Ubezpieczenia rzadko ulegają wahaniom koniunktury – to jedna z ich wielu zalet w biznesie. Ubezpieczenia budują trwałą relację z klientem i stanowią naturalną bazę do kontaktu w sprawie innych produktów w ofercie. Można na nich z powodzeniem budować cały biznes bez większego ryzyka, ale i dołączyć do swojej oferty jako stabilizator dochodów na trudniejsze czasy i akcelerator sprzedaży istniejących produktów.

Jak ubezpieczenia zwiększają sprzedaż w Twojej firmie?

Ubezpieczenia są neutralnym i powszechnym produktem, dlatego łatwo wpisują się praktycznie w każdą branżę. Najbardziej komplementarny dla nich biznes to pośrednictwo finansowe, nieruchomości, motoryzacja i pokrewne branże.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby dołączyć ubezpieczenia do swojej oferty bez względu na rodzaj działalności i czerpać korzyści, które płyną z naturalnych cech tego produktu i możliwości, jakie daje nam rynek.

Potencjał skalowania

Każdy klient Twojej firmy potrzebuje ubezpieczenia. Skąd to wiemy?

W Polsce mamy ok. 20 mln zarejestrowanych pojazdów, które muszą być ubezpieczone co najmniej w zakresie OC.

Mamy ok. 2,4 mln aktywnych kredytów hipotecznych, dla których w większości banki wymagają ubezpieczenia nieruchomości oraz ubezpieczenia na życie kredytobiorcy. Większość dorosłych Polaków ma mieszkanie lub dom, które powinni ubezpieczyć. W ostatnich latach przeżywamy boom inwestycyjny na rynku najmu. Coraz więcej podróżujemy. Rośnie nasza świadomość konieczności dodatkowego zabezpieczenia emerytalnego.

Dlatego Twój jeden klient to co najmniej jedna polisa ubezpieczeniowa. Co więcej, klient już ma potrzebę zakupu, nie trzeba jej wyzwalać.

Częstotliwość sprzedaży - wznowienia

Najczęściej kupowane ubezpieczenia w Polsce to polisy roczne, które powinny być odnawiane co 12 miesięcy. Klient wraca więc w kolejnym roku, aby ponownie kupić ubezpieczenie. Tak powstaje klasyczny w ubezpieczeniach efekt kuli śniegowej. Powracająca sprzedaż to w tym przypadku tylko jedna z korzyści. Jeśli pojawia się naturalny powód do kontaktu z klientem, można przekuć ten kontakt w sprzedaż innych produktów z oferty, na które popyt jest rzadszy.

Zaufanie – relacje – polecenia

W ubezpieczeniach liczy się zaufanie. Jeśli więc klient otrzymał już od Twojej firmy produkt lub usługę na wysokim poziomie, z pewnością powierzy Ci także zakup polisy. Łatwiej sprzedać ubezpieczenie, gdy klient nam ufa, ale też sprzedaż dobrego ubezpieczenia buduje relacje i zaufanie klienta. A te w prostej linii prowadzą do poleceń. Klient poleca Cię jako Agenta, a w Twojej ofercie są także inne produkty.

Dobry Agent nadal potrzebny

Ubezpieczenia, mimo że powszechne, nie są łatwym produktem dla klientów i wymagają dokładnej analizy. Jako społeczeństwo nadal nie mamy wiedzy, która pozwoliłaby nam poruszać się swobodnie w ofercie towarzystw ubezpieczeniowych. Plotki o tym, że ubezpieczenia całkowicie przejdą w model sprzedaży direct, są mocno przesadzone. Taka zmiana, mimo wielu prób, nie nastąpiła na polskim rynku od 2003 roku.

Klienci wciąż poszukują rzetelnych agentów ubezpieczeniowych, możliwości wyboru najlepszej z wielu ofert, doradztwa oraz komfortowego zakupu. Jak można im to zapewnić?

Jak szybko rozpocząć sprzedaż ubezpieczeń?

Ubezpieczenia budują relacje z klientami, są rynkowo stabilne i naturalnie rosną rok do roku. Mają też dodatkową zaletę - niską barierę wejścia do biznesu. Jednak nie w każdym modelu taka korzyść jest możliwa do uzyskania. Prowadzenie agencji ubezpieczeniowej na własną rękę jest dużym wyzwaniem i może zniechęcić zanim pojawią się realne przychody. Można wybrać model agenta wyłącznego, jednak to oznacza ograniczoną ofertę jednego ubezpieczyciela, a nie tego oczekują klienci. Alternatywą jest podpisanie umów z kilkoma towarzystwami, ale i to rozwiązanie ma wady: niskie stawki prowizyjne, koszt polisy OC multiagenta, rozliczenie prowizji na innych zasadach z każdym z podmiotów, czasochłonne przygotowanie wielu ofert dla klientów itd.

Czego więc potrzeba, aby przekuć ubezpieczenia w swój biznesowy sukces?

Model multiagencyjny – optymalny wybór

Po wielu latach na rynku wiemy, że zdecydowanie najwięcej korzyści przy najmniejszych kosztach przynosi model multiagencyjny. Kluczem do sukcesu jest współpraca z większym podmiotem integrującym agentów na rynku ubezpieczeń. Dzięki niej korzystamy z dopracowanych rozwiązań, nowoczesnych systemów informatycznych, uproszczonych procedur, wsparcia na każdym etapie prowadzenia agencji. W krótkim czasie możemy przy małych nakładach osiągnąć rezultaty, które w innym modelu wymagają co najmniej roku intensywnej pracy.

Skorzystaj podwójnie na współpracy z Open Brokers

Open Brokers bazuje na 14-letnim doświadczeniu w branży ubezpieczeń. Tym doświadczeniem dzielimy się z naszymi partnerami biznesowymi. Agenci, którzy dołączają do naszej ogólnopolskiej sieci partnerskiej, otrzymują jeden z najszerszych pakietów korzyści dostępnych na rynku.

wspolpraca z open brokers

Multioferta – Agent Open Brokers może zaproponować klientowi wybór ubezpieczenia z oferty 23 najważniejszych na rynku Towarzystw Ubezpieczeniowych. Wyjątkowe jest połączenie w jednej mutliagencji ubezpieczeń majątkowych i życiowych. Dzięki temu klient może w jednym miejscu ubezpieczyć kompleksowo samochód, dom i mieszkanie, życie i zdrowie, podróż oraz firmę. Naszymi partnerami na rynku ubezpieczeń są m.in. PZU, Allianz, Ergo Hestia, Generali, LINK4, Warta, Compensa, Prudential, Nationale-Nederlanden.

Komfort prowadzenia agencji – optymalizujemy wdrożenie do sprzedaży, które następuje w minimalnym możliwym czasie i zaangażowaniu Partnera. Realizujemy własne szkolenia sprzedażowe w całej Polsce, także zdalnie. Służymy wsparciem na każdym etapie sprzedaży polisy. Alternatywą jest możliwość współpracy w modelu lead, gdzie Partner przekazuje tylko kontakt, a przygotowaniem oferty ubezpieczenia zajmuje się Doradca Open Brokers.

Technologia – Partnerzy Open Brokers korzystają z zaawansowanej, autorskiej platformy do sprzedaży ubezpieczeń, która pozwala porównać wiele ofert jednocześnie przy minimalnym nakładzie czasu. Dostęp do systemu jest bezpłatny i obejmuje mi.n. ofertowanie ubezpieczeń komunikacyjnych, nieruchomości, podróżnych, życiowych, wystawianie polis, zarządzanie sprzedażą, rozliczanie prowizji, dostęp do aplikacji mobilnej. Wiemy z doświadczenia ostatnich lat, że bez nowoczesnej technologii trudno dziś o skuteczną i komfortową sprzedaż ubezpieczeń.

Marketing – jesteśmy marką znaną na rynku od 6 lat, a promując Open Brokers, wspieramy rozwój sprzedaży naszych Partnerów. Korzystając z silnego brandu, który cieszy się dobrą renomą w branży, łatwiej zdobyć nowych klientów. Zapewniamy pakiet marketingowy i branding placówek dostosowany do potrzeb i oczekiwań naszych Partnerów.

Stabilna współpraca – ogólnopolska multiagencja z wieloletnim doświadczeniem zapewnia partnerowi stabilizację, pewność i jasność prowadzenia agencji. Możemy zapewnić wysokie stawki prowizyjne dzięki negocjowanym umowom z TU, gwarantujemy wypłatę prowizji zawsze na czas. Mamy ponad 100 tys. klientów, a do naszej sieci partnerskiej dołączyło już 500 firm. Nasz zespół dysponuje szeroką wiedzą z każdego obszaru w branży ubezpieczeń, wspieramy obszar RODO, IDD i wszystkie procedury niezbędne do tego, aby prowadzić bezpieczny biznes.

aplikacja open brokers

Nasze plany na ten rok to dalszy rozwój portfolio ubezpieczeń oraz sprzedaży ubezpieczeń na życie, uruchomienie konta online i aplikacji mobilnej dla klientów.

Zapraszamy do współpracy wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje firmy opierając się na stabilnych podstawach.

 

 

Ewa Adaszyńska

Dyrektor Departamentu Marketingu i Procesów Biznesowych

Open Brokers to Multiagencja Ubezpieczeniowa, która wyznacza nowy kierunek dla rynku ubezpieczeń w Polsce. W Open Brokers ubezpieczamy kompleksowo, oferując ubezpieczenia - na życie, ochrony zdrowia, polisy dla domu i mieszkania, samochodu, kierowców i pasażerów, a także ubezpieczenia dla firm. Nasi Klienci korzystają z oferty wielu Towarzystw Ubezpieczeniowych w jednym miejscu. Zaawansowany system informatyczny umożliwia dokładne i szybkie porównanie szerokiej oferty ubezpieczycieli. Profesjonalne doradztwo i nowoczesne rozwiązania ułatwiają podjęcie dobrej decyzji.

Ewa Adaszyńska
Dyrektor Departamentu Marketingu i Procesów Biznesowych
Open Brokers to Multiagencja Ubezpieczeniowa, która wyznacza nowy kierunek dla rynku ubezpieczeń w Polsce. W Open Brokers ubezpieczamy kompleksowo, oferując ubezpieczenia - na życie, ochrony zdrowia, polisy dla domu i mieszkania, samochodu, kierowców i pasażerów, a także ubezpieczenia dla firm. Nasi Klienci korzystają z oferty wielu Towarzystw Ubezpieczeniowych w jednym miejscu. Zaawansowany system informatyczny umożliwia dokładne i szybkie porównanie szerokiej oferty ubezpieczycieli. Profesjonalne doradztwo i nowoczesne rozwiązania ułatwiają podjęcie dobrej decyzji.
.