Wywiad z Ewą Kozłowską, dyrektorem produktu – kredyty hipoteczne i ubezpieczenia w Gold Finance.

Rok 2019 Gold Finance zakończył doskonałym wynikiem sprzedaży kredytów hipotecznych. Jakie Pani zdaniem czynniki przyczyniły się do takiego rezultatu?

Czynników było wiele. Wynikały one zarówno z następstwa zmian biznesowych, jakie miały miejsce w naszej spółce w drugiej połowie 2018 roku, jak również z szeregu czynników rynkowych i ekonomicznych. Rok 2019 upłynął w nowej, powiększonej strukturze sieci sprzedaży. Postanowiliśmy wykorzystać potencjał sprzedaży wynikający z połączenia rynku kredytowego z częścią nieruchomościową. Dzięki temu nasi klienci, którzy są zainteresowani nabyciem nieruchomości i finansowania jej kredytem hipotecznym, otrzymują „w pakiecie” opiekę eksperta finansowego, oszczędzając czas na poszukiwanie najlepszego dla siebie rozwiązania.

Niesłabnące zainteresowanie nabywaniem nieruchomości na kredyt oraz rosnące bezpieczeństwo finansowe klientów to kolejne czynniki wpływające na sukces naszego wyniku. Musimy pamiętać także o stabilnym poziomie stóp procentowych, które nadal utrzymują się na niskim poziomie powodując, że oprocentowanie kredytów hipotecznych jest niezwykle atrakcyjne, w odróżnieniu do wysokości oprocentowania lokat i rachunków bankowych. Gromadzenie środków w postaci takich produktów staje się dla klientów nieopłacalne, dlatego często podejmują decyzję o zakupie nieruchomości na wynajem z częściowym finansowaniem jej kredytem hipotecznym.

Dość popularnym zjawiskiem w ostatnim czasie staje się inwestowanie w nieruchomości na wynajem krótko lub długoterminowy. Klienci bowiem wychodzą z założenia, że warto zaciągnąć na ten cel kredyt hipoteczny, który będzie spłacany comiesięczną kwotą z wynajmu mieszkania.

Początek 2020 roku to zakup 100% udziałów w spółce Alex T. Great. W jaki sposób to wydarzenie wpłynie na rozwój produktów hipotecznych w Gold Finance?

Zakup udziałów w spółce Alex T. Great nie tylko korzystnie wpłynie na rozwój produktów hipotecznych, ale wszystkich linii biznesowych w Gold Finance. Wierzymy, że dzięki tej transakcji umocnimy swą pozycję w czołówce największych firm z branży. Warto podkreślić, że obecnie jesteśmy największym pośrednikiem kredytowym na rynku polskim, z którym kapitałowo nie jest powiązany ani bank, ani towarzystwo ubezpieczeniowe. Dzięki połączeniu nowej sieci sprzedaży i rosnącym wynikom sprzedażowym stajemy się jeszcze silniejszym graczem na rynku kredytów hipotecznych zarówno w oczach naszych klientów, banków oraz pracowników.

Obecność w jednej grupie kapitałowej z Metrohouse z pewnością ma przełożenie na zwiększoną sprzedaż. Czy eksperci kredytowi rzeczywiście dostrzegają pozytywny wpływ działania w grupie z pośrednikami nieruchomości?

Rynek kredytów hipotecznych i rynek nieruchomości są ze sobą od zawsze powiązane. Naszym najważniejszym celem jest to, aby klient został obsłużony możliwie kompleksowo i profesjonalnie, oszczędzając tym samym swój czas. Dzięki połączeniu tych dwóch obszarów, klient ma możliwość w jednym miejscu wybrać swoją wymarzoną nieruchomość i jednocześnie, dzięki spotkaniu z ekspertem kredytowym, poznać najlepsze dla niego rozwiązanie kredytowe.

Dla naszych ekspertów to także duża wartość dodana w codziennej pracy skutkująca wzrostem liczby zainteresowanych Klientów. Pamiętajmy, że branża pośrednictwa kredytowego działa na polecaniach – każdy zadowolony Klient poleca nas swoim znajomym i rodzinie.

Do rzadkości w branży pośrednictwa kredytowego należą ogólnopolskie kampanie TV. Gold Finance na początku roku był widoczny w spotach reklamowych wraz z Metrohouse. Jakie znaczenie ma ta kampania dla sieci? Czy widać już jej efekty?

Efekty kampanii reklamowej mierzone są w szerszym horyzoncie czasowym. Oczekiwania są zawsze takie same – kampania musi przyczyniać się do wzrostu sprzedaży produktów kredytowych. My jednak postawiliśmy sobie dodatkowy cel informacyjny skierowany do naszych potencjalnych klientów, którzy zainteresowani są zakupem nieruchomości. U nas zostaną obsłużeni kompleksowo: jest to pomoc w wyborze nieruchomości i finansowania jednocześnie.

Warto pamiętać, że zasada również działa w drugą stronę – klient, który chciałby sprawdzić swoją zdolność kredytową, może zawsze skorzystać z opieki naszego agenta nieruchomości i sprawdzić propozycje przygotowane zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami. W tym właśnie kontekście, kampania telewizyjna już przynosi swoje efekty. Marka Metrohouse i Gold Finance stają się coraz bardziej rozpoznawalne, a co najważniejsze kojarzone ze sobą, jako dwie marki „siostrzane”, uzupełniające się profilem działania.

Na koniec porozmawiajmy o rynku. Czy obecny rok może przynieść przełamanie pozytywnego trendu w hipotekach?

Banki nie komunikują na rynku kredytów hipotecznych żadnych dużych zmian w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zgodnie z rekomendacją Komisji Nadzoru Finansowego banki mają obowiązek wprowadzić do swojej oferty kredyt hipoteczny z oprocentowaniem stałym, co ograniczy ryzyko wzrostu wysokości raty miesięcznej i ogólnego kosztu kredytu wywołanego możliwym wzrostem stóp procentowych w Polsce.

Ogólna sytuacja rynkowa, podniesienie rzeczywistych wydatków w naszych gospodarstwach domowych oraz wzrost kosztów prowadzenia własnego biznesu, może prowadzić do zaostrzenia polityki kredytowej przez banki. Mimo rosnących cen nieruchomości obserwujemy niesłabnące zainteresowanie kredytami hipotecznymi w kontekście zmian preferencji klientów np. zamiany mieszkań na większe, jak i zakupów inwestycyjnych na wynajem. Życzymy sobie tego, aby wynik 2019 roku został w obecnym roku przynajmniej podwojony.

 

 

Ewa Kozłowska

Dyrektor produktu – kredyty hipoteczne i ubezpieczenia w Gold Finance

Swoją przygodę z bankowością rozpoczęła w 2006 roku zaraz po ukończeniu studiów wyższych na kierunku ekonomicznym SGGW. Doświadczenie w branży zdobywała nie tylko w banku, ale także w znanych, ogólnopolskich firmach pośrednictwa finansowego. Pozyskaną wiedzę doradczą opartą o najlepsze praktyki sprzedażowe wykorzystuje i przekazuje w codziennej pracy już od 10 lat jako Dyrektor Produktu Kredytów Hipotecznych w Gold Finance Sp. z o.o.

Ewa Kozłowska
Dyrektor produktu – kredyty hipoteczne i ubezpieczenia w Gold Finance
Swoją przygodę z bankowością rozpoczęła w 2006 roku zaraz po ukończeniu studiów wyższych na kierunku ekonomicznym SGGW. Doświadczenie w branży zdobywała nie tylko w banku, ale także w znanych, ogólnopolskich firmach pośrednictwa finansowego. Pozyskaną wiedzę doradczą opartą o najlepsze praktyki sprzedażowe wykorzystuje i przekazuje w codziennej pracy już od 10 lat jako Dyrektor Produktu Kredytów Hipotecznych w Gold Finance Sp. z o.o.
.