • Fines S.A. laureatem Programu Solidna Firma 2017!

    • Wiadomości

    9 lutego w Warszawie, podczas corocznej Gali, wręczone zostały Certyfikaty „Solidna Firma”. Firma Fines S.A. zdobyła to prestiżowe wyróżnienie już po raz 11. Certyfikat Solidna Firma to potwierdzenie:

    • stabilnej sytuacji finansowej firmy,
    • rzetelności i wiarygodności,
    • realizacji założeń CSR, czyli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu,
    • najwyższych standardów pracowników i zarządu firmy,
    • przynależności do grona znanych i cenionych firm.


  • Ostatnie trzy miesiące minionego roku potwierdziły dynamiczny rozwój branży pośrednictwa finansowego w Polsce. Firmy wchodzące w skład Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowały wzrosty wolumenu w aż trzech kategoriach produktowych (w porównaniu do poprzedniego kwartału, sprzedaż kredytów hipotecznych wzrosła o 3%, kredytów firmowych o 24% a produktów inwestycyjnych o 6%). Wypracowana suma przy pośredniczeniu w sprzedaży kredytów dla firm jest najwyższa w historii ZFPF i wynosi prawie 754 mln zł, co stanowi o 91% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

  • 27 stycznia 2018 r. w Hotelu Narvil w Serocku, odbyła się coroczna Konferencja sieci Fines oraz 9 Wielki Bal „Z Fines dookoła Świata”. W wydarzeniu tym wzięło udział ponad 250 osób. Wśród nich najlepsi Agenci kredytowi, przedstawiciele banków i firm pożyczkowych.

    Konferencję rozpoczął Piotr Przedlacki – Prezes Zarządu Fines S.A., który przedstawił fakty, liczby oraz podsumował wszystkie wydarzenia dotyczące firmy, jakie miały miejsce w 2017 roku. Wręczył również nagrody oraz wyróżnienia dla najlepszych partnerów biznesowych.

  • „Zakładnicy oddziałów” to osoby, które korzystają z usług bankowych za pośrednictwem kanałów tradycyjnych, ale wolałyby zostać użytkownikami bankowości internetowej i mobilnej. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte instytucje finansowe, które dobrze wykorzystają możliwości, które daje unijna dyrektywa PSD2, mogą przejąć tych klientów, oferując usługi niedostępne w ich głównym banku. Jak wynika z badania „PSD2: Voice of the Consumer” nie będzie to jednak proste, ponieważ 43 proc. ankietowanych deklaruje, że czułoby się niekomfortowo w sytuacji dzielenia się informacjami o swoim koncie z instytucjami innymi niż ich dotychczasowy bank.

  • 2017 rok podtrzymał dobrą passę wyników sprzedażowych Open Finance SA i Home Broker SA oraz umocnił ich pozycję liderów rynku pośrednictwa finansowego oraz nieruchomościowego. Obie spółki mogą pochwalić się rekordowymi danymi - sprzedaż produktów finansowych czyli kredytów i produktów inwestycyjnych za pośrednictwem Open Finance SA wyniosła 8,7 mld złotych, co jest wzrostem o 17% w porównaniu do 2016 roku. Natomiast, wartość sprzedanych w zeszłym roku nieruchomości za pośrednictwem Home Broker SA wyniosła 3,5 mld złotych, co jest aż 20% wzrostem w odniesieniu do 2016 roku.

  • Jak ocenia Pan mijający rok 2017?

    W mojej ocenie 2017 rok możemy uznać za udany, nie tylko dla naszej sieci Fines, ale też dla całej branży pośrednictwa. Wprawdzie początek roku był dosyć nerwowy w oczekiwaniu na zapowiadane zmiany maksymalnych kosztów prowizji. Na szczęście temat ten na razie nie jest przedmiotem głównego nurtu dyskusji politycznych. I lepiej niech tak zostanie. W mojej ocenie konsolidacja sektora bankowego miała decydujący wpływ na naszą branżę. Znacznie większy niż szeroko pojęty rozwój „mobile” czy „omnichannel”. To są silne trendy, ale bez szokowego wpływu na sposób pożyczania w 2017 roku. Nadal wielu Klientów preferuje kontakt z ekspertem, który osobiście przedstawi ofertę i odpowie na różne, czasem trudne pytania. Na wielu konferencjach branżowych kwestia regulacji stawiana jest jako kluczowa. Zapewne jest to ważny obszar, ale w tym zakresie większość firm sobie dobrze radzi. Nie będę więc zagłębiał się w zmiany dotyczące RODO, czy zasad reklamowania kredytów. To trzeba przyjąć jako element gry i dostosować się do niego.

  • Miniony rok na rynku kredytów konsumpcyjnych należał do bardzo udanych. Wzrost dochodów oraz konsumpcji był charakterystyczny nie tylko dla polskich gospodarstw domowych. Opublikowane przez EUROFINAS* statystyki, dotyczące lokalnych rynków krajów zrzeszonych w tej instytucji, obrazują wzrost udzielonych kredytów konsumpcyjnych i mieszkaniowych dla gospodarstw domowych. Co ważne, ich dynamika pozwoliła powrócić do wartości sprzed czasu kryzysu.

  • Czy obsługa w tradycyjnych placówkach bankowych odejdzie do lamusa? Jak pokazują wyniki badania Santander Consumer Banku, klienci wciąż chętnie korzystają z oddziałów instytucji finansowych. Duża ich część odwiedza placówki przynajmniej raz w miesiącu.

    Jak wynika z badania Santander Consumer Bank pomimo gwałtownego rozwoju serwisów online i aplikacji mobilnych, tradycyjna, oddziałowa bankowość w Polsce wciąż jest potrzebna sporej grupie konsumentów.

  • Z analiz ekspertów wynika, że rynek kredytowy w Polsce cały czas rośnie. To z kolei przekłada się na dynamiczny rozwój branży pośrednictwa finansowego. Już teraz ogólnopolscy integratorzy bankowi Fintegra i FinUp zanotowali ponad 40-procentowy wzrost liczby partnerów względem 2016 roku. Zaufanie do branży pośrednictwa finansowego rośnie, m.in. dzięki oferowanym partnerom dodatkowym benefitom.

  • Branża pośrednictwa finansowego w Polsce z roku na rok rośnie w siłę. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, w III kwartale 2017 roku członkowie Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) zanotowali bowiem wzrosty w aż 3 kategoriach produktowych. Od lipca do września największe firmy z tej branży w Polsce pośredniczyły w udzieleniu kredytów hipotecznych na łączną kwotę ponad 4,3 mld złotych, co stanowi wartość o 14% wyższą niż w tym samym okresie 2016 r. Kwartał upłynął jednak pod znakiem kredytów firmowych, których udzielono o ponad 52% więcej niż rok temu.

  • Fala zmian technologicznych, nowych regulacji lokalnych i europejskich, konkurencja ze strony firm, które świadczą usługi finansowe przez Internet oraz cyberprzestępczość są największymi wyzwaniami dla bankowości detalicznej.

    Dyskutowali o tym podczas debaty pt. "Polscy giganci bankowości detalicznej - wyzwania przyszłości" prezesi ING Banku Śląskiego, Banku Zachodniego WBK, Banku Millennium i mBanku. Debatą prezesów dużych polskich banków rozpoczął się X Kongres Bankowości Detalicznej w Warszawie. Jubileuszowy, dwudniowy kongres zgromadził ponad 400 uczestników z Polski i zagranicy.

  • Grupa Open Finance tworzy nowy model sprzedażowy oparty na franczyzie. Placówki partnerskie będą obejmowały 3 marki – największego pośrednika finansowego Open Finance, pośrednika nieruchomościowego Home Broker oraz brokera ubezpieczeniowego Open Brokers. Pierwsze oddziały franczyzowe zostaną uruchomione pod koniec stycznia 2018 roku.

    W ciągu ostatnich miesięcy przedstawiciele Grupy Open Finance analizowali rynek franczyzy i badali nastroje przedsiębiorców jako anonimowy uczestnik, posługując się jedynie adresem strony – www.rentownafranczyza.pl. Zainteresowanie przerosło oczekiwania, gdyż już w pierwszym tygodniu funkcjonowania portalu zgłosiło się do przedstawicieli Grupy 150 partnerów z prośbą o kontakt w zakresie rozpoczęcia współpracy.

  • W ramach realizacji strategii „Cyfrowego buntownika” Alior Bank uruchamia BANCOVO. – w pełni cyfrową platformę pośrednictwa finansowego. Dzięki niej, po raz pierwszy w Polsce, klienci uzyskają w trybie online dostęp do rzeczywistych ofert wielu banków i firm pożyczkowych – w pierwszej kolejności pożyczek gotówkowych, a później również kredytów hipotecznych i ubezpieczeń. Zastosowane w BANCOVO. innowacyjne rozwiązania pozwolą sfinalizować zakup w kilka minut. 20 grudnia startuje faza Friends and Family skierowana do wybranych klientów, natomiast wdrożenie rynkowe platformy zaplanowano na przełom stycznia i lutego 2018 roku. Projekt BANCOVO., w który Alior Bank planuje zainwestować 30 mln zł, w 2020 roku ma sprzedać 2-3 mld zł kredytów.

  • Mimo bardzo dobrej sytuacji w gospodarce i na rynku pracy oraz deklaracji RPP utrzymania stóp procentowych na niezmienionym, rekordowo niskim poziomie, banki zapowiadają zaostrzenie swej polityki kredytowej. Ta ostrożność wskazuje na lekki wzrost obaw bankowców dotyczących rozwoju sytuacji.

  • Zakup własnego M z programem MDM? Sprawdź czy warto

    • Wiadomości

    Zaciągnięcie kredytu na zakup własnego M spędza sen z powiek wielu polskim rodzinom. Powodem takiego stanu rzeczy są nieustannie zmieniające się warunki udzielania kredytów oraz zaostrzone procedury badania zdolności kredytowej. Dla wszystkich, którzy marzą o własnym mieszkaniu pojawiło się jednak światełko w tunelu. Jest nim ostatnia partia środków z programu Mieszkanie dla Młodych. Sprawdźmy, kto oraz na jakich zasadach może z nich skorzystać.

  • Pragniemy poinformować, że udostępniliśmy naszym subskrybentom BEZPŁATNY dostęp do publikacji online. Nasi Użytkownicy mogą skorzystać z poradnika franczyzobiorcy, poradnika doradcy klienta oraz przewodnika dla pośredników finansowych (1/2016). Niebawem ukaże się nowy numer magazynu biznesowego "Przewodnik dla Pośredników Finansowych (2/2017)". Aby uzyskać dostęp do publikacji online wystarczy wpisać w panelu logowania swój adres e-mail.

  • Już po raz trzeci ANG Spółdzielnia została laureatem programu dla Najlepszych Pracodawców, organizowanego przez Aon Hewitt. Tytuł ten przyznawany jest firmom, które budują angażujące miejsce pracy i zdobywają przewagę konkurencyjną dzięki swoim pracownikom.

    Wyniki ogłoszono podczas Gali Najlepszych Pracodawców 25 października br. ANG Spółdzielnia zdobyła tytuł Najlepszego Pracodawcy, dzięki podejmowaniu działań, których celem jest wzrost zaangażowania i satysfakcji współpracowników, co przekłada się na coraz lepsze wyniki biznesowe.

  • Branża pośrednictwa finansowego to dziś stabilny element systemu finansowego w Polsce. Potwierdza to coraz większy udział tego sektora w wolumenie sprzedaży produktów bankowych. Jak przekuć tą tendencję w sukces własnej placówki doradztwa finansowego?

    Placówka bezpłatnego doradztwa finansowego, w której na specjalistyczną pomoc w doborze odpowiednich produktów finansowych mogą liczyć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także klienci indywidulani, rolnicy bądź osoby wykonujące tzw. wolne zawody,  posiadający  zdolność kredytową. Placówka posiadająca bogatą ofertę produktów, zarówno biznesowych, gotówkowych, jak i hipotecznych, dostarczaną przez największe banki i instytucje finansowe. Uruchomienie takiego, prężnie działającego punktu  doradztwa finansowego wiąże się z dużymi nakładami pracy w wielu obszarach. Inaczej jest, jeśli decydujemy się na model franczyzowy, w którym można liczyć na wsparcie i know-how franczyzodawcy. 

  • Procesy demograficzne, zmiany w modelach biznesowych pośredników finansowych, działalność fintechów oraz zwiększający się udział kanałów zdalnych w dystrybucji produktów pośredników to najważniejsze czynniki decydujące o branży pośrednictwa finansowego w bliższej i dalszej przyszłości. Do takich wniosków doszli uczestnicy jednej z debat w ramach III Kongresu Pośrednictwa Finansowego, organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych.

    Wzrost średniej długości trwania życia, zmniejszenie liczby ludności oraz starzenie się społeczeństwa to istotne elementy dla funkcjonowania wielu instytucji, w tym finansowych. Z drugiej jednak strony na rynek usług finansowych wchodzą młode generacje obywateli, którzy mają inne systemy wartości, stosunek do pracy, narzędzia komunikacji czy modele podejmowania decyzji finansowych niż poprzednie pokolenia. To dlatego pośrednicy finansowi będą musieli dostosować swoje modele biznesowe do potrzeb obecnych i przyszłych emerytów, którzy tworzą nowy segment nowy segment silver banking (gerobanking), jak również do oczekiwań pokolenia Y (tzw. millenialsów). Dla pośredników może to oznaczać określone wyzwania w zakresie modeli biznesowych, ponieważ w dającej się przewidzieć przyszłości (5-10 lat) najprostsze produkty kredytowe i finansowe będą oferowane i sprzedawane w kanałach zdalnych. W tym obszarze pośrednicy finansowi będą konkurować ze stosunkowo nowymi firmami działającymi w obszarze nowoczesnych technologii tzw. fintechami. Przechodzenie od kanałów tradycyjnych (offline) do kanałów zdalnych (online) będzie związane również z aspektami kosztowymi i poszukiwaniem przez pośredników optymalnych finansowo rozwiązań biznesowych.

  • Polacy z roku na rok stają się coraz bardziej mobilni. Można wysnuć tezę, że za kilka lat wszelkie sprawy związane z finansami będziemy załatwiać online. Czy na pewno? O tym, jaka przyszłość czeka stacjonarne placówki oraz jaką rolę będzie za kilka lat odgrywał outsourcing bankowy opowiada Wojciech Jóźwiak, prezes zarządu Monetii, właściciela jednej z największych sieci placówek obsługujących transakcje gotówkowe.

    Tempo, w którym z Polskich ulic znikają oddziały własne banków jest zaskakujące. Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego jeszcze pod koniec marca 2016 roku w naszym kraju istniało niemal 7,5 tys. placówek instytucji finansowych – pod koniec lipca 2017, było ich już o 9 procent mniej. Mogłoby się wydawać, że w sytuacji, gdy z miesiąca na miesiąc ubywa oddziałów, przyszłość outsourcingu bankowego stoi pod znakiem zapytania. Nic bardziej mylnego. Niedługo możemy spodziewać się, że banki coraz chętniej będą powierzały pewne obszary swojej działalności, jak chociażby organizacje oddziałów, firmom zewnętrznym. Dlaczego?

  • Bank Zachodni WBK, Nest Bank, Grupa Generali oraz hapipożyczki to zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu o „Laur Pośredników Finansowych”. Nagrody zostały wręczone podczas III Kongresu Pośrednictwa Finansowego, organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych.

    „Laur Pośredników Finansowych” to inicjatywa przedstawicieli sektora pośrednictwa finansowego, zrzeszonych w KPF, polegająca na dokonaniu oceny partnerskich instytucji finansowych i przyznaniu wyróżnień tym, których standardy w zakresie współpracy z pośrednikami są najwyższej jakości. Oceniane instytucje podzielono na cztery kategorie: bank – w zakresie sprzedaży kredytów hipotecznych oraz sprzedaży kredytów gotówkowych, towarzystwo ubezpieczeniowe i instytucja pożyczkowa.Przyznanie danej firmie nagrody jest także wyrazem uznania m.in. dla jej sprawności, przejrzystości i przewidywalności procesów sprzedaży.

  • Predyspozycje i kompetencje, jakich wymagają pracodawcy od idealnego doradcy finansowego wynikają przede wszystkim z charakteru jego pracy. Które z nich pojawiają się najczęściej w ogłoszeniach o pracę i tym samym liczą się na rynku najbardziej? Rynek pracy sektora finansowego cały czas potrzebuje specjalistów, w tym doradców finansowych. W jednym z portali z ofertami pracy tylko w jednym kwartale 2017 r. pojawiło się 15 tys. ogłoszeń. Doradca finansowy może działać niezależnie lub współpracować z doświadczonym integratorem bankowym, tj. agencją pośrednictwa finansowego. Do jego głównych zadań należy przede wszystkim pomaganie klientom w wyborze najlepiej dopasowanych produktów finansowych.

  • Ożywienie gospodarcze, wzrost płac, niska inflacja oraz silny rynek pracy sprawiają, że Polacy chętniej zapożyczają się. Przy wyborze odpowiedniego produktu finansowego coraz częściej współpracują z pośrednikami. To przekłada się zaś na rosnące wolumeny sprzedaży wielu produktów finansowych poprzez ten kanał dystrybucji. Naturalną konsekwencją tych wzrostów są obserwowane zmiany w strukturze zatrudnienia na polskim rynku finansowym.

  • Expander, pierwszy pośrednik finansowy w Polsce, redefiniuje wygląd swojej marki. Przedstawia nowe logo, serwis internetowy oraz wizualizację blisko 100 placówek w kraju. Celem zmian jest odświeżenie identyfikacji tak, by lepiej odzwierciedlała cechy, dzięki którym firma zawdzięcza swój rynkowy sukces – profesjonalizm, eksperckość, wszechstronność i elastyczne podejście do Klienta.

  • Getin Noble Bank ułatwia Klientom dostęp do swoich usług, kontynuując zainicjowany w czerwcu br. projekt przebudowy sieci sprzedaży obejmujący m.in. wprowadzenie nowego formatu placówek w centrach handlowych. Głównym celem zmian jest  dalsze podniesienie standardów obsługi i poprawa jakości pracy doradców. 14 września w warszawskiej Galerii Północnej została otwarta druga placówka Getin Banku tego typu. Równocześnie Bank wdraża nowe formaty oddziałów ulicznych.

  • Dobre wyniki pośredników kredytowych

    • Wiadomości

    W I kwartale 2017 r. branża kredytowa odnotowała 20 proc. wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych. Było to spowodowane głównie odblokowaniem kolejnej transzy środków z programu Mieszkanie dla Młodych. Pomimo niekorzystnych prognoz na kolejny kwartał, jak wynika z Raportu AMRON-SARFiNw okresie od kwietnia do czerwca 2017 r. banki udzieliły prawie 50 tys. nowych kredytów mieszkaniowych, a wartościowo wynik ten był wyższy o ponad 6% i wyniósł 11,69 mld zł. Eksperci oceniają, że rok 2017 w branży kredytowej może być najlepszy od 6 lat.

  • Branża finansowa oferuje wiele gotowych pomysłów na własny biznes w modelu opartym na franczyzie. Własna placówka bankowa, oddział doradztwa finansowego, to tylko niektóre z nich. Podpowiadamy, o co zapytać franczyzodawcę, żeby dokonać najlepszego wyboru.

  • Ustawa o kredycie hipotecznym wprowadza wiele zmian w procesie kredytowym oraz sprzedaży kredytu hipotecznego, jak również ma wpływ na model współpracy pomiędzy podmiotami rynku pośrednictwa. Od 22 lipca br. pośrednictwo kredytów hipotecznych stało się działalnością regulowaną, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Oznacza to konieczność uzyskania zezwoleń KNF oraz wpisów w specjalnych rejestrach, co wiąże się ze spełnieniem dodatkowych wymogów.

    Z uwagi na tematykę serwisu FranczyzaBanku.pl, który zajmuje się kojarzeniem Partnerów Biznesowych, w niniejszym artykule scharakteryzujemy podmioty uczestniczące w dystrybucji kredytu hipotecznego w świetle przepisów nowej ustawy, ich praw i obowiązków oraz ewentualny wpływ ustawy na rynek pośrednictwa finansowego w Polsce.

  • Prowadzone systematycznie od kilku lat przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych badania potwierdzają rozwój sektora pośrednictwa finansowego i rosnące wykorzystanie tego kanału dystrybucji w procesie sprzedaży produktów kredytowych przez banki i instytucje pożyczkowe. Pośrednicy finansowi wydają się dobrze wykorzystywać zjawisko zmniejszania liczby placówek terenowych przez polskie banki.

  • Oprocentowanie depozytów bankowych nie przestaje spadać. Banki wyznaczyły kolejne historyczne minimum. Odkładając na rok 1000 złotych można liczyć jedynie na 11,10 zł odsetek– wynika z szacunków Open Finance. To za mało, aby uchronić pieniądze przed inflacją.

  • MdM 2017 – trzeba się mocno spieszyć

    • Wiadomości

    Tylko kilka godzin będzie na złożenie wniosków o dopłatę MdM w 2017 roku. Taki najbardziej pesymistyczny, ale ciągle realny scenariusz, może mieć miejsce. Od 8 sierpnia ponownie będzie można ubiegać się o dopłaty, jednak starczy ich tylko dla garstki osób. W lipcu tego roku w ekspresowym tempie w parlamencie przeprocesowano zmiany programu Mieszkanie dla Młodych (MdM). Krótka, bo zawierająca tylko 3 ustępy ustawa, pozwoli na ubieganie się o dopłaty do wkładu własnego jeszcze w tym roku. Nowe przepisy wchodzą w życie 1 sierpnia, ale realne zmiany dla nabywców będą od 8 sierpnia.

  • Od 22 lipca obowiązują nowe zasady udzielania kredytów hipotecznych. Te najważniejsze to: skrócenie czasu oczekiwania na otrzymanie decyzji o przyznaniu finansowania i większa transparentność przedstawianych ofert. Nowelizacja prawa ma chronić klientów w razie problemów ze spłatą i sprawić, że będą dokładniej informowani o warunkach skorzystania z konkretnego produktu na obszernych formularzach informacyjnych. Eksperci Związku Firm Pośrednictwa Finansowego (ZFPF) tłumaczą, na czym polegają regulacje i jak interpretować zapisy widniejące na drukach informacyjnych.

  • Do najważniejszych zmian, które wejdą w życie 22 lipca br. należy obowiązek uzyskania zezwolenia na działalność w roli pośrednika kredytu hipotecznego oraz wpisania się na listę UKNF. Zmiany dotkną także samych agentów, którzy od tej pory będą musieli spełniać określone ustawą warunki, między innymi posiadania odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia lub zaliczenia egzaminu, którego zakres określa ustawa. Na wypełnienie wymogów ustawy funkcjonujące na rynku firmy pośrednictwa kredytowego mają 6 miesięcy, licząc od dnia wejścia ustawy w życie.

  • Od 22 lipca weszła w życie przepisy ustawy o kredycie hipotecznym. Oznacza to zmiany nie tylko dla konsumentów, ale też dla całej branży pośrednictwa finansowego, która zatrudnia obecnie ok. 20 tys. osób.

    Ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami ma przede wszystkim zwiększyć ochronę konsumenta i wymogi informacyjne względem klienta oraz zapewnić większą przejrzystość ofert kredytu hipotecznego. Nowe przepisy mają też uporządkować rynek pośrednictwa kredytowego i uregulować  kwestie związane z dopuszczeniem do działalności i nadzorem nad instytucjami niekredytowymi i pośrednikami kredytowymi, oferującymi kredyty dotyczące nieruchomości. W jaki sposób?

  • Osoby, które kupują mieszkanie i chcą otrzymać dopłatę do wkładu własnego będą mogły w sierpniu ponownie złożyć wniosek o dopłatę. Taką możliwość będą jednak miały tylko osoby zainteresowane dopłatą wypłacaną w tym roku. Trzeba jednak się spieszyć, bo pula środków wyczerpie się błyskawicznie.

    W dniu 7 lipca br. Sejm przyjął ustawę zmieniającą zasady programu Mieszkanie dla Młodych. Nowe przepisy zmienią dotychczasowe zasady programu co pozwoli na składanie wniosków o dopłatę jeszcze z puli roku 2017. Zmiany zwiększą poziom możliwych do wykorzystania środków z puli 2018 roku, jednak ponowne składanie wniosków o przyszłoroczne dopłaty możliwe będzie dopiero w styczniu.

  • Wsparcie banku jest dla wielu Polaków jedynym sposobem na zakup własnego mieszkania. Od lipca 2017 obowiązują nowe zasady udzielania jednego z najpopularniejszych kredytów. Czytelne reklamy, jasne oferty banków, komplet informacji, dokładny termin oczekiwania na decyzję kredytową oraz zakaz udzielania finansowania w obcej walucie – to tylko część zmian, które wprowadza ustawa.

    Zasady korzystania z popularnego produktu bankowego – kredytu hipotecznego – zostały zebrane w akt prawny: Ustawę o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami. Dokument od lipca 2017 r. ma być głównym wyznacznikiem działań dla banków, pośredników oraz źródłem informacji o prawach i obowiązkach dla kredytobiorców. Wprowadza szereg regulacji, które mają zwiększyć ich bezpieczeństwo i rozjaśnić oferty banków.

  • Sprzedaż produktów finansowych przez mobilnego doradcę czy też pośrednika finansowego klientowi indywidualnemu lub firmie jest w dużej mierze oparta na wypracowanym zaufaniu i wiarygodności. Aby móc szybciej  i lepiej zrealizować ten cel, część przedstawicieli branży sięga po model biznesowy oparty na współpracy z doświadczonym i renomowanym integratorem bankowym.

  • Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów sektora finansowego - tylko w I kwartale 2017 r. w jednym serwisie ogłoszeniowym pojawiło się w tej kategorii ponad 16 tys. ofert pracy. Pozyskanie doradcy klienta czy pośrednika finansowego, przy obecnej bardzo dobrej koniunkturze na polskim rynku pracy,jest trudniejsze niż kilka lat temu, dlatego firmy sięgają w tym celu po nowe rozwiązania, również od partnerów zewnętrznych.

  • Rok 2016 był dla sektora instytucji pożyczkowych piątym rokiem wzrostu wartości udzielonych pożyczek. W porównaniu do roku 2015 wartość ta wzrosła o 7,5%. Dane z najnowszego raportu KPF mogą jednak wskazywać na obniżanie się dynamiki wzrostu rynku pożyczkowego w Polsce.

  • Na polskim rynku finansowym wciąż widoczny jest trend, polegający na poszukiwaniu narzędzi do poprawy efektywności. Drogą do tego jest redukcja kosztów stałych działalności bankowej i innych sektorów usług finansowych, w tym poprzez zmniejszenie liczby oddziałów własnych. Aby utrzymać zakładaną dynamikę akcji kredytowej, instytucje finansowe coraz chętniej korzystają z tzw. długiego kanału sprzedaży. Według raportu KPF „Sektor pośrednictwa kredytowego w Polsce” za III kwartał 2016 r., rola pośredników w sprzedaży kredytów, w szczególności kredytów hipotecznych, jest wciąż znacząca i – pomimo lekkiego spadku w III kwartale – wykazuje ogólną tendencję wzrostową.

  • eurobank to jeden z pierwszych banków w Polsce, który zaczął budować nowoczesną sieć franczyzową już w 2007 r. Po pierwszym roku funkcjonowania liczyła ona prawie 50 placówek partnerskich. Obecnie 217 z prawie 500 oddziałów eurobanku to placówki franczyzowe. Jedna z nich została wygrana w konkursie „Wygraj eurobank!”. W tym roku bank obchodzi jubileusz 10-lecia sieci franczyzowej.

  • Cyfryzacja bankowości sprawia, że instytucje na całym świecie redukują liczbę oddziałów. Ale czy sektor jest gotowy, aby całkowicie zrezygnować z placówek stacjonarnych? Badania pokazują, że na razie nie. Taki krok planuje obecnie jedynie 5 proc. banków, które wzięły udział w tegorocznym raporcie GFT Digital Banking Expert Survey. Placówkom nie grozi całkowite zniknięcie, ale ich rola i funkcjonalność muszą ulec zmianom. Banki powinny postawić na przekształcanie oddziałów w centra doradcze, w których sprzedawane są bardziej złożone produkty. Kluczowe będzie też wykorzystanie nowych technologii, takich jak internet rzeczy, aby spełnić oczekiwania pokolenia digital natives i móc lepiej poznać preferencje klientów.

  • Początek roku to nie rzadko nowa strategia rozwoju firmy, z którą wiążą się nowe inwestycje. Te z kolei generują, często nie małe, dodatkowe nakłady kosztów. Czasami trudno je sfinansować z firmowej kieszeni, dlatego przedsiębiorcy sięgają po produkty instytucji finansowych. Z kim najlepiej podjąć decyzję o kredycie firmowym? Z doradcą finansowym czy może bankiem?

  • CUK Ubezpieczenia podsumował kolejny rok działalności sieci franczyzowej. Zarząd firmy co roku spotyka się z franczyzobiorcami, tym razem powodów do świętowania było więcej niż zwykle. W 2017 roku mija 10 lat od otwarcia pierwszej placówki franczyzowej CUK Ubezpieczenia, co zostało uświetnione podczas filmowej „Gali Złotych Rombów”. Obecnie w ramach CUK działa już ponad 170 placówek franczyzowych.

  • Współpraca z marką SuperCredit

    • Wiadomości

    SuperCredit jest istotną częścią działalności Axcess Financial Poland w sprzedaży bezpośredniej na terenie całego kraju. Zmiany w ustawodawstwie dotyczące nadzoru nad rynkiem finansowym spowodowały, że Axcess Financial obniżyła koszty pożyczek, co powodowało wzrost satysfakcji zarówno dla Klienta, jak i Agenta. Większa ilość sprzedanych pożyczek skutkuje zwiększeniem wynagrodzenia dla Agenta, ale to tylko niektóre z zalet współpracy bezpośredniej z marką SuperCredit.

  • Jedna z najdłużej działających firm w branży pośrednictwa finansowego stawia kolejny krok na drodze swojego rozwoju. Dom Finansowy QS rozpoczyna właśnie projekt franczyzowy, w którym na atrakcyjną ofertę mogą liczyć zarówno Partnerzy chętni do współpracy, jak i przyszli Klienci.

  • 300 biur księgowych chce włączyć TaxCare do swojej sieci franczyzowej, którą buduje w miastach powiatowych. To nowy etap konsolidacji rynku usług księgowych pod szyldem największego gracza. Do 2020 r. największa firma księgowa chce skonsolidować pod swoją marką łącznie 1 000 biur. TaxCare, firma księgowa należąca do Grupy Idea Banku, która do tej pory rozwijała się przede wszystkim poprzez wzrost organiczny, uruchomiła właśnie pierwszy w Polsce program franczyzowy dla księgowych. Jego celem jest włączenie „pod skrzydła” rynkowego lidera mniejszych biur. – Interesują nas biura średniej wielkości, posiadające obecnie 100-150 klientów i prowadzące działalność w miastach powiatowych. Dzięki współpracy z takimi podmiotami chcemy wejść z ofertą TaxCare do mniejszych miejscowości, w których w tej chwili nie jesteśmy fizycznie obecni – wyjaśnia Adam Głos, prezes TaxCare.

  • Operator bankowy Sales Group, wspólnie z innymi firmami działającymi na rynku pośrednictwa finansowego, wprowadza na ryneknowy program lojalnościowy Sales+. Nowa propozycja daje pośrednikom finansowym możliwość zdobycia szeregu nagród oraz uczestnictwa w specjalnej akcji promocyjnej z bogatą flotą aut.

  • Na polskim rynku działa dzisiaj wielu brokerów produktów finansowych, więc każdy pośrednik finansowy może znaleźć ofertę dla siebie. W praktyce wielu doradców współpracuje z kilkoma brokerami, co wynika nie tylko z faktu różnic w oferowanych stawkach prowizji, ale także z powodu różnego zakresu dostępnych produktów. Patrząc przez ten pryzmat bardzo wyraźnie widać, że nasz rynek pośrednictwa finansowego to tak naprawdę dwa różne światy: rynek produktów bankowych oraz rynek pożyczek pozabankowych. Brokerzy koncentrujący się na rynku bankowym oferują w praktyce ten sam zestaw ofert obejmujący kredyty hipoteczne i gotówkowe oraz produkty dla firm, a także w ograniczonym zakresie produkty inwestycyjne. Druga grupa brokerów to firmy oferujące gotówkowe kredyty bankowe i pożyczki oraz chwilówki pozabankowe, co ważne w większości przypadków umożliwiając składanie wniosków elektronicznie, dzięki integracji z systemami firm pożyczkowych i banków.

  • Jedynie 9 proc. światowych banków zakończyło wdrożenie strategii cyfrowej – wynika z raportu GFT Digital Banking Expert Survey. To niewielki, bo zaledwie 2 procentowy wzrost w stosunku do roku 2015. W porównaniu do ubiegłorocznych wyników widoczne jest jednak zdecydowane przesunięcie priorytetów banków. Respondenci przyznali, że najistotniejszym aspektem cyfryzacji jest dla nich zapewnienie bezpieczeństwa, które w roku ubiegłym znalazło się na miejscu 8. Wyzwaniem dla instytucji finansowych staje się więc pogodzenie wymagań klientów, którzy z jednej strony oczekują szybkich i wygodnych usług bankowych online, z drugiej wymagają zapewnienia bezpieczeństwa swoich danych. Coraz mocniej banki odczuwają też ciężar regulacji branży finansowej, które w tym roku znalazły się na miejscu drugim wśród istotnych dla respondentów barier we wprowadzeniu digitalizacji.

  • Z jednej strony rosnące zaufanie do profesji pośrednika finansowego, z drugiej wysoko postawiona poprzeczka w odniesieniu do ich praktyki zawodowej, nowe regulacje prawne oraz praca na bardzo konkurencyjnym i wymagającym rynku. Odpowiedzią na mnożące się wyzwania sektora doradztwa finansowego może być rozwój poprzez franczyzę.

  • BIK publikuje prognozy dotyczące rynku kredytowego dla gospodarstw domowych w 2017 r.: stabilizacja wartości udzielanych kredytów na rynku kredytów konsumpcyjnych w sektorze bankowym, niewielki wzrost udziału sektora pożyczkowego w segmencie niskokwotowego finansowania (do 4 tys. zł), trudne do utrzymania wyniki sprzedaży z 2016r.odnośnie poziomu wartości udzielanych kredytów mieszkaniowych oraz wzrost dostępnych limitów na kartach kredytowych.

  • Nest Bank to nowy podmiot na rynku pośrednictwa finansowego, który stawia na franczyzę i intensywny rozwój placówek partnerskich w miastach powiatowych, aby być blisko polskiej rodziny. Nest Bank został stworzony z myślą o obsłudze klientów detalicznych i mikrofirm. Jak powiedział na konferencji prasowej Bartosz Chytła, wiceprezes odpowiedzialny za strategię, "Historycznie mamy bardzo dużą wiedzę na temat firm. Wzięliśmy to co najlepsze z FM Banku i dostawiliśmy do tego nową linię consumer finance".

  • Wywiadu udzielił Rafał Szymański, Dyrektor Departamentu Dystrybucji Pośredniej, Getin Noble Bank. Rozmowa odbyła się 25 czerwca 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu niezależnego operatora sieci agencji kredytowych Fines SA. Rozmowa odbyła się 11 sierpnia 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Dariusz Albin, Właściciel placówek franczyzowych Fines Operator Bankowy. Rozmowa odbyła się 6 września 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski

  • Wywiadu udzielił Tomasz Gąsiorek, Dyrektor placówki NOTUS Doradcy Finansowi w Bielsku-Białej. Rozmowa odbyła się 31 maja 2015r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski

  • Wywiadu udzielił Krzysztof Grabowski, franczyzobiorca Aviva dla Rodziny. Rozmowa odbyła się 15 stycznia 2016r. Wywiad przeprowadziła Paulina Sygnatowicz.

  • Wywiadu udzielił Andrzej Oślizło, Prezes Zarządu Expander Advisors Sp. z o.o. oraz Prezes Związku Firm Doradztwa Finansowego. Rozmowa odbyła się 15 października 2013r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Jacek Marchewka, Dyrektor Departamentu Zarządzania Sieciami Pośrednimi Banku BPH. Rozmowa odbyła się 18 stycznia 2014r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Tomasz Pawłowski, Dyrektor Sieci Franczyzowej Eurobank. Rozmowa odbyła się 20 października 2013r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

  • Wywiadu udzielił Artur Sikora, Członek Rady Nadzorczej NOTUS Doradcy Finansowi. Rozmowa odbyła się 16 lutego 2014r. Wywiad przeprowadził Maciej Makowski.

Oferty współpracy: franczyza / pośrednictwo

.