Państwa firma istnieje na rynku od 2001 roku. W zeszłym roku zdecydowaliście się na ogólnopolski rozwój w modelu franczyzowym. Skąd wziął się pomysł na taką działalność?

Tak naprawdę pomysł narodził się już dwa lata temu i niemalże natychmiast rozpoczęliśmy prace nad przygotowaniem tej koncepcji tak, aby idealnie odpowiadała potrzebom rynku. Staramy się również, żeby nasza oferta wyróżniała się wśród innych, dlatego wprowadziliśmy nowatorską koncepcję komunikacji zewnętrznej jak i unikalny zakres usług, które są oferowane we franczyzach.

Jak w takim razie można zostać Państwa franczyzobiorcą?

To niezwykle proste. Naszemu potencjalnemu partnerowi jest potrzebny entuzjazm. I tak właściwie to jest najważniejsze. Wspólnie z partnerem wybieramy lokalizację placówki, odpowiadającą naszym standardom. Jedyną inwestycją jaką potencjalny partner ponosi nie przekracza kwoty 10 tys. zł. Kwota ta w pełni zostaje wykorzystana na adaptację lokalu, zakupu sprzętu IT czy oznakowania witryn. Ten początkowy wkład to jedyne obciążenie finansowe dla naszych partnerów. Nie pobieramy opłaty licencyjnej, a dodatkowo wspieramy przy promocji nowoutworzonej placówki.

A gdy potencjalny partner staje się pełnoprawnym franczyzobiorcą, jak wygląda jego współpraca z Domem Finansowym QS? Na jakie wsparcie z Państwa strony może liczyć?

Każdy z naszych partnerów otrzymuje wsparcie ze strony DFQS na każdym etapie rozwoju swojego biznesu. Ma oczywiście dostęp do szerokiej gamy produktów, może liczyć na regularne wsparcie marketingowe pod postacią ulotek, plakatów czy gadżetów. Zapewniamy również wsparcie w działaniach mających na celu pozyskania nowych klientów. Oprócz tego każda franczyza ma stałą opiekę kierownika regionalnego DFQS. W miejscowościach do 30 tys. mieszkańców nasz partner ma wyłączność terytorialna co oznacza, że nie otworzymy tam kolejnej placówki franczyzowej. To wszystko oczywiście poparte jest również atrakcyjnym systemem prowizji i bonusów za osiąganie progów sprzedaży.

Chcąc zapewnić profesjonalną obsługę naszych partnerów franczyzowych organizujemy systematyczne szkolenia, konferencje, a także liczne wyjazdy integracyjne. Latem urządzamy piknik pozabankowy dla naszych partnerów oraz dostawców. Mimo, że zaczyna się od dość oficjalnej konferencji, to jej głównym celem jest przede wszystkim integracja uczestników. Co roku dodatkowo organizujemy uroczystą galę dla naszych najlepszych partnerów, gdzie tradycyjnie podsumowany jest dobiegający końca rok. Krótko mówiąc, z nami nie można się nudzić!

Proszę powiedzieć coś więcej o dostawcach usług finansowych?

Mamy stały i dobry kontakt z naszymi dostawcami, równocześnie systematycznie staramy się rozszerzać naszą ofertę produktową. Współpracujemy z największymi instytucjami finansowymi i ubezpieczeniowymi w Polsce m.in. z takimi firmami jak Alior Bank, Nest Bank, LINK4, Raiffeisen POLBANK, Vivus, Optima, Provident, PZU, Generali i wieloma innymi.

Ten rok był dla Państwa czasem dynamicznego rozwoju. Mają państwo jakieś konkretne plany na kolejne lata?

Do końca tego roku będziemy mieli w całej Polsce 70 placówek franczyzowych. Z kolei do końca 2018 r. chcielibyśmy, aby Dom Finansowy QS był obecny już w 150 miastach, a do 2020 zyskał następnych 100 punktów. Pomimo szybkiego rozwoju przykładamy szczególną uwagę do tego jak dobieramy partnerów franczyzowych i jakie lokalizacje pod placówki proponują. Jako firma nie stawiamy na ilość nowych kropek na mapie, a na jakość współpracy.

To niech Pani zdradzi jaki powinien być idealny partner franczyzowy?

Dla nas nie ma kogoś takiego jak idealny franczyzobiorca! Każdy z naszych partnerów to indywidualność, która wnosi swoje doświadczenia do naszego QS-owego domu. Jeśli jednak miałabym wybierać spośród cech, to uważam, że taka osoba powinna być entuzjastyczna i z łatwością nawiązywać kontakty.Idealnie, jeśli ma już jakieś doświadczenie w sprzedaży, szczególnie w finansach, choć nie jest to obligatoryjne – dla nas ważny jest człowiek, a nie jego CV.

 

 

Wywiadu udzieliła: Jolanta Brudek

Dyrektor Sprzedaży Franczyzowej, Dom Finansowy QS

Od połowy 2017 roku pełni funkcję Dyrektora Sprzedaży Franczyzowej i jest odpowiedzialna za realizację strategicznych celów Domu Finansowego QS , m.in. poprzez zarządzanie i rozbudowę sieci placówek franczyzowych. W latach 2008-2016 zajmowała stanowisko Dyrektora Sprzedaży Pośredniej w Banku BPH, gdzie odpowiadała za rozbudowę sieci sprzedaży mobilnej oraz sprzedaż MSP. Wcześniej jako Dyrektor Regionalny w Eurobanku była odpowiedzialna za rozwój sieci placówek własnych oraz franczyzowych w regionie północnym.

Wywiadu udzieliła: Jolanta Brudek
Dyrektor Sprzedaży Franczyzowej, Dom Finansowy QS
Od połowy 2017 roku pełni funkcję Dyrektora Sprzedaży Franczyzowej i jest odpowiedzialna za realizację strategicznych celów Domu Finansowego QS , m.in. poprzez zarządzanie i rozbudowę sieci placówek franczyzowych. W latach 2008-2016 zajmowała stanowisko Dyrektora Sprzedaży Pośredniej w Banku BPH, gdzie odpowiadała za rozbudowę sieci sprzedaży mobilnej oraz sprzedaż MSP. Wcześniej jako Dyrektor Regionalny w Eurobanku była odpowiedzialna za rozwój sieci placówek własnych oraz franczyzowych w regionie północnym.

Newsletter