Przed branżą pośrednictwa finansowego stoi obecnie dużo wyzwań, szczególnie w świetle nowej ustawy o kredycie hipotecznym, obowiązującej od lipca 2017 roku. Bez wątpienia największą trudnością jest potrzeba modyfikacji wewnętrznych procesów w bankach tak, by spełniały one nowe kryteria wprowadzone przez prawo. Przekłada się to bezpośrednio na funkcjonowanie pośredników kredytowych. W związku z możliwością różnej interpretacji zapisów i bardzo krótkim vacatio legis, banki nie ustaliły jednolitego modelu obsługi klienta, co oznacza, że pośrednik swoje systemy wewnętrzne musi przystosować do kliku modeli.

Kolejnym wyzwaniem stojącym przed branżą są z pewnością zmieniające się oczekiwania i preferencje komunikacyjne klientów – postępuje digitalizacja, a konsumentami produktów finansowych stają się coraz to młodsze pokolenia, tzw. digital natives, którzy oczekują od szybkiej reakcji i nieskrępowania nadmierną ilością norm i zakazów.

Jako Expander do wspomnianych zmian przygotowaliśmy się odpowiednio wcześniej, opracowując nową strategię funkcjonowania, w której postawiliśmy na efektywność, digitalizację oraz usprawnienie procesów wewnętrznych firmy.

Naszym priorytetem jest obecnie system szkoleń ekspertów, tak aby dysponowali aktualną wiedzą z zakresu dostępnych produktów finansowych. Tylko wtedy mogą być partnerem dla naszych klientów, przeprowadzić ich przez gąszcz rynkowych ofert oraz wymaganych formalności i być wsparciem w walce o ich marzenia. Dlatego też dostarczamy naszym ekspertom narzędzia pozwalające w czasie rzeczywistym analizować dostępne oferty i proponować klientom te najbardziej atrakcyjne.

Systematycznie wprowadzamy do oferty nowe produkty, często autorskie bądź dostępne wyłącznie w naszych placówkach. Monitorujemy potrzeby klientów, by potem móc zaproponować im „skrojone na miarę” rozwiązania. Zmiana, jaką ostatnio przeszliśmy, nie dotyczy jednak samej strategii, ale również naszego wizerunku, który odpowiada na oczekiwania współczesnego konsumenta. Przeprowadziliśmy szeroko zakrojony rebranding, obejmujący zmianę logo, claimu oraz identyfikacji wizualnej brandu. Zrewolucjonizowaliśmy również sposób komunikacji z klientami. Staliśmy się ekspertami od spraw dla nich ważnych, oferując im kontakt z marką w miejscach, których na co dzień przebywają, czyli w kanałach online i social media.

 

 

Autor: Adrian Jarosz

Prezes Zarządu Expander Advisors

Absolwent Zarządzania i Marketingu na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zaczynał pracę jako doradca finansowy w firmie Expander, następnie związał się z Open Finance, gdzie przechodził przez kolejne szczeble kariery. Uczestniczył m.in. we wprowadzaniu firmy na giełdę. Pełnił także funkcję prezesa Tax Care S.A. oraz Idea Leasing. W latach 2013-2015 sprawował funkcję wiceprezesa Avivy, gdzie odpowiadał za rozwijanie alternatywnych kanałów dystrybucji.

Autor: Adrian Jarosz
Prezes Zarządu Expander Advisors
Absolwent Zarządzania i Marketingu na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zaczynał pracę jako doradca finansowy w firmie Expander, następnie związał się z Open Finance, gdzie przechodził przez kolejne szczeble kariery. Uczestniczył m.in. we wprowadzaniu firmy na giełdę. Pełnił także funkcję prezesa Tax Care S.A. oraz Idea Leasing. W latach 2013-2015 sprawował funkcję wiceprezesa Avivy, gdzie odpowiadał za rozwijanie alternatywnych kanałów dystrybucji.
.