Z danych GUS wynika, że obecnie udział kobiet w liczbie zatrudnionych w Polsce utrzymuje się na poziomie około 49%. Można powiedzieć, że coraz bardziej zacierają się granice typowo damskich lub męskich zawodów a dodatkowo coraz więcej Pań stawia na własny biznes i to w specjalistycznych branżach takich, jak finanse. W Expander – u jednego z największych pośredników finansowych na rynku - już 40% franczyzobiorców stanowią kobiety.

Do pracy na własny rachunek najbardziej zniechęcają formalności, obciążenia, takie jak ZUS, oraz niepewność dochodów. Często problemem jest również brak pewności siebie i konkretnego biznes planu. Jaka jest recepta na własną działalność z ograniczonym ryzykiem? Odpowiedź to franczyza finansowa, która dzięki sprawdzonej koncepcji biznesowej i „konw-how” od licencjodawców, skutecznie chroni przed porażką, pomaga rozwijać się zawodowo i realizować swoje cele.

Superbohaterki z planem na siebie

Są dobrze wykształcone, konkretne, ambitne i potrafią walczyć o swoje pomysły. Jednak nieustannie muszą udowodniać swoje kompetencje i nie zawsze są w stanie pokonać bariery, które napotykają w strukturach firmy. Wiele kobiet dotyka tzw. szklanego sufitu, który nie pozwala im mimo doświadczenia, wiedzy i zaangażowania pójść wyżej. Często awans kobiety wydaje się pracodawcy ryzykowny, bo przecież może pójść na urlop macierzyński, będzie chodzić na zwolnienia, kiedy jej dzieci zachorują i wychodzić wcześniej z pracy, żeby zdążyć odebrać je z przedszkola.

- Jako jeden z dyrektorów regionalnych sporo podróżuję po Polsce i spotykam się z naszymi franczyzobiorcami a wśród nich już ponad 40% stanowią Panie. Często więc słyszę historie kobiet, które po wielu latach pracy np. w banku miały dosyć udowadniania swojej wartości zawodowej, realizacji wygórowanych targetów a potem przypisywania zasług innym – opowiada Izabela Grędzińska, Regionalna Dyrektorka Sprzedaży w Expander. – Kobiety są multizadaniowymi herosami pracy i same o tym doskonale wiedzą. Są w stanie spełniać się w pracy, zająć się rodziną i domem, rozwijać swoje zainteresowania i jeszcze przy tym świetnie wyglądać. Dlatego właśnie coraz więcej z nich postanawia być niezależnymi zawodowo i decyduje się na własny biznes i pracę na swój rachunek. Sama jestem matką a równocześnie realizuję się zawodowo, więc często spotykając się z nimi rozmawiamy o tym, jak radzimy sobie z obowiązkami. Co ciekawe te zdolności są bardzo przydatne w zarządzaniu biznesem – zauważa Izabela Grędzińska z Expander.

- Nie da się ukryć, że kobiety, a zwłaszcza matki są bardzo dobrze zorganizowane. Potrafimy pisać maila, podbijać wniosek klienta i rozmawiać z drugą osobą jednocześnie. Dzięki temu pracujemy szybciej i potrafimy w ciągu dnia wykonać wszystkie zaplanowane prace. Każdego wieczora planuje dzień kolejny by zdążyć ze wszystkimi zadaniami, a nawet jeśli wyskoczy coś niespodziewanego jestem w stanie szybko sobie z tym poradzić. –dodaje Katarzyna Przanowska-Bożyk franczyzobiorca z Warszawy.

Franczyza finansowa w rozkwicie?

Myśląc o franczyzie w pierwszym momencie myślimy o sklepach spożywczych lub odzieżowych, ewentualnie salonie kosmetycznym, w którym można zrobić przysłowiowy „french manicure”. Franczyza w branży finansowej nie jest jeszcze tak popularna, jednak co ciekawe posiada zdecydowanie niższy próg wejścia, bo nie wymaga zatowarowania ani specjalistycznych urządzeń.

- Koszt otwarcia oddziału franczyzowego Expander zleży od partnera, jego koncepcji, decyzji dotyczącej wielkości oddziału oraz wykończenia i lokalizacji.Jest to jednak koszt jednorazowy, w który wlicza się wynajem i przystosowanie lokalu oraz zakup sprzętów. W pakiecie od Expander franczyzobiorca otrzymuje dostęp do profesjonalnego oprogramowania do obsługi klientów, umówione przez callcenter spotkania z klientami, pakiet marketingowy, dostęp do szkoleń, merytoryczne wsparcie a co najważniejsze dostęp do ofert 20 banków oraz możliwość współpracy z ponad 20 towarzystwami ubezpieczeniowymi w ramach jednego biznesu – wylicza Izabela Grędzińska z Expander. – To uczciwy biznes, w którym nie ma miejsca na dysproporcje w dochodach, ponieważ wysokość wynagrodzenia jest zależna tylko i wyłącznie od nakładów pracy i umiejętności sprzedażowych franczyzobiorcy.

Z jednej strony otwarcie oddziału pośrednictwa finansowego z pewnością jest wymagającym biznesem, chociażby ze względu na potrzebę dostosowywania się do nowych regulacji prawnych, konieczności wyposażenia w system do ochrony danych osobowych, bezpiecznego przekazywania oraz archiwizacji dokumentów czy uprawnień, pozwalających na udzielanie kredytów. Z drugiej strony daje ogromne możliwości samorozwoju i pozwala uzyskać szybki zwrot z inwestycji.

Jak się okazuje kobiety, które zdecydowały się na ten krok nie tylko nie żałują tej decyzji ze względów finansowych, ale również ze względów osobistych. Jak mówi Katarzyna Przanowska-Bożyk, właścicielka jednego z warszawskich oddziałów Expander - Dzięki Expanderowi mamy wiele możliwości rozwoju i szkoleń. Otrzymujemy wsparcie praktycznie w każdym zakresie od merytorycznego po informatyczne, a także marketingowe. Każdy kto kocha kontakt z klientem tak jak ja z pewnością odnajdzie się w roli eksperta finansowego. Praca z ludźmi daje ogromną satysfakcję. Każdego dnia pomagamy naszym klientom podejmować jedne z najważniejszych decyzji w ich życiu. To ogromna odpowiedzialność, ale i satysfakcja, że zaufali właśnie nam.

- Obecnie mamy już 52 placówki franczyzowe w całej Polsce. Tak jak wspominałam niemal połowa z nich jest zarządzana przez kobiety. Jestem w trakcie rozmów z kolejnymi bizneswoman, które chcą w końcu pracować na własny rachunek i się rozwijać. Czy franczyza finansowa to nowa moda, tego nie wiem, ale na pewno sposób na rentowny biznes i samorealizację – podsumowuje Izabela Grędzińska.

 

 

 

Izabela Grędzińska

Dyrektor Regionalny Sprzedaży w Expander Advisors Sp. z o.o.

W Expander pełni funkcję Regionalnego Dyrektora Sprzedaży w regionie centralnym. Zajmuje się rozwojem sieci sprzedaży oddziałów własnych i franczyzowych. Aktywnie buduje oraz utrzymuje relacje biznesowe z partnerami B2B.

Izabela Grędzińska
Dyrektor Regionalny Sprzedaży w Expander Advisors Sp. z o.o.
W Expander pełni funkcję Regionalnego Dyrektora Sprzedaży w regionie centralnym. Zajmuje się rozwojem sieci sprzedaży oddziałów własnych i franczyzowych. Aktywnie buduje oraz utrzymuje relacje biznesowe z partnerami B2B.